Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Zdravotní politika na úrovni krajů mezi léty 2003 - 2010
[Regional health policy during 2003-2010]

Marek Pavlík

Language Czech Country Czech Republic

Článek analyzuje tři důležité podmínky pro krajskou zdravotní politiku v období 2003-2010: (1) personální obsazení krajských orgánů, zabývajících se zdravotnictvím; (2) formulaci strategických dokumentů (krajských zdravotních plánů) a (3) vztahy mezi jednotlivými kraji a vládou ČR. Metody: Autoři textu se snažili zjistit, zda v předchozích třech bodech došlo k výrazné změně trendů mezi jednotlivými kraji. Shromáždili údaje o vývoji počtů krajských úředníků zaměřených na zdravotní problematiku, o krajských zdravotnických plánech a politické příslušnosti krajských zastupitelů a členů vlády ČR. Závěr: Systematická práce na krajských zdravotních plánech částečně závisí na dostatečném počtu úředníků na krajských úřadech. Byl zjištěn možný negativní vliv v téměř nezměněné normativní opozici vůči vládě. Počet úředníků zaměřených na zdravotní problematiku se zvýšil během období 2006-2010 o 37%. Sledováním poměru počtu obyvatel k počtu úředníků jsme prokázali, že rozdíly mezi průměr a střední hodnoty byly sníženy. Porovnání krajů v průběhu 2003-2010 ukázalo, že v deseti (z 13) krajů se zvýšila produkce strategických dokumentů (zdravotních plánů), ale kvalita některých z těchto dokumentu je diskutabilní.

The paper analyses three important tight with regional health policy during period 2003–2010: (1) personal capacity of regional authorities (2) formulation of strategic documents and (3) relationship among regions and the cabinet. Methods: We tried to find out if there are some important trends' changes among regions in previous three points. We gathered data about number of officers focused on health matters; regional strategic documents and political affiliation of members of regional councils and the cabinet members. Conclusions: Systematic work on regional strategic document partly depends on sufficient personal capacity of regional authorities, and possible negative effect was identified in almost present normative opposition to the cabinet. Number of officers focused on health matters was increased about 37 % during 2006–2010 and by usage indicator of officer's stress (number of inhabitants to numbers of officers) we proved that differences among average and median values was decreased. Comparison of regions during 2003–2010 showed that 10 of 13 regions increased production of strategic documents; however the quality some of this document is disputable.

Regional health policy during 2003-2010

Bibliography, etc.

Lit.: 24

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11000542
003      
CZ-PrNML
005      
20111210201503.0
008      
110202s2010 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Pavlík, Marek, $d 1978- $7 mzk2004246366
245    10
$a Zdravotní politika na úrovni krajů mezi léty 2003 - 2010 / $c Marek Pavlík
246    11
$a Regional health policy during 2003-2010
314    __
$a Ekonomicko-správní fakulta MU, Brno
504    __
$a Lit.: 24
520    3_
$a Článek analyzuje tři důležité podmínky pro krajskou zdravotní politiku v období 2003-2010: (1) personální obsazení krajských orgánů, zabývajících se zdravotnictvím; (2) formulaci strategických dokumentů (krajských zdravotních plánů) a (3) vztahy mezi jednotlivými kraji a vládou ČR. Metody: Autoři textu se snažili zjistit, zda v předchozích třech bodech došlo k výrazné změně trendů mezi jednotlivými kraji. Shromáždili údaje o vývoji počtů krajských úředníků zaměřených na zdravotní problematiku, o krajských zdravotnických plánech a politické příslušnosti krajských zastupitelů a členů vlády ČR. Závěr: Systematická práce na krajských zdravotních plánech částečně závisí na dostatečném počtu úředníků na krajských úřadech. Byl zjištěn možný negativní vliv v téměř nezměněné normativní opozici vůči vládě. Počet úředníků zaměřených na zdravotní problematiku se zvýšil během období 2006-2010 o 37%. Sledováním poměru počtu obyvatel k počtu úředníků jsme prokázali, že rozdíly mezi průměr a střední hodnoty byly sníženy. Porovnání krajů v průběhu 2003-2010 ukázalo, že v deseti (z 13) krajů se zvýšila produkce strategických dokumentů (zdravotních plánů), ale kvalita některých z těchto dokumentu je diskutabilní.
520    9_
$a The paper analyses three important tight with regional health policy during period 2003–2010: (1) personal capacity of regional authorities (2) formulation of strategic documents and (3) relationship among regions and the cabinet. Methods: We tried to find out if there are some important trends' changes among regions in previous three points. We gathered data about number of officers focused on health matters; regional strategic documents and political affiliation of members of regional councils and the cabinet members. Conclusions: Systematic work on regional strategic document partly depends on sufficient personal capacity of regional authorities, and possible negative effect was identified in almost present normative opposition to the cabinet. Number of officers focused on health matters was increased about 37 % during 2006–2010 and by usage indicator of officer's stress (number of inhabitants to numbers of officers) we proved that differences among average and median values was decreased. Comparison of regions during 2003–2010 showed that 10 of 13 regions increased production of strategic documents; however the quality some of this document is disputable.
650    _2
$a programy národního zdraví $x ekonomika $x organizace a řízení $x zákonodárství a právo $7 D009313
650    _2
$a zdravotní politika $x ekonomika $x zákonodárství a právo $7 D006291
650    _2
$a reforma zdravotní péče $x ekonomika $x zákonodárství a právo $7 D018166
650    _2
$a vládní programy $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D006078
650    _2
$a regionální programy zdravotní péče $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D012041
650    _2
$a výzkum zdravotnických služeb $x ekonomika $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D006302
650    _2
$a vytváření politiky $7 D011050
650    _2
$a správní úředníci $x klasifikace $x organizace a řízení $x statistika a číselné údaje $7 D000288
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a krajské zdravotní plány
773    0_
$w MED00011308 $t Zdravotnictví v České Republice $g Roč. 13, č. 4 (2010), s. 138-142 $x 1213-6050
910    __
$a ABA008 $b B 2099 $c 942 $y 7
990    __
$a 20110202091714 $b ABA008
991    __
$a 20110224174019 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 827573 $s 692412
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 13 $c 4 $m Zdravotnictví v České republice $x MED00011308 $d 138-142
LZP    __
$a 2011-08/vtal

Find record