-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Simulační výuka ve vzdělávaní sester [Simulation teaching in nursing education]
Dáša Stupková, Markéta Kadlecová, Hana Padyšáková
Jazyk čeština Země Slovensko
Typ dokumentu studie
- MeSH
- simulace přesné reality pro potřeby výcviku klasifikace metody trendy MeSH
- studium ošetřovatelství vysokoškolské metody MeSH
- tréninková simulace metody trendy MeSH
- zdravotní sestry MeSH
- NLK Publikační typ
- studie
Východiska: V posledních letech je ve vzdělávání pa- trný vzestup využití inovativních metod a integrace simulační medicíny do pregraduálního vzdělávání v nelékařských oborech. Simulace umožňuje navoze- ní reálného klinického stavu, a to v bezpečném pro- středí studenta. Soubor a metody: Pro stanovení výzkumné otázky byl požit systém PICO, rešerše slouží pro identifikaci přínosů simulační výuky. Klinická otázka: Jaký je pří- nos simulační výuky (O) pro studenty ošetřovatelství (P) v akademickém prostředí (I) oproti běžně použí- vaným výukovým metodám (C). Začleněno 5 studií, zdůrazňujících signifikantní podíl na vzestupní výsled- ky učení, sebeuplatnění, sebevědomí nebo spokoje- nosti studenta. Výsledky: Studie ukázaly pozitivní vliv po použití u studentů ošetřovatelství. Simulační výuka dokáže nahradit až 50 % klinické praxe u lůžka pacienta/ klienta (1). Hlavním argumentem k využití simulační výuky je schopnost opakovaně vytvořit reálnou kli- nickou situaci, která pomáhá studentovi aplikovat své teoretické znalosti, procvičit si dovednosti a až 81 % studentů hodnotí simulační výuku jako skvělou mož- nost k rozvoji kritického myšlení. 69 % studentů (účastníků simulační výuky), by zcela souhlasilo s po- vinnou účastí v průběhu studia (2). Zároveň umožňuje studentům dělat chyby, které nikoho neohrozí na zdraví a na životě (1). Portugalská studie uvádí, že simulační výuka a strukturovaný debriefing umožnil zvýšit sebevědomí, potenciál pro týmovou práci, roz- víjet vůdčí schopnosti a také zlepšit schopnost zvlá- dat své emoce (3). Závěr: Doporučujeme integrovat simulační výuku do sylabů studentů nelékařských oborů, ale i do celoži- votního vzdělávání již stávajících nelékařských profe- sionálů.
Introduction: In recent years, there has been an in- crease in the use of innovative methods in educati- on. As part of the training of non-medical personnel, the integration of simulation medicine into the under- graduate education of non-medical fields was noted. Simulation, or the possibility of inducing a real clini- cal situation, in a safe student environment. File and methods: We conduct research to identify the benefits of simulation teaching. The PICO system was used to identify the research question. The clinical question was defined as follows: What is the benefit of simulation teaching (O) for nursing students (P) in an academic setting (I) versus commonly used teaching methods (C). Included 5 studies highlighting a signifi- cant contribution to upward learning outcomes, self- -efficacy, self-confidence or student satisfaction. Results: Studies have shown a positive effect on nur- sing students. Simulation training can replace up to 50% of clinical practice at the patient/client bedside (1). The main argument for using simulation teaching is the ability to repeatedly create a real clinical si- tuation, which helps the student to apply his theo- retical knowledge, to practice skills, and up to 81% of students rate simulation teaching as a great opti- on for developing critical thinking. 69% of students (simulation teaching participants) would completely agree with mandatory participation during the cour- se of study (2). At the same time, it allows students to make mistakes that do not endanger anyone’s health and life (1). A Portuguese study reported that simulation training and structured debriefing helped to increase self-confidence, the potential for tea- mwork, develop leadership skills and also improve the ability to manage one’s emotions (3). Conclusion: We recommended to integrate simulati- on teaching into the syllabi of students of non-me- dical fields, but also into the lifelong education of already existing non-medical professionals
Simulation teaching in nursing education
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- nco034498
- 003
- CZ-BrNCO
- 005
- 20250220104202.0
- 007
- ta
- 008
- 250213s2024 xo f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a BOE205 $d BOE205 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xo
- 100 1_
- $a Stupková, Dáša $7 _na24307 $u Fakulta ošetrovateľstva a zdravotníckych odborných štúdií Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave, Katedra ošetřovatelství, Fakulta zdravotnických studií, Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
- 245 10
- $a Simulační výuka ve vzdělávaní sester / $c Dáša Stupková, Markéta Kadlecová, Hana Padyšáková
- 246 31
- $a Simulation teaching in nursing education
