-
Something wrong with this record ?
Tvorba výukových simulátorů. Co je za oponou
[Development of educational simulators. What is behind the curtain?]
J. Kofránek
Language Czech Country Czech Republic
Document type Research Support, Non-U.S. Gov't
- Keywords
- simulační hry,
- MeSH
- Physiology education MeSH
- Internet utilization MeSH
- Medical Informatics * methods MeSH
- Computer-Assisted Instruction MeSH
- Computer Simulation * utilization MeSH
- Software MeSH
- Medical Informatics Applications * MeSH
- Publication type
- Research Support, Non-U.S. Gov't MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
Autor popisuje metodologii určenou pro vytváření e-learningového obsahu s využitím simulačních her. Je popsán celý návrhový proces, od sestavení formalizovaného popisu fyziologické reality, až vytváření interaktivního výukového softwaru. Při tom se využívají nejrůznější nástroje – od softwarových nástrojů pro numerickou simulaci jako Matlab/Simulink nebo Modelica, přes Adobe Flash pro tvorbu interaktivních animací, Control Web a Microsoft Visual Studio .NET pro vytváření uživatelského rozhraní, až po nástroje pro publikování na webu včetně Adobe Breeze. Tvorba moderních výukových aplikací je náročný a komplikovaný projekt, vyžadující týmovou spolupráci řady profesí – pedagogů, lékařů, tvůrců simulačních modelů, výtvarníků a programátorů. Cílem je poskytnout studentům výukový software, který jim pomůže pochopit složitou dynamiku fyziologických systémů.
The authors present a methodology of creating e-learning content with simulation games for the students of physiology and pathophysiology courses. The design process is explained starting from a formalized description of the physiological reality up to interactive educational software. Various software tools are used during the design, i.e. numerical simulation software Matlab/Simulink or Modelica, Adobe Flash for interactive animations, Control Web or Microsoft Visual Studio.NET for user interface design, and web publishing tools including the Adobe Breeze learning management system. Various professions are involved in complicated projects of modern educational applications – teachers, physicians, simulation/modeling experts, graphic designers and programmers. The aim is to provide students with software that helps them understand complex dynamics of physiological systems.
Development of educational simulators. What is behind the curtain?
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13004720
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130507102047.0
- 007
- ta
- 008
- 130204s2008 xr a f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kofránek, Jiří, $d 1949- $7 jn20000710235 $u Laboratoř biokybernetiky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK, Praha
- 245 10
- $a Tvorba výukových simulátorů. Co je za oponou / $c J. Kofránek
- 246 31
- $a Development of educational simulators. What is behind the curtain?
- 504 __
- $a Literatura $b 4
- 520 3_
- $a Autor popisuje metodologii určenou pro vytváření e-learningového obsahu s využitím simulačních her. Je popsán celý návrhový proces, od sestavení formalizovaného popisu fyziologické reality, až vytváření interaktivního výukového softwaru. Při tom se využívají nejrůznější nástroje – od softwarových nástrojů pro numerickou simulaci jako Matlab/Simulink nebo Modelica, přes Adobe Flash pro tvorbu interaktivních animací, Control Web a Microsoft Visual Studio .NET pro vytváření uživatelského rozhraní, až po nástroje pro publikování na webu včetně Adobe Breeze. Tvorba moderních výukových aplikací je náročný a komplikovaný projekt, vyžadující týmovou spolupráci řady profesí – pedagogů, lékařů, tvůrců simulačních modelů, výtvarníků a programátorů. Cílem je poskytnout studentům výukový software, který jim pomůže pochopit složitou dynamiku fyziologických systémů.
- 520 9_
- $a The authors present a methodology of creating e-learning content with simulation games for the students of physiology and pathophysiology courses. The design process is explained starting from a formalized description of the physiological reality up to interactive educational software. Various software tools are used during the design, i.e. numerical simulation software Matlab/Simulink or Modelica, Adobe Flash for interactive animations, Control Web or Microsoft Visual Studio.NET for user interface design, and web publishing tools including the Adobe Breeze learning management system. Various professions are involved in complicated projects of modern educational applications – teachers, physicians, simulation/modeling experts, graphic designers and programmers. The aim is to provide students with software that helps them understand complex dynamics of physiological systems.
- 650 12
- $a lékařská informatika $x metody $7 D008490
- 650 12
- $a počítačová simulace $x využití $7 D003198
- 650 _2
- $a software $7 D012984
- 650 12
- $a využití lékařské informatiky $7 D008491
- 650 _2
- $a fyziologie $x výchova $7 D010827
- 650 _2
- $a počítačem řízená výuka $7 D003194
- 650 _2
- $a internet $x využití $7 D020407
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a simulační hry
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 773 0_
- $t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 60-72 $w MED00178115
- 910 __
- $a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130204113350 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130507102350 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 967580 $s 802930
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 60-72
- LZP __
- $b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130313 $a NLK 2013-02/jj