The Rey Auditory Verbal Learning Test forced-choice recognition task: Base-rate data and norms
Jazyk angličtina Země Spojené státy americké Médium print-electronic
Typ dokumentu časopisecké články
- Klíčová slova
- Assessment/diagnosis, memory, tests,
- MeSH
- akustická stimulace MeSH
- demence komplikace MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- neuropsychologické testy MeSH
- poruchy učení diagnóza etiologie MeSH
- psychiatrické posuzovací škály MeSH
- referenční hodnoty MeSH
- retrospektivní studie MeSH
- rozpoznávání (psychologie) fyziologie MeSH
- senioři nad 80 let MeSH
- senioři MeSH
- soudní psychiatrie MeSH
- verbální učení fyziologie MeSH
- výběrové chování fyziologie MeSH
- Check Tag
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- senioři nad 80 let MeSH
- senioři MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- časopisecké články MeSH
The present study describes a novel Forced-Choice Response (FCR) index for detecting poor effort on the Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT). This retrospective study analyzes the performance of 4 groups on the new index: clinically referred patients with suspected dementia, forensic patients identified as not exhibiting adequate effort on other measures of response bias, students who simulated poor effort, and a large normative sample collected in the Gulf State of Oman. Using sensitivity and specificity analyses, the study shows that much like the California Verbal Learning Test-Second Edition FCR index, the RAVLT FCR index misses a proportion of individuals with inadequate effort (low sensitivity), but those who fail this measure are highly likely to be exhibiting poor effort (high specificity). The limitations and benefits of utilizing the RAVLT FCR index in clinical practice are discussed.
b Department of Psychiatry Case Western Reserve University School of Medicine Cleveland Ohio
c Department of Psychology Charles University Prague Czech Republic
Department of Psychology Cleveland State University Cleveland Ohio
Citace poskytuje Crossref.org
Attention impairment in motor functional neurological disorders: a neuropsychological study