Detail
Článek
Abstrakt
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Innovation of curricula - a prerequisite for the development of future teachers' health literacy [Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů]

Eva Marádová

. 2011 ; () : 107-119.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15006399

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Výzkumná šetření realizovaná na pracovišti výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě odhalila značné nedostatky v odborné i metodické připravenosti pedagogů v dané oblasti. V návaznosti na výsledky studie mapující vybrané aspekty zdravotní gramotnosti u budoucích učitelů a vychovatelů byla navržena inovace stávajících studijních programů (v prezenční i kombinované formě studia) se zřetelem na cíle výchovy ke zdraví. Stať informuje o aktuálních výsledcích tohoto výzkumného šetření a předkládá možné řešení, jak požadavky ochrany a podpory zdraví zahrnout do konkrétních předmětů v jednotlivých studijních programech. Vybrané obsahy předmětů jsou v současné době ověřovány v rámci výuky na Pedagogické fakultě UK v Praze.

Research investigations undertaken in the Health Education department at Charles University in Prague - Faculty of Education, revealed signifi cant shortcomings in the professional and methodological competence of teachers in the given area. Following the results of a study mapping the selected aspects of health literacy among future teachers and educators, innovation of existing curricula has been proposed (for full-time and combined forms of study) with regard to the objectives of Health Education. The article informs about the current results of this research investigation and presents possible solutions to the requirements of health protection and promotion to include specifi c subjects in individual study programmes. Selected contents of these subjects are currently being tested in the classrooms at the Faculty of Education at Charles University in Prague.

Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006399
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150020.0
007      
ta
008      
150219s2011 xr d f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Marádová, Eva, $d 1951- $7 jn20001227467 $u Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha
245    10
$a Innovation of curricula - a prerequisite for the development of future teachers' health literacy / $c Eva Marádová
246    31
$a Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Výzkumná šetření realizovaná na pracovišti výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě odhalila značné nedostatky v odborné i metodické připravenosti pedagogů v dané oblasti. V návaznosti na výsledky studie mapující vybrané aspekty zdravotní gramotnosti u budoucích učitelů a vychovatelů byla navržena inovace stávajících studijních programů (v prezenční i kombinované formě studia) se zřetelem na cíle výchovy ke zdraví. Stať informuje o aktuálních výsledcích tohoto výzkumného šetření a předkládá možné řešení, jak požadavky ochrany a podpory zdraví zahrnout do konkrétních předmětů v jednotlivých studijních programech. Vybrané obsahy předmětů jsou v současné době ověřovány v rámci výuky na Pedagogické fakultě UK v Praze.
520    9_
$a Research investigations undertaken in the Health Education department at Charles University in Prague - Faculty of Education, revealed signifi cant shortcomings in the professional and methodological competence of teachers in the given area. Following the results of a study mapping the selected aspects of health literacy among future teachers and educators, innovation of existing curricula has been proposed (for full-time and combined forms of study) with regard to the objectives of Health Education. The article informs about the current results of this research investigation and presents possible solutions to the requirements of health protection and promotion to include specifi c subjects in individual study programmes. Selected contents of these subjects are currently being tested in the classrooms at the Faculty of Education at Charles University in Prague.
650    12
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a vzdělávání odborné $7 D004517
650    12
$a podpora zdraví $7 D006293
650    _2
$a zdravotní výchova $7 D006266
650    _2
$a zdraví - znalosti, postoje, praxe $7 D007722
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a zdravotní gramotnost $7 D057220
653    00
$a vzdělávání pedagogů
653    00
$a výchova ke zdraví
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 107-119 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150325 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063543 $s 889183
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 107-119 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150416 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam