-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Úloha sestry v zajištění herních aktivit hospitalizovaných dětí
[Role of nurses in providing play activities of hospitalized children]
Alena Machová, Iva Brabcová
Jazyk čeština Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- Klíčová slova
- hra,
- MeSH
- dítě hospitalizované MeSH
- dobrovolníci v nemocnici MeSH
- hra a hračky MeSH
- lidé MeSH
- psychoterapie metody MeSH
- terapie hrou MeSH
- vztahy mezi ošetřovatelkou a pacientem MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Nemoc je v životě dítěte a jeho rodiny zátěžovou situací, zvláště pak musí-li být hospitalizováno. Dítě si svou nemoc uvědomuje v závislosti na věku a každé ji jinak prožívá. Omezení možnosti pohybu, odloučení od vrstevníků a rodičů může vyvolávat u dítěte úzkost. Hra je činnost dítěte, která mu přináší radost a je velice důležitá pro jeho sociální, rozumový a citový vývoj. Pomocí hry se dítě seznamuje s neznámými slovy a se vším, co mu způsobuje úzkost. Řízenou hrou sestry seznamují děti s vlastní nemocí a vysvětlují, co se s nimi v nemocnici bude dít. Volná hra umožňuje dětem odpoutat se od problémů, pomáhá při získání sebedůvěry. Herna, hračky a hry dětí dělají nemocnici přívětivější. Je velmi důležité, aby sestra zařadila hry a herní prvky do všech ošetřovatelských činností, protože nemocné děti si ve většině případů samy spontánně nehrají. Sestry musí proto hru aktivně nabízet. Hru můžeme zařadit do ošetřovatelských činností, jež jsou nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Ošetřovatelský proces je systematická metoda ošetřovatelské péče skládající se z pěti fází: anamnestiky, diagnostiky, plánování, realizace a vyhodnocení (Tóthová, 2009). Cílem sdělení je zmapovat zajištění volného času hospitalizovaných dětí v různých věkových kategoriích a úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v jeho organizaci. Studie byla zpracována na podkladě sekundární analýzy ošetřovatelské a pedagogické literatury a praktických zkušeností autorek v práci s hospitalizovanými dětmi. Autorky definovaly úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v organizaci volného času u hospitalizovaných dětí. Autorky navrhly typy her podle věkových skupin a ve svém příspěvku upozorňují na celou škálu her pro hospitalizované děti. Významnou úlohu má sestra v zajištění chodu herny a vhodných hraček. Jejím úkolem je především zajištění bezpečnosti při všech herních aktivitách.
In the life of a child and his/her family, disease brings a stress situation, particularly if hospitalization of the child is necessary. The child realizes the disease depending on his/her age and different children perceive their diseases in different ways. The restriction to movements and separation of children from friends and parents can result in anxiety. Play is a children activity, which offers children with pleasure and is very important for their social, intellectual and emotional development. During the play, the child is familiarized with unknown words and with all the causes of anxiety. By the controlled play, the nurses acquaint children with their own diseases and explain them what can happen in the hospital. The free play helps the children to become free of problems and to gain self-confidence. The hospital is more friendly in the presence of playrooms, toys and children. It is of a great importance that the nurse should include plays ad play elements into all the nursing activities since ill children usually do not play spontaneously. Thus, the nurses must actively offer the plays. Plays fall into nursing activities, which form an integral part of the nursing process. The nursing process is a systematic approach to the nursing care consisting of the following five parts: anamnesis, diagnosis, planning, implementation and evaluation (Tóthová, 2009). The target of the contribution presented here is mapping the provisions focused on free time of children from different age categories and role of particular healthcare professionals and other staff members in its organization. The study was processed based on a secondary analysis of the nursing and pedagogic literature and practical experience of the authors resulting from the work with hospitalized children. The authors defined roles of healthcare professionals and other staff members in the organization of free time of hospitalized children. The authors proposed types of plays depending on particular age groups and pointed out a wide scale of plays for hospitalized children. There is an important role of the nurse providing the operation of the playroom and choice of suitable toys. She is particularly supposed to secure the safety in all the play activities.
