Detail
Článek
Článek ve sborníku
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Inovace forem výuky a učebního procesu v ošetřovatelství

Mastiliaková Dagmar

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc11007519

Osvojení obsahu studia v ošetřovatelství orientovaného na kompetence vyžaduje inovaci výukových strategií a volbu efektivních učebních aktivit. Ty musí být záměrné a systematicky plánované. Při tomto postupu je nutné dodržovat řadu pedagogických principů. Zvláště přínosné jsou učební činnosti, které vyžadují aktivní zapojení studentů. Je třeba zohlednit rozvoj kritického myšlení, vhodně volit výchovně vzdělávací cíle a postupné nabývání kompetencí, přiřadit učební doménu, stanovit náročnost učební látky a konečně navrhnout a začlenit formativní a sumativní evaluační postupy. Získané kompetence pak absolvent musí uplatnit v reálné profesní praxi. V procesu učení musí vyučující mimo jiné zohledňovat i omezující vlivy a dostupné zdroje.

Bibliografie atd.

Lit.: 8

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11007519
003      
CZ-PrNML
005      
20111210203527.0
008      
110414s2009 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Mastiliaková, Dagmar, $d 1949- $7 xx0008078
245    10
$a Inovace forem výuky a učebního procesu v ošetřovatelství / $c Mastiliaková Dagmar
314    __
$a Ústav ošetřovatelství, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
504    __
$a Lit.: 8
520    3_
$a Osvojení obsahu studia v ošetřovatelství orientovaného na kompetence vyžaduje inovaci výukových strategií a volbu efektivních učebních aktivit. Ty musí být záměrné a systematicky plánované. Při tomto postupu je nutné dodržovat řadu pedagogických principů. Zvláště přínosné jsou učební činnosti, které vyžadují aktivní zapojení studentů. Je třeba zohlednit rozvoj kritického myšlení, vhodně volit výchovně vzdělávací cíle a postupné nabývání kompetencí, přiřadit učební doménu, stanovit náročnost učební látky a konečně navrhnout a začlenit formativní a sumativní evaluační postupy. Získané kompetence pak absolvent musí uplatnit v reálné profesní praxi. V procesu učení musí vyučující mimo jiné zohledňovat i omezující vlivy a dostupné zdroje.
650    _2
$a studium ošetřovatelství vysokoškolské $x metody $x organizace a řízení $7 D004511
650    _2
$a kurikulum $7 D003479
650    _2
$a učení $7 D007858
650    _2
$a vyučovací postupy $7 D018961
650    _2
$a vyučování $x metody $x trendy $7 D013663
650    _2
$a výuka - hodnocení $7 D004521
650    _2
$a lidé $7 D006801
773    0_
$w MED00173963 $t Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství ... $g Roč. 4 (2009), s. 118-123
910    __
$a ABA008 $b K 86669/4 $y 1
990    __
$a 20110414084243 $b ABA008
991    __
$a 20110509112136 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 835240 $s 699671
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $n $b 4 $d 118-123 $m Cesta k profesionálnímu ošetřovatelství ... $x MED00173963
LZP    __
$a 2011-04/gvlm

Najít záznam