-
Something wrong with this record ?
Problematika řidičů mezinárodní kamionové dopravy ve vztahu k bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
[Problems of drivers of international truck transport in relation to safety and continuity of transport on roads]
Ambrůžek Antonín
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Automobiles standards statistics & numerical data MeSH
- Transportation standards manpower statistics & numerical data MeSH
- Accidents, Traffic prevention & control statistics & numerical data trends MeSH
- Humans MeSH
- Mortality trends MeSH
- Rest psychology MeSH
- Primary Prevention standards MeSH
- Stress, Psychological complications prevention & control psychology MeSH
- Automobile Driving psychology statistics & numerical data MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
V dnešní době, kdy jsme obklopeni na našich silnicích velkým množstvím motorových vozidel, se do popředí tlačí mezinárodní kamionová přeprava. Doprava zboží nákladními automobily se stala trendem posledního desetiletí. Toto můžeme pozorovat zvláště na našich dálnicích buď osobně, nebo zprostředkovaně z médií. Je asi každému jasné, že ony nákladní automobily řídí lidé. Práce řidiče nákladního automobilu není v žádném případě snadná ani jednoduchá. Vždyť takovýto řidič je denně vystaven mnoha stresovým situacím, které se odehrávají před jejich zraky. Z tohoto důvodu také dochází ze strany uvedených řidičů k ohrožení ostatních účastníků silničního provozu. Aby se takovéto nebezpečí maximálně snižovalo, existuje Evropská dohoda o práci osádek v mezinárodní silniční dopravě – AETR. Cílem a smyslem této dohody je snížení rizika vzniku dopravní nehody. Jenom za loňský rok došlo na našich silnicích k 29 234 dopravním nehodám nákladních automobilů, při nichž přišlo o život 154 osob. Uvedená mezinárodní dohoda AETR ve svém obsahu upravuje dobu řízení, přerušení doby řízení (přestávku), denní či týdenní dobu odpočinku řidiče. Pro důslednou realizaci již zmíněného předpisu slouží kontrolní zařízení - tachograf. Je to přístroj pro automatickou indikaci a záznam údajů o provozu uvedených vozidel. Výstupy záznamového zařízení jsou oprávněny kontrolovat orgány Policie ČR, Celní správy i ostatní orgány státní správy, např. Krajské úřady, a to jak na silnicích, tak i ve svých úřadech. Vzhledem k tomu, že kamionová doprava se stává velmi problematickou oblastí, je nutné, aby se kompetentní orgány zabývaly co nejdůslednější kontrolou její činnosti.
Nowadays when we are surrounded by a great number of motor vehicles on our roads, the international truck transport is getting into the foreground. The goods transport with trucks has become a trend of last decade. We can observe this particularly on our highways, either personally, or mediately from the media. It is probably a plain fact for everybody that those trucks are driven by people. The work of the truck driver is in no case easy or simple. Such a driver is exposed to a lot of stressing situation taking place before their eyes every day. For this reason, other participants of road traffic are endangered by the above mentioned drivers. In order to reduce maximally such danger, the European Agreement of Work of Crews in International Road Traffic – AETR exists. The aim and purpose of this agreement is to reduce the risk of origination of traffic accidents. Only during last year, 29 234 traffic accidents of trucks took place on our roads, in which 154 persons were killed. The above mentioned international agreement AETR regulates in its contents the driving time, the interruption of the driving time (the break), the daily or weekly rest time of the driver. A control device – the recording speedometer – serves for consequent implementation of the above mentioned regulation. It is a device for automatic indication and record of the operation data of said vehicles. The outputs of the recording device can be controlled by bodies of the Police of the Czech Republic, Customs Administration and by other bodies of state administration, e.g. County Councils, both on the roads and in their offices. As the truck traffic is becoming a very problematic sphere, it is necessary that the competent bodies implement the control of its activities with maximum consistency.
