-
Something wrong with this record ?
Customer perception of service quality in sport [Zákazníkovo vnímání kvality služeb ve sportu]
Jan Šíma, Tomáš Ruda
Language English Country Czech Republic
Document type Review
- Keywords
- fitness,
- MeSH
- Consumer Behavior MeSH
- Financing, Organized MeSH
- Total Quality Management methods utilization MeSH
- Humans MeSH
- Meta-Analysis as Topic MeSH
- Models, Organizational MeSH
- Recreation psychology MeSH
- Recreation Therapy classification methods organization & administration MeSH
- Quality Control MeSH
- Sports classification standards psychology MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Leisure Activities classification psychology MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Publication type
- Review MeSH
Tento článek přináší přehled literatury (This article is a review of the literature) vztahující se ke studiu kvality služeb ve sportu. Zaměřuje se zejména na služby, které poskytují svým zákazníkům rekreační sportovní zařízení, jako jsou například fitness a wellness centra. Práce poskytuje dosavadní teoretické poznatky o vnímání kvality služeb v rekreačním sportovním průmyslu. Představuje modely a metody, které jsou v odborné literatuře nejčastěji využívány pro lepší pochopení konstruktů sportovních služeb a k hodnocení jejich kvality. Tyto modely jsou založeny na současném vnímání kvality služeb, tedy že kvalita služeb je vícerozměrný a hierarchický koncept (multidimensional and hierarchical construct). Studie je určena k zamyšlení se nad koncepčními rozdíly ve výzkumech v oblasti kvality služeb. Poskytuje komplexní koncepční rámec pro další výzkumníky v oblasti sportovního managementu i pro odborníky z praxe.
This article is a review of literature related to the study of service quality in sport. It is aimed mainly at services that are provided by recreational sport institutions, such as fitness and wellness centres. This work gives current theoretical findings about service quality perception within the recreational sport industry. It introduces models and methods most frequently used in professional literature for a better understanding of sport services constructs and better evaluation of their quality. These models are based on current service quality perception, although service quality is a multidimensional and hierarchical construct. The study considers conceptual differences in research concerning the area of service quality. It gives a complete conceptual framework for other researchers in the area of sport management, as well as specialists.
Zákazníkovo vnímání kvality služeb ve sportu
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12018959
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20161104084306.0
- 007
- ta
- 008
- 120621s2011 xr d f 000 0eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Šíma, Jan. $7 mzk2013784571 $u Department of Sport Games, Faculty of Physical Education and Sport, Charles University, Prague
- 245 10
- $a Customer perception of service quality in sport / $c Jan Šíma, Tomáš Ruda
- 246 31
- $a Zákazníkovo vnímání kvality služeb ve sportu
- 504 __
- $a Literatura $b 62
- 520 9_
- $a This article is a review of literature related to the study of service quality in sport. It is aimed mainly at services that are provided by recreational sport institutions, such as fitness and wellness centres. This work gives current theoretical findings about service quality perception within the recreational sport industry. It introduces models and methods most frequently used in professional literature for a better understanding of sport services constructs and better evaluation of their quality. These models are based on current service quality perception, although service quality is a multidimensional and hierarchical construct. The study considers conceptual differences in research concerning the area of service quality. It gives a complete conceptual framework for other researchers in the area of sport management, as well as specialists.
- 520 3_
- $a Tento článek přináší přehled literatury (This article is a review of the literature) vztahující se ke studiu kvality služeb ve sportu. Zaměřuje se zejména na služby, které poskytují svým zákazníkům rekreační sportovní zařízení, jako jsou například fitness a wellness centra. Práce poskytuje dosavadní teoretické poznatky o vnímání kvality služeb v rekreačním sportovním průmyslu. Představuje modely a metody, které jsou v odborné literatuře nejčastěji využívány pro lepší pochopení konstruktů sportovních služeb a k hodnocení jejich kvality. Tyto modely jsou založeny na současném vnímání kvality služeb, tedy že kvalita služeb je vícerozměrný a hierarchický koncept (multidimensional and hierarchical construct). Studie je určena k zamyšlení se nad koncepčními rozdíly ve výzkumech v oblasti kvality služeb. Poskytuje komplexní koncepční rámec pro další výzkumníky v oblasti sportovního managementu i pro odborníky z praxe.
- 650 _2
- $a sporty $x klasifikace $x normy $x psychologie $7 D013177
- 650 _2
- $a komplexní management jakosti $x metody $x využití $7 D017749
- 650 _2
- $a řízení kvality $7 D011786
- 650 _2
- $a volnočasové aktivity $x klasifikace $x psychologie $7 D007899
- 650 _2
- $a rekreace $x psychologie $7 D011998
- 650 _2
- $a chování spotřebitelů $7 D003258
- 650 _2
- $a rekreační terapie $x klasifikace $x metody $x organizace a řízení $7 D057173
- 650 _2
- $a organizační modely $7 D017146
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a metaanalýza jako téma $7 D015201
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 653 00
- $a fitness
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 700 1_
- $a Ruda, Tomáš. $7 xx0230742 $u Department of Sport Games, Faculty of Physical Education and Sport, Charles University, Prague
- 773 0_
- $t Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica $x 1212-1428 $g Roč. 47, č. 2 (2011), s. 68-77 $w MED00150734
- 856 41
- $u https://karolinum.cz/data/clanek/749/Kinan_2_2011_05_sima2.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 1212 $c 865 $y 2 $z 0
- 990 __
- $a 20120621062151 $b ABA008
- 991 __
- $a 20161104084235 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 912986 $s 776178
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2011 $b 47 $c 2 $d 68-77 $i 1212-1428 $m Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica $n Acta Univ. Carol., Kinanthropologica $o Kinanthropologica $x MED00150734
- LZP __
- $a 2012-33/ipal