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Východiska: V posledních letech je ve vzdělávání pa- trný vzestup využití inovativních metod a integrace simulační medicíny do pregraduálního vzdělávání v nelékařských oborech. Simulace umožňuje navoze- ní reálného klinického stavu, a to v bezpečném pro- středí studenta. Soubor a metody: Pro stanovení výzkumné otázky byl požit systém PICO, rešerše slouží pro identifikaci přínosů simulační výuky. Klinická otázka: Jaký je pří- nos simulační výuky (O) pro studenty ošetřovatelství (P) v akademickém prostředí (I) oproti běžně použí- vaným výukovým metodám (C). Začleněno 5 studií, zdůrazňujících signifikantní podíl na vzestupní výsled- ky učení, sebeuplatnění, sebevědomí nebo spokoje- nosti studenta. Výsledky: Studie ukázaly pozitivní vliv po použití u studentů ošetřovatelství. Simulační výuka dokáže nahradit až 50 % klinické praxe u lůžka pacienta/ klienta (1). Hlavním argumentem k využití simulační výuky je schopnost opakovaně vytvořit reálnou kli- nickou situaci, která pomáhá studentovi aplikovat své teoretické znalosti, procvičit si dovednosti a až 81 % studentů hodnotí simulační výuku jako skvělou mož- nost k rozvoji kritického myšlení. 69 % studentů (účastníků simulační výuky), by zcela souhlasilo s po- vinnou účastí v průběhu studia (2). Zároveň umožňuje studentům dělat chyby, které nikoho neohrozí na zdraví a na životě (1). Portugalská studie uvádí, že simulační výuka a strukturovaný debriefing umožnil zvýšit sebevědomí, potenciál pro týmovou práci, roz- víjet vůdčí schopnosti a také zlepšit schopnost zvlá- dat své emoce (3). Závěr: Doporučujeme integrovat simulační výuku do sylabů studentů nelékařských oborů, ale i do celoži- votního vzdělávání již stávajících nelékařských profe- sionálů.
- 520 9_
- $a Introduction: In recent years, there has been an in- crease in the use of innovative methods in educati- on. As part of the training of non-medical personnel, the integration of simulation medicine into the under- graduate education of non-medical fields was noted. Simulation, or the possibility of inducing a real clini- cal situation, in a safe student environment. File and methods: We conduct research to identify the benefits of simulation teaching. The PICO system was used to identify the research question. The clinical question was defined as follows: What is the benefit of simulation teaching (O) for nursing students (P) in an academic setting (I) versus commonly used teaching methods (C). Included 5 studies highlighting a signifi- cant contribution to upward learning outcomes, self- -efficacy, self-confidence or student satisfaction. Results: Studies have shown a positive effect on nur- sing students. Simulation training can replace up to 50% of clinical practice at the patient/client bedside (1). The main argument for using simulation teaching is the ability to repeatedly create a real clinical si- tuation, which helps the student to apply his theo- retical knowledge, to practice skills, and up to 81% of students rate simulation teaching as a great opti- on for developing critical thinking. 69% of students (simulation teaching participants) would completely agree with mandatory participation during the cour- se of study (2). At the same time, it allows students to make mistakes that do not endanger anyone’s health and life (1). A Portuguese study reported that simulation training and structured debriefing helped to increase self-confidence, the potential for tea- mwork, develop leadership skills and also improve the ability to manage one’s emotions (3). Conclusion: We recommended to integrate simulati- on teaching into the syllabi of students of non-me- dical fields, but also into the lifelong education of already existing non-medical professionals
- 650 07
- $a zdravotní sestry $2 czmesh $7 D009726
- 650 07
- $a studium ošetřovatelství vysokoškolské $x metody $2 czmesh $7 D004511
- 650 07
- $a simulace přesné reality pro potřeby výcviku $x klasifikace $x metody $x trendy $2 czmesh $7 D000070856
- 650 07
- $a tréninková simulace $x metody $x trendy $2 czmesh $7 D000066908
- 655 07
- $a studie $7 nlk-pt140
- 700 1_
- $a Kadlecová, Markéta $7 _na24308 $u Oddělení magisterských studijních programů, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
- 700 1_
- $a Padyšáková, Hana $7 xx0126411 $u Fakulta ošetrovateľstva a zdravotníckych odborných štúdií Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave
- 773 0_
- $t Ošetrovateľský obzor : $x 1336-5606 $g Roč. 21, č. 2-3 (2024), s. 33-37 $w MED00008826
- 856 41
- $y plný text volně přístupný $u https://www.osetrovatelsky.herba.sk/index.php/osetrovatelsky-obzor-2024/143-osetrovatelsky-obzor-2-3-2024/262-osetrovatelsky-obzor-2-3-2024
- 910 __
- $a BOE205 $y 0
- 990 __
- $a 20250213133012 $b BOE205
- 991 __
- $a 20250220104156 $b BOE205
- 999 __
- $a kom $b nconzo1 $g 2268667 $s 29932
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2024 $b 21 $c 2-3 $d 33-37 $x MED00008826 $i 1336-5606 $m Ošetrovateľský obzor :