-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Komparace výsledků přijímacích zkoušek z gymnastických disciplín pro akademické roky 2010/2011 a 2011/2012
[Comparison of the results of entrance examination from discipline of gymnastics for academic years 2010/2011 a 2011/2012]
Pavlína Vaculíková, Alena Skotáková, Lenka Svobodová, Martin Sebera, Dagmar Šimberová
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- přijímací zkoušky, hrazda, akrobacie,
- MeSH
- gymnastika * klasifikace výchova MeSH
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- motorické dovednosti * fyziologie klasifikace MeSH
- školy MeSH
- talentové testy statistika a číselné údaje MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
Disciplíny sportovní gymnastiky jsou nedílnou součástí přijímacího řízení na vysoké školy s tělovýchovným zaměřením již řadu let. Nejinak je tomu také na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně. Ve snaze co možná nejlépe postihnout úroveň motorických schopností a určitých pohybových předpokladů potřebných pro studium praktických předmětů s gymnastickým zaměřením a nutno dodat, že v posledních letech také v souladu s hledisky ekonomickými, neustále dochází k hledání nejvhodnější volby nářadí a také obsahu. Právě z těchto důvodů došlo v přijímacím řízení pro akademický rok 2011/2012 ke změnám, a to jak v jedné z disciplín, tak také v obsahu disciplíny druhé. Největší změnou bylo nahrazení hrazdy dosažné u žen a hrazdy doskočné u mužů hrazdou závěsnou. Výběrem cviků jsme se snažili postihnout v co největší míře úroveň vybraných motorických schopností (v případě závěsné hrazdy především schopností silových), která by se mohla odrazit ve snazším zvládnutí nových pohybových dovedností při výuce gymnastiky během studia. Sestava na akrobacii byla rozšířena o zpevňovací cvičení, která měla za cíl ukázat schopnost uchazečů vědomě ovládat tělo jako celek. Sledovaný soubor tvořilo celkem 1037 – 509 uchazečů pro rok 2010/2011 (132 žen a 377 mužů) a 529 uchazečů (140 žen a 389 mužů) pro rok 2011/2012. V našem příspěvku jsme sledovali rozdíl v hodnocení jednotlivých disciplín u mužů i žen v přijímacím řízení pro akademický rok 2010/2011 a 2011/2012. Dalším cílem komparace a zjištění vzájemného vztahu mezi jednotlivými disciplínami byla jejich možná zaměnitelnost v přijímacím řízení pro akademický rok 2012/2013. Z výsledků je patrný výrazný rozdíl mezi hodnocením mužů a žen při hodnocení na hrazdě a to v roce 2010/2011 i v roce 2011/2012. Naopak ženy v obou letech dosáhly lepších výsledků při cvičení na akrobacii. Co se týče zaměnitelnosti jednotlivých disciplín, korelační koeficienty poukazují na možnou zaměnitelnost hrazdy za akrobacii nebo akrobacie za hrazdu.
The disciplines of gymnastics have been an important part of entrance examination at the university with the physical orientation already for many years. It is also the same case at the faculty of physical studies at Masaryk University in Brno. Because there is a need to give a true picture of the level of motoric abilities and certain motion presumptions which are needed for studies of practical subjects with using gymnastics, there is more and more need to find the best choice of gymnastics equipment and also its content. It is also because of economical reasons. This was the reason why there were some changes in entrance examinations in academic year 2010/2011 and 2011/2012. It was done in one of disciplines but also in the content of the second discipline. The biggest change concerned the horizontal bar for women and men to trapeze bar. Choosing of exercises we tried to cover as much as possible the level of chosen motoric abilities (in case of trapeze bar foremost the force abilities), which could be helpful for easier managing new locomotive skills during gymnastics lessons. The exercises on the floor were spread in strengthening exercises whose aim was to show abilities of the applicants how to control the body as the complex. The monitoring unit was created in total 1037 – 509 for 2010/2011 (132 women and 377 men) and 529 applicants (140 women and 389 men) for 2011/2012. In our contribution we tried to watch the differences in evaluation of individual disciplines for men and women in entrance examination for academic year 2010/2011 and 2011/2012. Next aim of comparison and findings of mutual relationship between each discipline was their possible exchangeability in entrance examination for academic year 2012/2013. There is visible difference between evaluation of men and women on trapeze bar and it was in 2010/2011 and 2011/2012. On the contrary women got better results on the floor in both years. As far as the exchangeability of individual disciplines is concerned, correlation coefficients show possible exchangeability trapeze for floor or floor for trapeze.