Problems of drivers of international truck transport in relation to safety and continuity of transport on roads
Lit.: 3
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc07529365
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210145812.0
- 008
- 090918s2005 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Ambrůžek, Antonín $7 xx0139362
- 245 10
- $a Problematika řidičů mezinárodní kamionové dopravy ve vztahu k bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích / $c Ambrůžek Antonín
- 246 11
- $a Problems of drivers of international truck transport in relation to safety and continuity of transport on roads
- 314 __
- $a Policie České republiky, České Budějovice
- 504 __
- $a Lit.: 3
- 520 3_
- $a V dnešní době, kdy jsme obklopeni na našich silnicích velkým množstvím motorových vozidel, se do popředí tlačí mezinárodní kamionová přeprava. Doprava zboží nákladními automobily se stala trendem posledního desetiletí. Toto můžeme pozorovat zvláště na našich dálnicích buď osobně, nebo zprostředkovaně z médií. Je asi každému jasné, že ony nákladní automobily řídí lidé. Práce řidiče nákladního automobilu není v žádném případě snadná ani jednoduchá. Vždyť takovýto řidič je denně vystaven mnoha stresovým situacím, které se odehrávají před jejich zraky. Z tohoto důvodu také dochází ze strany uvedených řidičů k ohrožení ostatních účastníků silničního provozu. Aby se takovéto nebezpečí maximálně snižovalo, existuje Evropská dohoda o práci osádek v mezinárodní silniční dopravě – AETR. Cílem a smyslem této dohody je snížení rizika vzniku dopravní nehody. Jenom za loňský rok došlo na našich silnicích k 29 234 dopravním nehodám nákladních automobilů, při nichž přišlo o život 154 osob. Uvedená mezinárodní dohoda AETR ve svém obsahu upravuje dobu řízení, přerušení doby řízení (přestávku), denní či týdenní dobu odpočinku řidiče. Pro důslednou realizaci již zmíněného předpisu slouží kontrolní zařízení - tachograf. Je to přístroj pro automatickou indikaci a záznam údajů o provozu uvedených vozidel. Výstupy záznamového zařízení jsou oprávněny kontrolovat orgány Policie ČR, Celní správy i ostatní orgány státní správy, např. Krajské úřady, a to jak na silnicích, tak i ve svých úřadech. Vzhledem k tomu, že kamionová doprava se stává velmi problematickou oblastí, je nutné, aby se kompetentní orgány zabývaly co nejdůslednější kontrolou její činnosti.
- 520 9_
- $a Nowadays when we are surrounded by a great number of motor vehicles on our roads, the international truck transport is getting into the foreground. The goods transport with trucks has become a trend of last decade. We can observe this particularly on our highways, either personally, or mediately from the media. It is probably a plain fact for everybody that those trucks are driven by people. The work of the truck driver is in no case easy or simple. Such a driver is exposed to a lot of stressing situation taking place before their eyes every day. For this reason, other participants of road traffic are endangered by the above mentioned drivers. In order to reduce maximally such danger, the European Agreement of Work of Crews in International Road Traffic – AETR exists. The aim and purpose of this agreement is to reduce the risk of origination of traffic accidents. Only during last year, 29 234 traffic accidents of trucks took place on our roads, in which 154 persons were killed. The above mentioned international agreement AETR regulates in its contents the driving time, the interruption of the driving time (the break), the daily or weekly rest time of the driver. A control device – the recording speedometer – serves for consequent implementation of the above mentioned regulation. It is a device for automatic indication and record of the operation data of said vehicles. The outputs of the recording device can be controlled by bodies of the Police of the Czech Republic, Customs Administration and by other bodies of state administration, e.g. County Councils, both on the roads and in their offices. As the truck traffic is becoming a very problematic sphere, it is necessary that the competent bodies implement the control of its activities with maximum consistency.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a doprava $x normy $x pracovní síly $x statistika a číselné údaje $7 D014186
- 650 _2
- $a dopravní nehody $x prevence a kontrola $x statistika a číselné údaje $x trendy $7 D000063
- 650 _2
- $a psychický stres $x komplikace $x prevence a kontrola $x psychologie $7 D013315
- 650 _2
- $a automobily $x normy $x statistika a číselné údaje $7 D001336
- 650 _2
- $a řízení motorových vozidel $x psychologie $x statistika a číselné údaje $7 D001334
- 650 _2
- $a primární prevence $x normy $7 D011322
- 650 _2
- $a odpočinek $x psychologie $7 D012146
- 650 _2
- $a mortalita $x trendy $7 D009026
- 773 0_
- $w MED00152401 $t Prevence úrazů, otrav a násilí $g Roč. 1, č. 2 (2005), s. 82-85 $x 1801-0261
- 856 41
- $u http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/administrace/clankyfile/20120429213736567640.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4217 $c 1237 $y 9
- 990 __
- $a 20090918104846 $b ABA008
- 991 __
- $a 20091012200917 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 680408 $s 540413
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2005 $b 1 $c 2 $d 82-85 $i 1801-0261 $m Prevence úrazů, otrav a násilí $x MED00152401
- LZP __
- $a 2009-48/vtjb