-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Subjektivní důležitost životních událostí a atribuční styl u vysokoškolských studentů
[Subjective importance of life events and attribution style in university students]
Irena Plevová
Jazyk čeština Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
od 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2009
- MeSH
- chování a mechanismy chování MeSH
- kauzalita MeSH
- lidé psychologie MeSH
- motivace MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- statistika jako téma MeSH
- studenti MeSH
- univerzity MeSH
- výzkum statistika a číselné údaje MeSH
- Check Tag
- lidé psychologie MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
Článek vychází z poznatků atribučních teorií a podává dílčí výsledky šetření, které bylo zaměřeno na ověření vztahu mezi atribučním stylem vysokoškolských studentů, hladinou sebevědomí a výkonovou motivací. Byly použity tyto výzkumné metody: Škála sebevědomí, Dotazník motivace výkonu a Škála atribučního stylu. Příspěvek je zaměřen na význam faktoru „subjektivní důležitosti“ životních událostí ve vztahu k atribučnímu stylu. Autorka vychází z poznatků kognitivně behaviorální terapie, které ukazují, že je třeba rozlišovat mezi obecným významem životní situace a jejím významem osobním a z Weinerova modelu výkonové motivace. Autorka očekávala, že jedinci v pro ně subjektivně významných životních událostech směřují v atribučním stylu k internalitě, stabilitě a nespecifitě příčin. U mužů se tyto vztahy prokázaly jako statisticky významné v pozitivních životních událostech. Ženy v subjektivně důležitých situacích směřují ke stabilitě a nespecifitě příčin. Potvrzuje se, že jedinci s nižší hladinou sebevědomí, vyšší hladinou motivu výkonu a anxiety brzdící výkon vykazují v životních situacích Dotazníku atribučního stylu vyšší míru faktoru subjektivní důležitosti.
Subjective importance of life events and attribution style in university students
Lit.: 43
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc07527961
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210144049.0
- 008
- 090831s2009 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Plevová, Irena, $d 1959- $7 ola20040507003
- 245 10
- $a Subjektivní důležitost životních událostí a atribuční styl u vysokoškolských studentů / $c Irena Plevová
- 246 11
- $a Subjective importance of life events and attribution style in university students
- 314 __
- $a Katedra psychologie a patopsychologie UP, Olomouc
- 504 __
- $a Lit.: 43
- 520 3_
- $a Článek vychází z poznatků atribučních teorií a podává dílčí výsledky šetření, které bylo zaměřeno na ověření vztahu mezi atribučním stylem vysokoškolských studentů, hladinou sebevědomí a výkonovou motivací. Byly použity tyto výzkumné metody: Škála sebevědomí, Dotazník motivace výkonu a Škála atribučního stylu. Příspěvek je zaměřen na význam faktoru „subjektivní důležitosti“ životních událostí ve vztahu k atribučnímu stylu. Autorka vychází z poznatků kognitivně behaviorální terapie, které ukazují, že je třeba rozlišovat mezi obecným významem životní situace a jejím významem osobním a z Weinerova modelu výkonové motivace. Autorka očekávala, že jedinci v pro ně subjektivně významných životních událostech směřují v atribučním stylu k internalitě, stabilitě a nespecifitě příčin. U mužů se tyto vztahy prokázaly jako statisticky významné v pozitivních životních událostech. Ženy v subjektivně důležitých situacích směřují ke stabilitě a nespecifitě příčin. Potvrzuje se, že jedinci s nižší hladinou sebevědomí, vyšší hladinou motivu výkonu a anxiety brzdící výkon vykazují v životních situacích Dotazníku atribučního stylu vyšší míru faktoru subjektivní důležitosti.
- 650 _2
- $a kauzalita $7 D015984
- 650 _2
- $a motivace $7 D009042
- 650 _2
- $a chování a mechanismy chování $7 D001520
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a výzkum $x statistika a číselné údaje $7 D012106
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a studenti $7 D013334
- 650 _2
- $a univerzity $7 D014495
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $x psychologie $7 D006801
- 773 0_
- $w MED00010994 $t Československá psychologie $g Roč. 53, č. 1 (2009), s. 1-17 $x 0009-062X
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2526 $c 618 $y 9
- 990 __
- $a 20090831101615 $b ABA008
- 991 __
- $a 20090831163153 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 672991 $s 532236
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2009 $b 53 $c 1 $d 1-17 $i 0009-062X $m Československá psychologie $x MED00010994
- LZP __
- $a 2009-32/dkrk