• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Úloha sestry v zajištění herních aktivit hospitalizovaných dětí
[Role of nurses in providing play activities of hospitalized children]

Alena Machová, Iva Brabcová

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10018489

Nemoc je v životě dítěte a jeho rodiny zátěžovou situací, zvláště pak musí-li být hospitalizováno. Dítě si svou nemoc uvědomuje v závislosti na věku a každé ji jinak prožívá. Omezení možnosti pohybu, odloučení od vrstevníků a rodičů může vyvolávat u dítěte úzkost. Hra je činnost dítěte, která mu přináší radost a je velice důležitá pro jeho sociální, rozumový a citový vývoj. Pomocí hry se dítě seznamuje s neznámými slovy a se vším, co mu způsobuje úzkost. Řízenou hrou sestry seznamují děti s vlastní nemocí a vysvětlují, co se s nimi v nemocnici bude dít. Volná hra umožňuje dětem odpoutat se od problémů, pomáhá při získání sebedůvěry. Herna, hračky a hry dětí dělají nemocnici přívětivější. Je velmi důležité, aby sestra zařadila hry a herní prvky do všech ošetřovatelských činností, protože nemocné děti si ve většině případů samy spontánně nehrají. Sestry musí proto hru aktivně nabízet. Hru můžeme zařadit do ošetřovatelských činností, jež jsou nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Ošetřovatelský proces je systematická metoda ošetřovatelské péče skládající se z pěti fází: anamnestiky, diagnostiky, plánování, realizace a vyhodnocení (Tóthová, 2009). Cílem sdělení je zmapovat zajištění volného času hospitalizovaných dětí v různých věkových kategoriích a úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v jeho organizaci. Studie byla zpracována na podkladě sekundární analýzy ošetřovatelské a pedagogické literatury a praktických zkušeností autorek v práci s hospitalizo­vanými dětmi. Autorky definovaly úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v organizaci volného času u hospitalizovaných dětí. Autorky navrhly typy her podle věkových skupin a ve svém příspěvku upozorňují na celou škálu her pro hospitalizova­né děti. Významnou úlohu má sestra v zajištění chodu herny a vhodných hraček. Jejím úkolem je především zajištění bezpečnosti při všech herních aktivitách.

In the life of a child and his/her family, disease brings a stress situation, particularly if hospitalization of the child is necessary. The child realizes the disease depending on his/her age and different children perceive their diseases in different ways. The restriction to movements and separation of children from friends and parents can result in anxiety. Play is a children activity, which offers children with pleasure and is very important for their social, intellectual and emotional development. During the play, the child is familiarized with unknown words and with all the causes of anxiety. By the controlled play, the nurses acquaint children with their own diseases and explain them what can happen in the hospital. The free play helps the children to become free of problems and to gain self-confidence. The hospital is more friendly in the presence of playrooms, toys and children. It is of a great importance that the nurse should include plays ad play elements into all the nursing activities since ill children usually do not play spontaneously. Thus, the nurses must actively offer the plays. Plays fall into nursing activities, which form an integral part of the nursing process. The nursing process is a systematic approach to the nursing care consisting of the following five parts: anamnesis, diagnosis, planning, implementation and evaluation (Tóthová, 2009). The target of the contribution presented here is mapping the provisions focused on free time of children from different age categories and role of particular healthcare professionals and other staff members in its organization. The study was processed based on a secondary analysis of the nursing and pedagogic literature and practical experience of the authors resulting from the work with hospitalized children. The authors defined roles of healthcare professionals and other staff members in the organization of free time of hospitalized children. The authors proposed types of plays depending on particular age groups and pointed out a wide scale of plays for hospitalized children. There is an important role of the nurse providing the operation of the playroom and choice of suitable toys. She is particularly supposed to secure the safety in all the play activities.

