-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Inovace forem výuky a učebního procesu v ošetřovatelství
Mastiliaková Dagmar
Jazyk čeština Země Česko
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Ročník
Zdroj
Zdroj
- MeSH
- kurikulum MeSH
- lidé MeSH
- studium ošetřovatelství vysokoškolské metody organizace a řízení MeSH
- učení MeSH
- vyučovací postupy MeSH
- vyučování metody trendy MeSH
- výuka - hodnocení MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Osvojení obsahu studia v ošetřovatelství orientovaného na kompetence vyžaduje inovaci výukových strategií a volbu efektivních učebních aktivit. Ty musí být záměrné a systematicky plánované. Při tomto postupu je nutné dodržovat řadu pedagogických principů. Zvláště přínosné jsou učební činnosti, které vyžadují aktivní zapojení studentů. Je třeba zohlednit rozvoj kritického myšlení, vhodně volit výchovně vzdělávací cíle a postupné nabývání kompetencí, přiřadit učební doménu, stanovit náročnost učební látky a konečně navrhnout a začlenit formativní a sumativní evaluační postupy. Získané kompetence pak absolvent musí uplatnit v reálné profesní praxi. V procesu učení musí vyučující mimo jiné zohledňovat i omezující vlivy a dostupné zdroje.
Lit.: 8
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc11007519
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210203527.0
- 008
- 110414s2009 xr e cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Mastiliaková, Dagmar, $d 1949- $7 xx0008078
- 245 10
- $a Inovace forem výuky a učebního procesu v ošetřovatelství / $c Mastiliaková Dagmar
- 314 __
- $a Ústav ošetřovatelství, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
- 504 __
- $a Lit.: 8
- 520 3_
- $a Osvojení obsahu studia v ošetřovatelství orientovaného na kompetence vyžaduje inovaci výukových strategií a volbu efektivních učebních aktivit. Ty musí být záměrné a systematicky plánované. Při tomto postupu je nutné dodržovat řadu pedagogických principů. Zvláště přínosné jsou učební činnosti, které vyžadují aktivní zapojení studentů. Je třeba zohlednit rozvoj kritického myšlení, vhodně volit výchovně vzdělávací cíle a postupné nabývání kompetencí, přiřadit učební doménu, stanovit náročnost učební látky a konečně navrhnout a začlenit formativní a sumativní evaluační postupy. Získané kompetence pak absolvent musí uplatnit v reálné profesní praxi. V procesu učení musí vyučující mimo jiné zohledňovat i omezující vlivy a dostupné zdroje.
- 650 _2
- $a studium ošetřovatelství vysokoškolské $x metody $x organizace a řízení $7 D004511
- 650 _2
- $a kurikulum $7 D003479
- 650 _2
- $a učení $7 D007858
- 650 _2
- $a vyučovací postupy $7 D018961
- 650 _2
- $a vyučování $x metody $x trendy $7 D013663
- 650 _2
- $a výuka - hodnocení $7 D004521
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 773 0_
- $w MED00173963 $t Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství ... $g Roč. 4 (2009), s. 118-123
- 910 __
- $a ABA008 $b K 86669/4 $y 1
- 990 __
- $a 20110414084243 $b ABA008
- 991 __
- $a 20110509112136 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 835240 $s 699671
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2009 $n $b 4 $d 118-123 $m Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství ... $x MED00173963
- LZP __
- $a 2011-04/gvlm