-
Something wrong with this record ?
Zdravotní politika na úrovni krajů mezi léty 2003 - 2010
[Regional health policy during 2003-2010]
Marek Pavlík
Language Czech Country Czech Republic
Digital library NLK
Full text - Article
Issue
Volume
Source
Source
- Keywords
- krajské zdravotní plány,
- MeSH
- Humans MeSH
- National Health Programs economics organization & administration legislation & jurisprudence MeSH
- Health Care Reform economics legislation & jurisprudence MeSH
- Regional Medical Programs economics organization & administration manpower MeSH
- Administrative Personnel classification organization & administration statistics & numerical data MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Government Programs economics organization & administration manpower MeSH
- Policy Making MeSH
- Health Services Research economics organization & administration manpower MeSH
- Health Policy economics legislation & jurisprudence MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
Článek analyzuje tři důležité podmínky pro krajskou zdravotní politiku v období 2003-2010: (1) personální obsazení krajských orgánů, zabývajících se zdravotnictvím; (2) formulaci strategických dokumentů (krajských zdravotních plánů) a (3) vztahy mezi jednotlivými kraji a vládou ČR. Metody: Autoři textu se snažili zjistit, zda v předchozích třech bodech došlo k výrazné změně trendů mezi jednotlivými kraji. Shromáždili údaje o vývoji počtů krajských úředníků zaměřených na zdravotní problematiku, o krajských zdravotnických plánech a politické příslušnosti krajských zastupitelů a členů vlády ČR. Závěr: Systematická práce na krajských zdravotních plánech částečně závisí na dostatečném počtu úředníků na krajských úřadech. Byl zjištěn možný negativní vliv v téměř nezměněné normativní opozici vůči vládě. Počet úředníků zaměřených na zdravotní problematiku se zvýšil během období 2006-2010 o 37%. Sledováním poměru počtu obyvatel k počtu úředníků jsme prokázali, že rozdíly mezi průměr a střední hodnoty byly sníženy. Porovnání krajů v průběhu 2003-2010 ukázalo, že v deseti (z 13) krajů se zvýšila produkce strategických dokumentů (zdravotních plánů), ale kvalita některých z těchto dokumentu je diskutabilní.
The paper analyses three important tight with regional health policy during period 2003–2010: (1) personal capacity of regional authorities (2) formulation of strategic documents and (3) relationship among regions and the cabinet. Methods: We tried to find out if there are some important trends' changes among regions in previous three points. We gathered data about number of officers focused on health matters; regional strategic documents and political affiliation of members of regional councils and the cabinet members. Conclusions: Systematic work on regional strategic document partly depends on sufficient personal capacity of regional authorities, and possible negative effect was identified in almost present normative opposition to the cabinet. Number of officers focused on health matters was increased about 37 % during 2006–2010 and by usage indicator of officer's stress (number of inhabitants to numbers of officers) we proved that differences among average and median values was decreased. Comparison of regions during 2003–2010 showed that 10 of 13 regions increased production of strategic documents; however the quality some of this document is disputable.
Regional health policy during 2003-2010
Lit.: 24
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc11000542
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210201503.0
- 008
- 110202s2010 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Pavlík, Marek, $d 1978- $7 mzk2004246366
- 245 10
- $a Zdravotní politika na úrovni krajů mezi léty 2003 - 2010 / $c Marek Pavlík
- 246 11
- $a Regional health policy during 2003-2010
- 314 __
- $a Ekonomicko-správní fakulta MU, Brno
- 504 __
- $a Lit.: 24
- 520 3_
- $a Článek analyzuje tři důležité podmínky pro krajskou zdravotní politiku v období 2003-2010: (1) personální obsazení krajských orgánů, zabývajících se zdravotnictvím; (2) formulaci strategických dokumentů (krajských zdravotních plánů) a (3) vztahy mezi jednotlivými kraji a vládou ČR. Metody: Autoři textu se snažili zjistit, zda v předchozích třech bodech došlo k výrazné změně trendů mezi jednotlivými kraji. Shromáždili údaje o vývoji počtů krajských úředníků zaměřených na zdravotní problematiku, o krajských zdravotnických plánech a politické příslušnosti krajských zastupitelů a členů vlády ČR. Závěr: Systematická práce na krajských zdravotních plánech částečně závisí na dostatečném počtu úředníků na krajských úřadech. Byl zjištěn možný negativní vliv v téměř nezměněné normativní opozici vůči vládě. Počet úředníků zaměřených na zdravotní problematiku se zvýšil během období 2006-2010 o 37%. Sledováním poměru počtu obyvatel k počtu úředníků jsme prokázali, že rozdíly mezi průměr a střední hodnoty byly sníženy. Porovnání krajů v průběhu 2003-2010 ukázalo, že v deseti (z 13) krajů se zvýšila produkce strategických dokumentů (zdravotních plánů), ale kvalita některých z těchto dokumentu je diskutabilní.
- 520 9_
- $a The paper analyses three important tight with regional health policy during period 2003–2010: (1) personal capacity of regional authorities (2) formulation of strategic documents and (3) relationship among regions and the cabinet. Methods: We tried to find out if there are some important trends' changes among regions in previous three points. We gathered data about number of officers focused on health matters; regional strategic documents and political affiliation of members of regional councils and the cabinet members. Conclusions: Systematic work on regional strategic document partly depends on sufficient personal capacity of regional authorities, and possible negative effect was identified in almost present normative opposition to the cabinet. Number of officers focused on health matters was increased about 37 % during 2006–2010 and by usage indicator of officer's stress (number of inhabitants to numbers of officers) we proved that differences among average and median values was decreased. Comparison of regions during 2003–2010 showed that 10 of 13 regions increased production of strategic documents; however the quality some of this document is disputable.
- 650 _2
- $a programy národního zdraví $x ekonomika $x organizace a řízení $x zákonodárství a právo $7 D009313
- 650 _2
- $a zdravotní politika $x ekonomika $x zákonodárství a právo $7 D006291
- 650 _2
- $a reforma zdravotní péče $x ekonomika $x zákonodárství a právo $7 D018166
- 650 _2
- $a vládní programy $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D006078
- 650 _2
- $a regionální programy zdravotní péče $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D012041
- 650 _2
- $a výzkum zdravotnických služeb $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D006302
- 650 _2
- $a vytváření politiky $7 D011050
- 650 _2
- $a správní úředníci $x klasifikace $x organizace a řízení $x statistika a číselné údaje $7 D000288
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a krajské zdravotní plány
- 773 0_
- $w MED00011308 $t Zdravotnictví v České Republice $g Roč. 13, č. 4 (2010), s. 138-142 $x 1213-6050
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2099 $c 942 $y 7
- 990 __
- $a 20110202091714 $b ABA008
- 991 __
- $a 20110224174019 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 827573 $s 692412
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2010 $b 13 $c 4 $m Zdravotnictví v České republice $x MED00011308 $d 138-142
- LZP __
- $a 2011-08/vtal