• Something wrong with this record ?

Tvorba výukových simulátorů. Co je za oponou
[Development of educational simulators. What is behind the curtain?]

J. Kofránek

. 2008 ; (1) : 60-72.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Research Support, Non-U.S. Gov't

Autor popisuje metodologii určenou pro vytváření e-learningového obsahu s využitím simulačních her. Je popsán celý návrhový proces, od sestavení formalizovaného popisu fyziologické reality, až vytváření interaktivního výukového softwaru. Při tom se využívají nejrůznější nástroje – od softwarových nástrojů pro numerickou simulaci jako Matlab/Simulink nebo Modelica, přes Adobe Flash pro tvorbu interaktivních animací, Control Web a Microsoft Visual Studio .NET pro vytváření uživatelského rozhraní, až po nástroje pro publikování na webu včetně Adobe Breeze. Tvorba moderních výukových aplikací je náročný a komplikovaný projekt, vyžadující týmovou spolupráci řady profesí – pedagogů, lékařů, tvůrců simulačních modelů, výtvarníků a programátorů. Cílem je poskytnout studentům výukový software, který jim pomůže pochopit složitou dynamiku fyziologických systémů.

The authors present a methodology of creating e-learning content with simulation games for the students of physiology and pathophysiology courses. The design process is explained starting from a formalized description of the physiological reality up to interactive educational software. Various software tools are used during the design, i.e. numerical simulation software Matlab/Simulink or Modelica, Adobe Flash for interactive animations, Control Web or Microsoft Visual Studio.NET for user interface design, and web publishing tools including the Adobe Breeze learning management system. Various professions are involved in complicated projects of modern educational applications – teachers, physicians, simulation/modeling experts, graphic designers and programmers. The aim is to provide students with software that helps them understand complex dynamics of physiological systems.

Development of educational simulators. What is behind the curtain?

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc13004720
003      
CZ-PrNML
005      
20130507102047.0
007      
ta
008      
130204s2008 xr a f 100 0cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kofránek, Jiří, $d 1949- $7 jn20000710235 $u Laboratoř biokybernetiky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK, Praha
245    10
$a Tvorba výukových simulátorů. Co je za oponou / $c J. Kofránek
246    31
$a Development of educational simulators. What is behind the curtain?
504    __
$a Literatura $b 4
520    3_
$a Autor popisuje metodologii určenou pro vytváření e-learningového obsahu s využitím simulačních her. Je popsán celý návrhový proces, od sestavení formalizovaného popisu fyziologické reality, až vytváření interaktivního výukového softwaru. Při tom se využívají nejrůznější nástroje – od softwarových nástrojů pro numerickou simulaci jako Matlab/Simulink nebo Modelica, přes Adobe Flash pro tvorbu interaktivních animací, Control Web a Microsoft Visual Studio .NET pro vytváření uživatelského rozhraní, až po nástroje pro publikování na webu včetně Adobe Breeze. Tvorba moderních výukových aplikací je náročný a komplikovaný projekt, vyžadující týmovou spolupráci řady profesí – pedagogů, lékařů, tvůrců simulačních modelů, výtvarníků a programátorů. Cílem je poskytnout studentům výukový software, který jim pomůže pochopit složitou dynamiku fyziologických systémů.
520    9_
$a The authors present a methodology of creating e-learning content with simulation games for the students of physiology and pathophysiology courses. The design process is explained starting from a formalized description of the physiological reality up to interactive educational software. Various software tools are used during the design, i.e. numerical simulation software Matlab/Simulink or Modelica, Adobe Flash for interactive animations, Control Web or Microsoft Visual Studio.NET for user interface design, and web publishing tools including the Adobe Breeze learning management system. Various professions are involved in complicated projects of modern educational applications – teachers, physicians, simulation/modeling experts, graphic designers and programmers. The aim is to provide students with software that helps them understand complex dynamics of physiological systems.
650    12
$a lékařská informatika $x metody $7 D008490
650    12
$a počítačová simulace $x využití $7 D003198
650    _2
$a software $7 D012984
650    12
$a využití lékařské informatiky $7 D008491
650    _2
$a fyziologie $x výchova $7 D010827
650    _2
$a počítačem řízená výuka $7 D003194
650    _2
$a internet $x využití $7 D020407
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a simulační hry
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
773    0_
$t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 60-72 $w MED00178115
910    __
$a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
990    __
$a 20130204113350 $b ABA008
991    __
$a 20130507102350 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 967580 $s 802930
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 60-72
LZP    __
$b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130313 $a NLK 2013-02/jj

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...