-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Spektrum didaktických řídicích stylů ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
[Teaching styles in lower-secondary physical education lessons]
Jiří Sliacky, Marcela Janíková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- audiovizuální záznam MeSH
- dítě MeSH
- dospělí MeSH
- lidé MeSH
- školy MeSH
- tělesná výchova * metody pracovní síly MeSH
- vyučování * klasifikace metody MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- dospělí MeSH
- lidé MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Příspěvek přináší výsledky empirické studie využívání didaktických řídicích stylů v tělesné výchově na 2. stupni základní školy, jejímž cílem bylo zjistit, jaké didaktické řídicí styly učitelé ve výuce reálně využívají. Jako metoda sběru dat byla použita videostudie, pořízené videozáznamy vyučovacích jednotek byly kódovány podle uvedeného kategoriálního systému a následné vyhodnocení bylo provedeno prostřednictvím relativních četností zjištěných kategorií. Výsledky analýzy ukázaly, že učitelé ve výuce využívali pouze příkazový a praktický didaktický řídicí styl, což je v textu dále diskutováno na základě hlubší analýzy námi zjištěných výsledků a výsledků některých zahraničních výzkumů.
In the paper, results are presented of empirical research on teaching styles used in physical education lessons in lower-secondary schools, which aimed to analyse everyday instruction and show which teaching styles are used. The method of video study was employed to generate data, which were later coded by means of a system of categories. The findings show that in the analysed lessons, the teachers only used the “command” and the “practice” styles. These findings are discussed in the context of further analysis of the research results and also in the context of other research carried out outside of the Czech Republic.
Teaching styles in lower-secondary physical education lessons
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc14047831
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190529074500.0
- 007
- ta
- 008
- 140303s2013 xr d f 000 0cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2013-1-9 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Sliacky, Jiří $7 mub2010614581 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 245 10
- $a Spektrum didaktických řídicích stylů ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy / $c Jiří Sliacky, Marcela Janíková
- 246 31
- $a Teaching styles in lower-secondary physical education lessons
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek přináší výsledky empirické studie využívání didaktických řídicích stylů v tělesné výchově na 2. stupni základní školy, jejímž cílem bylo zjistit, jaké didaktické řídicí styly učitelé ve výuce reálně využívají. Jako metoda sběru dat byla použita videostudie, pořízené videozáznamy vyučovacích jednotek byly kódovány podle uvedeného kategoriálního systému a následné vyhodnocení bylo provedeno prostřednictvím relativních četností zjištěných kategorií. Výsledky analýzy ukázaly, že učitelé ve výuce využívali pouze příkazový a praktický didaktický řídicí styl, což je v textu dále diskutováno na základě hlubší analýzy námi zjištěných výsledků a výsledků některých zahraničních výzkumů.
- 520 9_
- $a In the paper, results are presented of empirical research on teaching styles used in physical education lessons in lower-secondary schools, which aimed to analyse everyday instruction and show which teaching styles are used. The method of video study was employed to generate data, which were later coded by means of a system of categories. The findings show that in the analysed lessons, the teachers only used the “command” and the “practice” styles. These findings are discussed in the context of further analysis of the research results and also in the context of other research carried out outside of the Czech Republic.
- 650 12
- $a tělesná výchova $x metody $x pracovní síly $7 D010806
- 650 12
- $a vyučování $x klasifikace $x metody $7 D013663
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a audiovizuální záznam $7 D014741
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Janíková, Marcela $7 mzk2006354190 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 1 (2013), s. 81-97 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/7418/6918 $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2605 $c 866 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20140303054142 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190529074626 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1014839 $s 846381
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2013 $b 7 $c 1 $d 81-97 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $n Stud. Sport. $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK125 $d 20140327 $a NLK 2014-16/vt