Role of nurses in providing play activities of hospitalized children

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Lit.: 17

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10018489
003      
CZ-PrNML
005      
20170314083350.0
008      
110107s2010 xr e cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2010.019 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Machová, Alena $7 xx0154839
245    10
$a Úloha sestry v zajištění herních aktivit hospitalizovaných dětí / $c Alena Machová, Iva Brabcová
246    11
$a Role of nurses in providing play activities of hospitalized children
314    __
$a Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, katedra ošetřovatelství, České Budějovice
504    __
$a Lit.: 17
520    3_
$a Nemoc je v životě dítěte a jeho rodiny zátěžovou situací, zvláště pak musí-li být hospitalizováno. Dítě si svou nemoc uvědomuje v závislosti na věku a každé ji jinak prožívá. Omezení možnosti pohybu, odloučení od vrstevníků a rodičů může vyvolávat u dítěte úzkost. Hra je činnost dítěte, která mu přináší radost a je velice důležitá pro jeho sociální, rozumový a citový vývoj. Pomocí hry se dítě seznamuje s neznámými slovy a se vším, co mu způsobuje úzkost. Řízenou hrou sestry seznamují děti s vlastní nemocí a vysvětlují, co se s nimi v nemocnici bude dít. Volná hra umožňuje dětem odpoutat se od problémů, pomáhá při získání sebedůvěry. Herna, hračky a hry dětí dělají nemocnici přívětivější. Je velmi důležité, aby sestra zařadila hry a herní prvky do všech ošetřovatelských činností, protože nemocné děti si ve většině případů samy spontánně nehrají. Sestry musí proto hru aktivně nabízet. Hru můžeme zařadit do ošetřovatelských činností, jež jsou nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Ošetřovatelský proces je systematická metoda ošetřovatelské péče skládající se z pěti fází: anamnestiky, diagnostiky, plánování, realizace a vyhodnocení (Tóthová, 2009). Cílem sdělení je zmapovat zajištění volného času hospitalizovaných dětí v různých věkových kategoriích a úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v jeho organizaci. Studie byla zpracována na podkladě sekundární analýzy ošetřovatelské a pedagogické literatury a praktických zkušeností autorek v práci s hospitalizo­vanými dětmi. Autorky definovaly úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v organizaci volného času u hospitalizovaných dětí. Autorky navrhly typy her podle věkových skupin a ve svém příspěvku upozorňují na celou škálu her pro hospitalizova­né děti. Významnou úlohu má sestra v zajištění chodu herny a vhodných hraček. Jejím úkolem je především zajištění bezpečnosti při všech herních aktivitách.
520    9_
$a In the life of a child and his/her family, disease brings a stress situation, particularly if hospitalization of the child is necessary. The child realizes the disease depending on his/her age and different children perceive their diseases in different ways. The restriction to movements and separation of children from friends and parents can result in anxiety. Play is a children activity, which offers children with pleasure and is very important for their social, intellectual and emotional development. During the play, the child is familiarized with unknown words and with all the causes of anxiety. By the controlled play, the nurses acquaint children with their own diseases and explain them what can happen in the hospital. The free play helps the children to become free of problems and to gain self-confidence. The hospital is more friendly in the presence of playrooms, toys and children. It is of a great importance that the nurse should include plays ad play elements into all the nursing activities since ill children usually do not play spontaneously. Thus, the nurses must actively offer the plays. Plays fall into nursing activities, which form an integral part of the nursing process. The nursing process is a systematic approach to the nursing care consisting of the following five parts: anamnesis, diagnosis, planning, implementation and evaluation (Tóthová, 2009). The target of the contribution presented here is mapping the provisions focused on free time of children from different age categories and role of particular healthcare professionals and other staff members in its organization. The study was processed based on a secondary analysis of the nursing and pedagogic literature and practical experience of the authors resulting from the work with hospitalized children. The authors defined roles of healthcare professionals and other staff members in the organization of free time of hospitalized children. The authors proposed types of plays depending on particular age groups and pointed out a wide scale of plays for hospitalized children. There is an important role of the nurse providing the operation of the playroom and choice of suitable toys. She is particularly supposed to secure the safety in all the play activities.
650    _2
$a vztahy mezi ošetřovatelkou a pacientem $7 D009723
650    _2
$a dítě hospitalizované $7 D002673
650    _2
$a hra a hračky $7 D010988
650    _2
$a psychoterapie $x metody $7 D011613
650    _2
$a terapie hrou $7 D010989
650    _2
$a dobrovolníci v nemocnici $7 D006758
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a hra
700    1_
$a Brabcová, Iva. $7 mzk2006343264
773    0_
$w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 12, č. 2 (2010), s. 144-150 $x 1212-4117
856    41
$u http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/kontakt/
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 7 $z 0
990    __
$a 20100901095335 $b ABA008
991    __
$a 20170314083612 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 767515 $s 631424
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 12 $c 2 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467 $d 144-150
LZP    __
$b přidání abstraktu $a 2010-37/ipjč

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...