• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Zkušenosti s novým standardem pro měření kvality zdravotní péče prostřednictvím spokojenosti pacientů ve fakultních nemocnicích

Raiter Tomáš

. 2007 ; () : 69-70.

Status neindexováno Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu abstrakty

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc07500034

V roce 2006 se podařilo sjednotit výzkumný nástroj pro měření kvality zdravotní péče prostřednictvím spokojenosti pacientů. Ve všech fakultních nemocnicích probíhal výzkum podle stejného dotazníku. Jaké jsou zkušenosti s touto metodikou. Přednáška nabízí detailní pohled na realizaci výzkumu a výsledky v jedné z významných nemocnic – ve Fakultní nemocnici Ostrava. Sledování spokojenosti pacientů je jedním z nástrojů hodnocení kvality poskytované péče je. Přednáška stručně připomíná filosofii a dosavadní zkušenosti implementace mezinárodně nejrozšířenější metody měření kvality péče prostřednictvím spokojenosti pacientů. Přednášející je spoluautorem publikace „Strategický marketing zdravotnických zařízení“ a autorem Metodické příručky „Kvalita Očima Pacientů“ pro provádění výzkumu ve zdravotnických zařízeních. V poslední době roste zájem o tuto metodiku i mimo skupinu velkých fakultních nemocnic. S výhodou je tato metodika uplatňována jako nástroj řízení zdravotnictví na úrovni krajů. Jedním z prvních krajů. který tuto metodiku důsledně aplikuje ve svých oblastních nemocnicích je Středočeský kraj. Přednáška je určena všem těm, kteří se na svém pracovišti zabývají měřením kvality prostřednictvím spokojenosti pacientů, a chtějí využít ověřený jednotný metodický nástroj, který umožňuje srovnání v čase a srovnání s jinými zdravotnickými zařízeními v ČR i v zahraničí. V České republice je zakotveno právo pacienta na svobodnou volbu lékaře a zdravotnického zařízení. Aby mohlo být toto právo naplněno, musí mít občan k dispozici potřebné informace o kvalitě zdravotnických zařízení, na základě kterých se může rozhodovat. Veřejně dostupné informace o kvalitě jednotlivých zdravotnických zařízení jsou proto předpokladem naplnění jednoho z práv občanů zakotvených v právním řádu České republiky. Součástí přednášky jsou ukázky konkretních výstupů z výzkumu a doporučení pro práci s nimi na úrovni managementu i jednotlivých klinik, oddělení a stanic nemocnice. Informace o kvalitě zdravotní péče z pohledu jejích uživatelů, zpracované validním a jednotným způsobem, který umožňuje srovnání různých zařízení, jsou také nezbytným podkladem pro zřizovatele při řízení kvality, dostupnosti a efektivity poskytované zdravotní péče. Informace o kvalitě péče poskytované jednotlivými klinikami, odděleními a stanicemi nemocnice jsou zároveň cenným podkladem pro management nemocnice při dalším zkvalitňování péče a odstraňování nedostatků. Pravidelné poskytování srovnatelných informací o kvalitě poskytované zdravotní péče v jednotlivých zařízeních veřejnosti je také jedním z kroků směřujících ke zvyšování povědomí o odpovědnosti občanů za své zdraví a posilování postavení pacienta v systému zdravotní péče v České republice. Smyslem jednotného měření kvality zdravotní péče, založeném na shodné metodice sběru a zpracování dat, je umožnit reliabilní a validní srovnání kvality jednotlivých nemocnic v zájmů naplnění výše uvedených cílů.

