• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace
[Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration]

Roman Pešek

. 2002 ; Roč. 4 (č. 4) : s. 184-191.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc03006472

Systém kognitivní, resp. kognitivně-behaviorální terapie (KBT) lze na teoretické úrovni kompatibilně integrovat s interpretačním modelem transakční analýzy (TA). Dysfunkční kognitivních procesy, kognitivní omyly a katastrofické scénáře lze chápat jako funkce zejména ego stavu "podřízeného Dítěte". Maladaptivní kognitivní schémata se vytváří především v dětství, v důsledku nepříznivých "nahrávek" stavů ega "Dítěte", "Rodiče" a interakcí mezi nimi. Vliv mají životní traumata. Hlavním integračním činitelem v rámci terapeutické procedury může být stav ega "Dospělého", který vystupuje jako prostředník tzv. dovolení nebo tzv. kognitivní restrukturalizace. Asertivní jednání lze určit jako kooperaci stavů ega "přirozeného Dítěte" a "Dospělého".

The system of cognitive, if you like cognitive-behaviour therapy (CBT) is theoretically integrable with interpretative model of transactional analyse (TA). Dysfunctional cognitive processes, cognitive mistakes and catastrophic scenarios can be a function especially of "inferior Child" as a status of ego. Maladaptive cognitive schemes are created primarily in childhood, by unfavourable "recordings" of statuses ego of "Child", "Parent ´´and interactions between them. Living shocks are influential too. Main integrative factor in terms of therapeutic procedure can be ego status of "Adult" which is a middleman of so-called permission and cognitive reclassification. Assertivity can be determined by ego statuses of "free Child" and "Adult".

Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration

Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace = Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration /

Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration /

Bibliografie atd.

Lit: 35

Bibliografie atd.

Souhrn: eng

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc03006472
003      
CZ-PrNML
005      
20170215105130.0
008      
030400s2002 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Pešek, Roman $4 aut $7 mzk2007401348
245    10
$a Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace = $b Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration / $c Roman Pešek
246    11
$a Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration
314    __
$a Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita, České Budějovice, CZ
504    __
$a Lit: 35
504    __
$a Souhrn: eng
520    3_
$a Systém kognitivní, resp. kognitivně-behaviorální terapie (KBT) lze na teoretické úrovni kompatibilně integrovat s interpretačním modelem transakční analýzy (TA). Dysfunkční kognitivních procesy, kognitivní omyly a katastrofické scénáře lze chápat jako funkce zejména ego stavu "podřízeného Dítěte". Maladaptivní kognitivní schémata se vytváří především v dětství, v důsledku nepříznivých "nahrávek" stavů ega "Dítěte", "Rodiče" a interakcí mezi nimi. Vliv mají životní traumata. Hlavním integračním činitelem v rámci terapeutické procedury může být stav ega "Dospělého", který vystupuje jako prostředník tzv. dovolení nebo tzv. kognitivní restrukturalizace. Asertivní jednání lze určit jako kooperaci stavů ega "přirozeného Dítěte" a "Dospělého".
520    9_
$a The system of cognitive, if you like cognitive-behaviour therapy (CBT) is theoretically integrable with interpretative model of transactional analyse (TA). Dysfunctional cognitive processes, cognitive mistakes and catastrophic scenarios can be a function especially of "inferior Child" as a status of ego. Maladaptive cognitive schemes are created primarily in childhood, by unfavourable "recordings" of statuses ego of "Child", "Parent ´´and interactions between them. Living shocks are influential too. Main integrative factor in terms of therapeutic procedure can be ego status of "Adult" which is a middleman of so-called permission and cognitive reclassification. Assertivity can be determined by ego statuses of "free Child" and "Adult".
650    _2
$a kognitivně behaviorální terapie $7 D015928
650    _2
$a kognice $7 D003071
650    _2
$a transakční analýza $7 D014152
650    _2
$a asertivita $7 D001242
650    _2
$a kognitivní poruchy $7 D003072
650    _2
$a poruchy chování u dětí $7 D002653
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a dítě $7 D002648
773    0_
$w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 4, č. 4 (2002), s. 184-191 $x 1212-4117
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249a $y 0 $z 0
990    __
$a 20030506 $b ABA008
991    __
$a 20170215105315 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2002 $b Roč. 4 $c č. 4 $d s. 184-191 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...