Comparison of the results of entrance examination from discipline of gymnastics for academic years 2010/2011 a 2011/2012
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14047813
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190529072207.0
- 007
- ta
- 008
- 140303s2012 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2012-2-12 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vaculíková, Pavlína, $d 1974- $7 xx0095252 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 245 10
- $a Komparace výsledků přijímacích zkoušek z gymnastických disciplín pro akademické roky 2010/2011 a 2011/2012 / $c Pavlína Vaculíková, Alena Skotáková, Lenka Svobodová, Martin Sebera, Dagmar Šimberová
- 246 31
- $a Comparison of the results of entrance examination from discipline of gymnastics for academic years 2010/2011 a 2011/2012
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Disciplíny sportovní gymnastiky jsou nedílnou součástí přijímacího řízení na vysoké školy s tělovýchovným zaměřením již řadu let. Nejinak je tomu také na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně. Ve snaze co možná nejlépe postihnout úroveň motorických schopností a určitých pohybových předpokladů potřebných pro studium praktických předmětů s gymnastickým zaměřením a nutno dodat, že v posledních letech také v souladu s hledisky ekonomickými, neustále dochází k hledání nejvhodnější volby nářadí a také obsahu. Právě z těchto důvodů došlo v přijímacím řízení pro akademický rok 2011/2012 ke změnám, a to jak v jedné z disciplín, tak také v obsahu disciplíny druhé. Největší změnou bylo nahrazení hrazdy dosažné u žen a hrazdy doskočné u mužů hrazdou závěsnou. Výběrem cviků jsme se snažili postihnout v co největší míře úroveň vybraných motorických schopností (v případě závěsné hrazdy především schopností silových), která by se mohla odrazit ve snazším zvládnutí nových pohybových dovedností při výuce gymnastiky během studia. Sestava na akrobacii byla rozšířena o zpevňovací cvičení, která měla za cíl ukázat schopnost uchazečů vědomě ovládat tělo jako celek. Sledovaný soubor tvořilo celkem 1037 – 509 uchazečů pro rok 2010/2011 (132 žen a 377 mužů) a 529 uchazečů (140 žen a 389 mužů) pro rok 2011/2012. V našem příspěvku jsme sledovali rozdíl v hodnocení jednotlivých disciplín u mužů i žen v přijímacím řízení pro akademický rok 2010/2011 a 2011/2012. Dalším cílem komparace a zjištění vzájemného vztahu mezi jednotlivými disciplínami byla jejich možná zaměnitelnost v přijímacím řízení pro akademický rok 2012/2013. Z výsledků je patrný výrazný rozdíl mezi hodnocením mužů a žen při hodnocení na hrazdě a to v roce 2010/2011 i v roce 2011/2012. Naopak ženy v obou letech dosáhly lepších výsledků při cvičení na akrobacii. Co se týče zaměnitelnosti jednotlivých disciplín, korelační koeficienty poukazují na možnou zaměnitelnost hrazdy za akrobacii nebo akrobacie za hrazdu.
- 520 9_
- $a The disciplines of gymnastics have been an important part of entrance examination at the university with the physical orientation already for many years. It is also the same case at the faculty of physical studies at Masaryk University in Brno. Because there is a need to give a true picture of the level of motoric abilities and certain motion presumptions which are needed for studies of practical subjects with using gymnastics, there is more and more need to find the best choice of gymnastics equipment and also its content. It is also because of economical reasons. This was the reason why there were some changes in entrance examinations in academic year 2010/2011 and 2011/2012. It was done in one of disciplines but also in the content of the second discipline. The biggest change concerned the horizontal bar for women and men to trapeze bar. Choosing of exercises we tried to cover as much as possible the level of chosen motoric abilities (in case of trapeze bar foremost the force abilities), which could be helpful for easier managing new locomotive skills during gymnastics lessons. The exercises on the floor were spread in strengthening exercises whose aim was to show abilities of the applicants how to control the body as the complex. The monitoring unit was created in total 1037 – 509 for 2010/2011 (132 women and 377 men) and 529 applicants (140 women and 389 men) for 2011/2012. In our contribution we tried to watch the differences in evaluation of individual disciplines for men and women in entrance examination for academic year 2010/2011 and 2011/2012. Next aim of comparison and findings of mutual relationship between each discipline was their possible exchangeability in entrance examination for academic year 2012/2013. There is visible difference between evaluation of men and women on trapeze bar and it was in 2010/2011 and 2011/2012. On the contrary women got better results on the floor in both years. As far as the exchangeability of individual disciplines is concerned, correlation coefficients show possible exchangeability trapeze for floor or floor for trapeze.
- 650 12
- $a gymnastika $x klasifikace $x výchova $7 D006173
- 650 12
- $a motorické dovednosti $x fyziologie $x klasifikace $7 D009048
- 650 _2
- $a talentové testy $x statistika a číselné údaje $7 D001077
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladý dospělý $7 D055815
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 653 00
- $a přijímací zkoušky
- 653 00
- $a hrazda
- 653 00
- $a akrobacie
- 700 1_
- $a Skotáková, Alena, $d 1977- $7 xx0137951 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 700 1_
- $a Svobodová, Lenka $7 xx0145267 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 700 1_
- $a Sebera, Martin, $d 1974- $7 mzk2002156799 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 700 1_
- $a Šimberová, Dagmar $7 mzk2006322939 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 6, č. 2 (2012), s. 100-106 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/7401/6944 $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140303054142 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190529072333 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1014821 $s 846363
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 6 $c 2 $d 100-106 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK104 $d 20140321 $a NLK 2014-16/vt