Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Quality of school life from the pupils' perspective - research thesis [Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze]

Věra Vojtová

Jazyk angličtina, čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15018093

V článku představujeme pedagogický nástroj pro zjišťování postojů žáků základních škol ke kvalitě života ve školy. Jde o první fázi našeho dlouhodobého výzkumu, jehož cílem bylo ověřit použitelnost škály k měření kvality života školy z perspektivy žáků. Vycházíme z kvality života školy v kontextu inkluzivního vzdělávání. Představíme koncept a metodologii našeho výzkumu a výsledky vybraných výzkumných zjištění, která nás pro výzkum inspirovala. Interpretujeme zde postoje žáků základních škol ke kvalitě života školy, která jsme získali na souboru 1596 respondentů. V celkové škále hodnocení školního života převažují mírně pozitivní postoje. Žáci základních škol spojují školu s příležitostí k učení, uvědomují si možnosti a příležitosti, které jim škola dává. Škola pro ně však není místem „kam skutečně rádi chodí“, ve škole sami sebe vnímají jako méně důležité, pozornost k vlastní osobě pociťují spíše ambivalentně zvláště ve vyšších ročnících.

This article presents a pedagogical tool for investigating elementary school pupils‘ attitudes towards the quality of school life. In this contribution we present the first results of our research. We aimed at determining the usability of a scale for measuring pupils‘ attitudes towards school. Quality of school life within the inclusive school was the framework for our research. We interpret data received from 1596 respondents. Pupils associate school with the opportunity to learn, they are aware of the possibilities and opportunities that school offers. School is not seen as a place where “they really like to go”. One‘s importance, on the other hand, appears to be undervalued by pupils – they generally feel as unimportant, the attention that they receive is felt to be insufficient, especially in higher school years.

Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15018093
003      
CZ-PrNML
005      
20150921074202.0
007      
ta
008      
150522s2008 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Vojtová, Věra, $d 1956- $7 mzk2005269992 $u MU, Pedagogická fakulta, Brno
245    10
$a Quality of school life from the pupils' perspective - research thesis / $c Věra Vojtová
246    31
$a Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze
520    3_
$a V článku představujeme pedagogický nástroj pro zjišťování postojů žáků základních škol ke kvalitě života ve školy. Jde o první fázi našeho dlouhodobého výzkumu, jehož cílem bylo ověřit použitelnost škály k měření kvality života školy z perspektivy žáků. Vycházíme z kvality života školy v kontextu inkluzivního vzdělávání. Představíme koncept a metodologii našeho výzkumu a výsledky vybraných výzkumných zjištění, která nás pro výzkum inspirovala. Interpretujeme zde postoje žáků základních škol ke kvalitě života školy, která jsme získali na souboru 1596 respondentů. V celkové škále hodnocení školního života převažují mírně pozitivní postoje. Žáci základních škol spojují školu s příležitostí k učení, uvědomují si možnosti a příležitosti, které jim škola dává. Škola pro ně však není místem „kam skutečně rádi chodí“, ve škole sami sebe vnímají jako méně důležité, pozornost k vlastní osobě pociťují spíše ambivalentně zvláště ve vyšších ročnících.
520    9_
$a This article presents a pedagogical tool for investigating elementary school pupils‘ attitudes towards the quality of school life. In this contribution we present the first results of our research. We aimed at determining the usability of a scale for measuring pupils‘ attitudes towards school. Quality of school life within the inclusive school was the framework for our research. We interpret data received from 1596 respondents. Pupils associate school with the opportunity to learn, they are aware of the possibilities and opportunities that school offers. School is not seen as a place where “they really like to go”. One‘s importance, on the other hand, appears to be undervalued by pupils – they generally feel as unimportant, the attention that they receive is felt to be insufficient, especially in higher school years.
650    _2
$a kvalita života $x psychologie $7 D011788
650    12
$a školy $7 D012574
650    12
$a studenti $7 D013334
650    _2
$a vyučování $x metody $x normy $x trendy $7 D013663
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x klasifikace $x metody $x trendy $7 D004493
650    _2
$a poruchy chování u dětí $7 D002653
650    12
$a empirický výzkum $7 D036262
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a sběr dat $x metody $x využití $7 D003625
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x normy $x využití $7 D011795
650    _2
$a interpretace statistických dat $7 D003627
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a kvalita školního života z hlediska žáků základních škol
653    00
$a vnímání školy jako místa, kde je možné získat sociální oporu
653    00
$a inkluzivní vzdělávání
773    0_
$t The quality of life in the contexts [of] health and illness $z 978-80-7392-073-9 $g (2008), s. 78-89 $w MED00184300
910    __
$a ABA008 $b K 89745 $b CD 1522 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150521110225 $b ABA008
991    __
$a 20150921074334 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1078338 $s 901022
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $d 78-89 $z 978-80-7392-073-9 $m The quality of life in the contexts [of] health and illness $x MED00184300
LZP    __
$c NLK184 $d 20150914 $a NLK 2015-25/vt

Najít záznam