Role of nurses in providing play activities of hospitalized children
Citace poskytuje Crossref.org
Lit.: 17
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc10018489
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170314083350.0
- 008
- 110107s2010 xr e cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2010.019 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Machová, Alena $7 xx0154839
- 245 10
- $a Úloha sestry v zajištění herních aktivit hospitalizovaných dětí / $c Alena Machová, Iva Brabcová
- 246 11
- $a Role of nurses in providing play activities of hospitalized children
- 314 __
- $a Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, katedra ošetřovatelství, České Budějovice
- 504 __
- $a Lit.: 17
- 520 3_
- $a Nemoc je v životě dítěte a jeho rodiny zátěžovou situací, zvláště pak musí-li být hospitalizováno. Dítě si svou nemoc uvědomuje v závislosti na věku a každé ji jinak prožívá. Omezení možnosti pohybu, odloučení od vrstevníků a rodičů může vyvolávat u dítěte úzkost. Hra je činnost dítěte, která mu přináší radost a je velice důležitá pro jeho sociální, rozumový a citový vývoj. Pomocí hry se dítě seznamuje s neznámými slovy a se vším, co mu způsobuje úzkost. Řízenou hrou sestry seznamují děti s vlastní nemocí a vysvětlují, co se s nimi v nemocnici bude dít. Volná hra umožňuje dětem odpoutat se od problémů, pomáhá při získání sebedůvěry. Herna, hračky a hry dětí dělají nemocnici přívětivější. Je velmi důležité, aby sestra zařadila hry a herní prvky do všech ošetřovatelských činností, protože nemocné děti si ve většině případů samy spontánně nehrají. Sestry musí proto hru aktivně nabízet. Hru můžeme zařadit do ošetřovatelských činností, jež jsou nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Ošetřovatelský proces je systematická metoda ošetřovatelské péče skládající se z pěti fází: anamnestiky, diagnostiky, plánování, realizace a vyhodnocení (Tóthová, 2009). Cílem sdělení je zmapovat zajištění volného času hospitalizovaných dětí v různých věkových kategoriích a úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v jeho organizaci. Studie byla zpracována na podkladě sekundární analýzy ošetřovatelské a pedagogické literatury a praktických zkušeností autorek v práci s hospitalizovanými dětmi. Autorky definovaly úlohu jednotlivých zdravotnických i nezdravotnických pracovníků v organizaci volného času u hospitalizovaných dětí. Autorky navrhly typy her podle věkových skupin a ve svém příspěvku upozorňují na celou škálu her pro hospitalizované děti. Významnou úlohu má sestra v zajištění chodu herny a vhodných hraček. Jejím úkolem je především zajištění bezpečnosti při všech herních aktivitách.
- 520 9_
- $a In the life of a child and his/her family, disease brings a stress situation, particularly if hospitalization of the child is necessary. The child realizes the disease depending on his/her age and different children perceive their diseases in different ways. The restriction to movements and separation of children from friends and parents can result in anxiety. Play is a children activity, which offers children with pleasure and is very important for their social, intellectual and emotional development. During the play, the child is familiarized with unknown words and with all the causes of anxiety. By the controlled play, the nurses acquaint children with their own diseases and explain them what can happen in the hospital. The free play helps the children to become free of problems and to gain self-confidence. The hospital is more friendly in the presence of playrooms, toys and children. It is of a great importance that the nurse should include plays ad play elements into all the nursing activities since ill children usually do not play spontaneously. Thus, the nurses must actively offer the plays. Plays fall into nursing activities, which form an integral part of the nursing process. The nursing process is a systematic approach to the nursing care consisting of the following five parts: anamnesis, diagnosis, planning, implementation and evaluation (Tóthová, 2009). The target of the contribution presented here is mapping the provisions focused on free time of children from different age categories and role of particular healthcare professionals and other staff members in its organization. The study was processed based on a secondary analysis of the nursing and pedagogic literature and practical experience of the authors resulting from the work with hospitalized children. The authors defined roles of healthcare professionals and other staff members in the organization of free time of hospitalized children. The authors proposed types of plays depending on particular age groups and pointed out a wide scale of plays for hospitalized children. There is an important role of the nurse providing the operation of the playroom and choice of suitable toys. She is particularly supposed to secure the safety in all the play activities.
- 650 _2
- $a vztahy mezi ošetřovatelkou a pacientem $7 D009723
- 650 _2
- $a dítě hospitalizované $7 D002673
- 650 _2
- $a hra a hračky $7 D010988
- 650 _2
- $a psychoterapie $x metody $7 D011613
- 650 _2
- $a terapie hrou $7 D010989
- 650 _2
- $a dobrovolníci v nemocnici $7 D006758
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a hra
- 700 1_
- $a Brabcová, Iva. $7 mzk2006343264
- 773 0_
- $w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 12, č. 2 (2010), s. 144-150 $x 1212-4117
- 856 41
- $u http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/kontakt/
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 7 $z 0
- 990 __
- $a 20100901095335 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170314083612 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 767515 $s 631424
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2010 $b 12 $c 2 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467 $d 144-150
- LZP __
- $b přidání abstraktu $a 2010-37/ipjč