-
Something wrong with this record ?
Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice
[Analysis of university subjects from the field of adapted physical activity in the Czech Republic]
Ladislav Baloun, Martin Kudláček, Ladislav Čepička
Language Czech Country Czech Republic
NLK
Directory of Open Access Journals
from 2008
Open Access Digital Library
from 2008-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2008
- Keywords
- inkluze, integrace, učitel tělesné výchovy, žák, zdravotní postižení,
- MeSH
- Child MeSH
- Curriculum MeSH
- Humans MeSH
- Motor Activity MeSH
- Persons with Disabilities education MeSH
- Social Isolation MeSH
- Education, Special * methods manpower MeSH
- Physical Education and Training * MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
Integrovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin školní tělesné výchovy je proces, který naráží na mnoho postojových a architektonických barier, který se neobejde bez kvalitně připravených pedagogických pracovníků a podpůrných systémů. Jednou z možností jak zajistit budoucím učitelům tělesné výchovy (TV) adekvátní kompetence, potřebné k úspěšné práci s osobami se zdravotním postižením (ZP), je zařazení předmětů z oblasti aplikovaných pohybových aktivit/aplikované tělesné výchovy (APA/ATV) do kurikul studijních oborů učitelství tělesné výchovy. Cílem tohoto výstupu je analýza nabídky předmětů z oblasti APA/ATV pro studenty bakalářských a navazujících magisterských tělovýchovných oborů. Výsledky této analýzy naznačují, že oblasti aplikovaných pohybových aktivit, není ve studiu tělovýchovných oborů na českých vysokých školách, věnován dostatečný prostor, potřebný pro zabezpečení integrovaného prostředí ve výukovém procesu na základních a středních školách.
BACKGROUND: The inclusion of students with special educational needs is a process, which faces many challenges. An essentia l condition for the success of inclusion is the competence of physical educators. We suggest that it is necessary to establish courses focused on adapted physical ac tivity as part of the university education for physical education (PE) teachers. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyze courses focuse d on adapted phy sical activity within teacher preparation programs. METHODS: We conducted quantitative and qualitative content an alysis of subjects which was focused on adapted physical acti vity at selected public uni- versities in t he Czech Republic. In total, subjects from the six faculties met the conditions. RESULTS: The results show the lack of emphasis for this are a in the current PE teacher preparations programs, which is one of b asic requirements for success of the inclusion process.
Analysis of university subjects from the field of adapted physical activity in the Czech Republic
References provided by Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15004689
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190615062441.0
- 007
- ta
- 008
- 150203s2014 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5507/tk.2014.005 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Baloun, Ladislav $7 _AN081402 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
- 245 10
- $a Analýza nabídky předmětů z oboru aplikovaných pohybových aktivit pro studenty učitelství tělesné výchovy na vysokých školách v České republice / $c Ladislav Baloun, Martin Kudláček, Ladislav Čepička
- 246 31
- $a Analysis of university subjects from the field of adapted physical activity in the Czech Republic
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Integrovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin školní tělesné výchovy je proces, který naráží na mnoho postojových a architektonických barier, který se neobejde bez kvalitně připravených pedagogických pracovníků a podpůrných systémů. Jednou z možností jak zajistit budoucím učitelům tělesné výchovy (TV) adekvátní kompetence, potřebné k úspěšné práci s osobami se zdravotním postižením (ZP), je zařazení předmětů z oblasti aplikovaných pohybových aktivit/aplikované tělesné výchovy (APA/ATV) do kurikul studijních oborů učitelství tělesné výchovy. Cílem tohoto výstupu je analýza nabídky předmětů z oblasti APA/ATV pro studenty bakalářských a navazujících magisterských tělovýchovných oborů. Výsledky této analýzy naznačují, že oblasti aplikovaných pohybových aktivit, není ve studiu tělovýchovných oborů na českých vysokých školách, věnován dostatečný prostor, potřebný pro zabezpečení integrovaného prostředí ve výukovém procesu na základních a středních školách.
- 520 9_
- $a BACKGROUND: The inclusion of students with special educational needs is a process, which faces many challenges. An essentia l condition for the success of inclusion is the competence of physical educators. We suggest that it is necessary to establish courses focused on adapted physical ac tivity as part of the university education for physical education (PE) teachers. OBJECTIVES: The aim of this study is to analyze courses focuse d on adapted phy sical activity within teacher preparation programs. METHODS: We conducted quantitative and qualitative content an alysis of subjects which was focused on adapted physical acti vity at selected public uni- versities in t he Czech Republic. In total, subjects from the six faculties met the conditions. RESULTS: The results show the lack of emphasis for this are a in the current PE teacher preparations programs, which is one of b asic requirements for success of the inclusion process.
- 650 12
- $a speciální vzdělávání $x metody $x pracovní síly $7 D004519
- 650 _2
- $a postižení $x výchova $7 D006233
- 650 12
- $a tělesná výchova $7 D010806
- 650 _2
- $a pohybová aktivita $7 D009043
- 650 _2
- $a sociální izolace $7 D012934
- 650 _2
- $a kurikulum $7 D003479
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a inkluze
- 653 00
- $a integrace
- 653 00
- $a učitel tělesné výchovy
- 653 00
- $a žák
- 653 00
- $a zdravotní postižení
- 700 1_
- $a Kudláček, Martin $7 jx20071031025 $u Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc
- 700 1_
- $a Čepička, Ladislav, $d 1967- $7 ola2003206314 $u Pedagogická fakulta, Západočeská Univerzita, Plzeň
- 773 0_
- $t Tělesná kultura $x 1211-6521 $g Roč. 37, č. 1 (2014), s. 95-112 $w MED00160656
- 856 41
- $u https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2014/01/05.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4241 $c 863 a $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150203114548 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190615062622 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1061794 $s 887455
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2014 $b 37 $c 1 $d 95-112 $i 1211-6521 $m Tělesná kultura (Olomouc. Print) $n Těles. kult. (Olomouc Print) $x MED00160656
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150303 $a NLK 2015-05/dk