-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Innovation of curricula - a prerequisite for the development of future teachers' health literacy [Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů]
Eva Marádová
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- vzdělávání pedagogů, výchova ke zdraví,
- MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- lidé MeSH
- podpora zdraví * MeSH
- výchova a vzdělávání * pracovní síly MeSH
- vzdělávání odborné MeSH
- zdraví - znalosti, postoje, praxe MeSH
- zdravotní gramotnost MeSH
- zdravotní výchova MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Výzkumná šetření realizovaná na pracovišti výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě odhalila značné nedostatky v odborné i metodické připravenosti pedagogů v dané oblasti. V návaznosti na výsledky studie mapující vybrané aspekty zdravotní gramotnosti u budoucích učitelů a vychovatelů byla navržena inovace stávajících studijních programů (v prezenční i kombinované formě studia) se zřetelem na cíle výchovy ke zdraví. Stať informuje o aktuálních výsledcích tohoto výzkumného šetření a předkládá možné řešení, jak požadavky ochrany a podpory zdraví zahrnout do konkrétních předmětů v jednotlivých studijních programech. Vybrané obsahy předmětů jsou v současné době ověřovány v rámci výuky na Pedagogické fakultě UK v Praze.
Research investigations undertaken in the Health Education department at Charles University in Prague - Faculty of Education, revealed signifi cant shortcomings in the professional and methodological competence of teachers in the given area. Following the results of a study mapping the selected aspects of health literacy among future teachers and educators, innovation of existing curricula has been proposed (for full-time and combined forms of study) with regard to the objectives of Health Education. The article informs about the current results of this research investigation and presents possible solutions to the requirements of health protection and promotion to include specifi c subjects in individual study programmes. Selected contents of these subjects are currently being tested in the classrooms at the Faculty of Education at Charles University in Prague.
Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006399
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150020.0
- 007
- ta
- 008
- 150219s2011 xr d f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Marádová, Eva, $d 1951- $7 jn20001227467 $u Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha
- 245 10
- $a Innovation of curricula - a prerequisite for the development of future teachers' health literacy / $c Eva Marádová
- 246 31
- $a Inovace studijních programů – předpoklad pro rozvoj zdravotní gramotnosti budoucích pedagogů
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Výzkumná šetření realizovaná na pracovišti výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě odhalila značné nedostatky v odborné i metodické připravenosti pedagogů v dané oblasti. V návaznosti na výsledky studie mapující vybrané aspekty zdravotní gramotnosti u budoucích učitelů a vychovatelů byla navržena inovace stávajících studijních programů (v prezenční i kombinované formě studia) se zřetelem na cíle výchovy ke zdraví. Stať informuje o aktuálních výsledcích tohoto výzkumného šetření a předkládá možné řešení, jak požadavky ochrany a podpory zdraví zahrnout do konkrétních předmětů v jednotlivých studijních programech. Vybrané obsahy předmětů jsou v současné době ověřovány v rámci výuky na Pedagogické fakultě UK v Praze.
- 520 9_
- $a Research investigations undertaken in the Health Education department at Charles University in Prague - Faculty of Education, revealed signifi cant shortcomings in the professional and methodological competence of teachers in the given area. Following the results of a study mapping the selected aspects of health literacy among future teachers and educators, innovation of existing curricula has been proposed (for full-time and combined forms of study) with regard to the objectives of Health Education. The article informs about the current results of this research investigation and presents possible solutions to the requirements of health protection and promotion to include specifi c subjects in individual study programmes. Selected contents of these subjects are currently being tested in the classrooms at the Faculty of Education at Charles University in Prague.
- 650 12
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a vzdělávání odborné $7 D004517
- 650 12
- $a podpora zdraví $7 D006293
- 650 _2
- $a zdravotní výchova $7 D006266
- 650 _2
- $a zdraví - znalosti, postoje, praxe $7 D007722
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a zdravotní gramotnost $7 D057220
- 653 00
- $a vzdělávání pedagogů
- 653 00
- $a výchova ke zdraví
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 107-119 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150325 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063543 $s 889183
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 107-119 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150416 $a NLK 2015-08/pk