000      
04389naa 2200289 a 4500
001      
bmc07500034
003      
CZ-PrNML
005      
20111210120724.0
008      
070516s2007 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Raiter, Tomáš
245    10
$a Zkušenosti s novým standardem pro měření kvality zdravotní péče prostřednictvím spokojenosti pacientů ve fakultních nemocnicích / $c Raiter Tomáš
314    __
$a Stem/mark a. s., Praha
520    3_
$a V roce 2006 se podařilo sjednotit výzkumný nástroj pro měření kvality zdravotní péče prostřednictvím spokojenosti pacientů. Ve všech fakultních nemocnicích probíhal výzkum podle stejného dotazníku. Jaké jsou zkušenosti s touto metodikou. Přednáška nabízí detailní pohled na realizaci výzkumu a výsledky v jedné z významných nemocnic – ve Fakultní nemocnici Ostrava. Sledování spokojenosti pacientů je jedním z nástrojů hodnocení kvality poskytované péče je. Přednáška stručně připomíná filosofii a dosavadní zkušenosti implementace mezinárodně nejrozšířenější metody měření kvality péče prostřednictvím spokojenosti pacientů. Přednášející je spoluautorem publikace „Strategický marketing zdravotnických zařízení“ a autorem Metodické příručky „Kvalita Očima Pacientů“ pro provádění výzkumu ve zdravotnických zařízeních. V poslední době roste zájem o tuto metodiku i mimo skupinu velkých fakultních nemocnic. S výhodou je tato metodika uplatňována jako nástroj řízení zdravotnictví na úrovni krajů. Jedním z prvních krajů. který tuto metodiku důsledně aplikuje ve svých oblastních nemocnicích je Středočeský kraj. Přednáška je určena všem těm, kteří se na svém pracovišti zabývají měřením kvality prostřednictvím spokojenosti pacientů, a chtějí využít ověřený jednotný metodický nástroj, který umožňuje srovnání v čase a srovnání s jinými zdravotnickými zařízeními v ČR i v zahraničí. V České republice je zakotveno právo pacienta na svobodnou volbu lékaře a zdravotnického zařízení. Aby mohlo být toto právo naplněno, musí mít občan k dispozici potřebné informace o kvalitě zdravotnických zařízení, na základě kterých se může rozhodovat. Veřejně dostupné informace o kvalitě jednotlivých zdravotnických zařízení jsou proto předpokladem naplnění jednoho z práv občanů zakotvených v právním řádu České republiky. Součástí přednášky jsou ukázky konkretních výstupů z výzkumu a doporučení pro práci s nimi na úrovni managementu i jednotlivých klinik, oddělení a stanic nemocnice. Informace o kvalitě zdravotní péče z pohledu jejích uživatelů, zpracované validním a jednotným způsobem, který umožňuje srovnání různých zařízení, jsou také nezbytným podkladem pro zřizovatele při řízení kvality, dostupnosti a efektivity poskytované zdravotní péče. Informace o kvalitě péče poskytované jednotlivými klinikami, odděleními a stanicemi nemocnice jsou zároveň cenným podkladem pro management nemocnice při dalším zkvalitňování péče a odstraňování nedostatků. Pravidelné poskytování srovnatelných informací o kvalitě poskytované zdravotní péče v jednotlivých zařízeních veřejnosti je také jedním z kroků směřujících ke zvyšování povědomí o odpovědnosti občanů za své zdraví a posilování postavení pacienta v systému zdravotní péče v České republice. Smyslem jednotného měření kvality zdravotní péče, založeném na shodné metodice sběru a zpracování dat, je umožnit reliabilní a validní srovnání kvality jednotlivých nemocnic v zájmů naplnění výše uvedených cílů.
590    __
$a NEINDEXOVÁNO
655    _2
$a abstrakty $7 D020504
773    0_
$w MED00150539 $t ICEQ $g (2007), s. 69-70
910    __
$y 1 $a ABA008 $b DT 8089
990    __
$a 20070516141558 $b ABA008
991    __
$a 20070907123349 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 615656 $s 468088
BAS    __
$a 7
BMC    __
$a 2007 $d 69-70 $m ICEQ $x MED00150539
LZP    __
$a 2007-1/mkbi

Najít záznam