-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace
[Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration]
Roman Pešek
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- asertivita MeSH
- dítě MeSH
- dospělí MeSH
- kognice MeSH
- kognitivně behaviorální terapie MeSH
- kognitivní poruchy MeSH
- lidé MeSH
- poruchy chování u dětí MeSH
- transakční analýza MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- dospělí MeSH
- lidé MeSH
Systém kognitivní, resp. kognitivně-behaviorální terapie (KBT) lze na teoretické úrovni kompatibilně integrovat s interpretačním modelem transakční analýzy (TA). Dysfunkční kognitivních procesy, kognitivní omyly a katastrofické scénáře lze chápat jako funkce zejména ego stavu "podřízeného Dítěte". Maladaptivní kognitivní schémata se vytváří především v dětství, v důsledku nepříznivých "nahrávek" stavů ega "Dítěte", "Rodiče" a interakcí mezi nimi. Vliv mají životní traumata. Hlavním integračním činitelem v rámci terapeutické procedury může být stav ega "Dospělého", který vystupuje jako prostředník tzv. dovolení nebo tzv. kognitivní restrukturalizace. Asertivní jednání lze určit jako kooperaci stavů ega "přirozeného Dítěte" a "Dospělého".
The system of cognitive, if you like cognitive-behaviour therapy (CBT) is theoretically integrable with interpretative model of transactional analyse (TA). Dysfunctional cognitive processes, cognitive mistakes and catastrophic scenarios can be a function especially of "inferior Child" as a status of ego. Maladaptive cognitive schemes are created primarily in childhood, by unfavourable "recordings" of statuses ego of "Child", "Parent ´´and interactions between them. Living shocks are influential too. Main integrative factor in terms of therapeutic procedure can be ego status of "Adult" which is a middleman of so-called permission and cognitive reclassification. Assertivity can be determined by ego statuses of "free Child" and "Adult".
Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration
Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace = Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration /
Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration /
Lit: 35
Bibliografie atd.Souhrn: eng
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc03006472
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170215105130.0
- 008
- 030400s2002 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Pešek, Roman $4 aut $7 mzk2007401348
- 245 10
- $a Kognitivní, kognitivně-behaviorální terapie a transakční analýza. Souvislosti a možnosti integrace = $b Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration / $c Roman Pešek
- 246 11
- $a Cognitive, cognitive-behaviour therapy and transactional analyse. Contexts and possibilities of their integration
- 314 __
- $a Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita, České Budějovice, CZ
- 504 __
- $a Lit: 35
- 504 __
- $a Souhrn: eng
- 520 3_
- $a Systém kognitivní, resp. kognitivně-behaviorální terapie (KBT) lze na teoretické úrovni kompatibilně integrovat s interpretačním modelem transakční analýzy (TA). Dysfunkční kognitivních procesy, kognitivní omyly a katastrofické scénáře lze chápat jako funkce zejména ego stavu "podřízeného Dítěte". Maladaptivní kognitivní schémata se vytváří především v dětství, v důsledku nepříznivých "nahrávek" stavů ega "Dítěte", "Rodiče" a interakcí mezi nimi. Vliv mají životní traumata. Hlavním integračním činitelem v rámci terapeutické procedury může být stav ega "Dospělého", který vystupuje jako prostředník tzv. dovolení nebo tzv. kognitivní restrukturalizace. Asertivní jednání lze určit jako kooperaci stavů ega "přirozeného Dítěte" a "Dospělého".
- 520 9_
- $a The system of cognitive, if you like cognitive-behaviour therapy (CBT) is theoretically integrable with interpretative model of transactional analyse (TA). Dysfunctional cognitive processes, cognitive mistakes and catastrophic scenarios can be a function especially of "inferior Child" as a status of ego. Maladaptive cognitive schemes are created primarily in childhood, by unfavourable "recordings" of statuses ego of "Child", "Parent ´´and interactions between them. Living shocks are influential too. Main integrative factor in terms of therapeutic procedure can be ego status of "Adult" which is a middleman of so-called permission and cognitive reclassification. Assertivity can be determined by ego statuses of "free Child" and "Adult".
- 650 _2
- $a kognitivně behaviorální terapie $7 D015928
- 650 _2
- $a kognice $7 D003071
- 650 _2
- $a transakční analýza $7 D014152
- 650 _2
- $a asertivita $7 D001242
- 650 _2
- $a kognitivní poruchy $7 D003072
- 650 _2
- $a poruchy chování u dětí $7 D002653
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 773 0_
- $w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 4, č. 4 (2002), s. 184-191 $x 1212-4117
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249a $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20030506 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170215105315 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2002 $b Roč. 4 $c č. 4 $d s. 184-191 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $b přidání abstraktu