-
Something wrong with this record ?
Quality of school life from the pupils' perspective - research thesis [Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze]
Věra Vojtová
Language English, Czech Country Czech Republic
- Keywords
- kvalita školního života z hlediska žáků základních škol, vnímání školy jako místa, kde je možné získat sociální oporu, inkluzivní vzdělávání,
- MeSH
- Child MeSH
- Empirical Research * MeSH
- Data Interpretation, Statistical MeSH
- Quality of Life psychology MeSH
- Humans MeSH
- Child Behavior Disorders MeSH
- Surveys and Questionnaires standards utilization MeSH
- Data Collection methods utilization MeSH
- Schools * MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Students * MeSH
- Education classification methods trends MeSH
- Teaching methods standards trends MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
V článku představujeme pedagogický nástroj pro zjišťování postojů žáků základních škol ke kvalitě života ve školy. Jde o první fázi našeho dlouhodobého výzkumu, jehož cílem bylo ověřit použitelnost škály k měření kvality života školy z perspektivy žáků. Vycházíme z kvality života školy v kontextu inkluzivního vzdělávání. Představíme koncept a metodologii našeho výzkumu a výsledky vybraných výzkumných zjištění, která nás pro výzkum inspirovala. Interpretujeme zde postoje žáků základních škol ke kvalitě života školy, která jsme získali na souboru 1596 respondentů. V celkové škále hodnocení školního života převažují mírně pozitivní postoje. Žáci základních škol spojují školu s příležitostí k učení, uvědomují si možnosti a příležitosti, které jim škola dává. Škola pro ně však není místem „kam skutečně rádi chodí“, ve škole sami sebe vnímají jako méně důležité, pozornost k vlastní osobě pociťují spíše ambivalentně zvláště ve vyšších ročnících.
This article presents a pedagogical tool for investigating elementary school pupils‘ attitudes towards the quality of school life. In this contribution we present the first results of our research. We aimed at determining the usability of a scale for measuring pupils‘ attitudes towards school. Quality of school life within the inclusive school was the framework for our research. We interpret data received from 1596 respondents. Pupils associate school with the opportunity to learn, they are aware of the possibilities and opportunities that school offers. School is not seen as a place where “they really like to go”. One‘s importance, on the other hand, appears to be undervalued by pupils – they generally feel as unimportant, the attention that they receive is felt to be insufficient, especially in higher school years.
Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15018093
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150921074202.0
- 007
- ta
- 008
- 150522s2008 xr d f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vojtová, Věra, $d 1956- $7 mzk2005269992 $u MU, Pedagogická fakulta, Brno
- 245 10
- $a Quality of school life from the pupils' perspective - research thesis / $c Věra Vojtová
- 246 31
- $a Postoje žáků ke kvalitě života školy – výzkumné teze
- 520 3_
- $a V článku představujeme pedagogický nástroj pro zjišťování postojů žáků základních škol ke kvalitě života ve školy. Jde o první fázi našeho dlouhodobého výzkumu, jehož cílem bylo ověřit použitelnost škály k měření kvality života školy z perspektivy žáků. Vycházíme z kvality života školy v kontextu inkluzivního vzdělávání. Představíme koncept a metodologii našeho výzkumu a výsledky vybraných výzkumných zjištění, která nás pro výzkum inspirovala. Interpretujeme zde postoje žáků základních škol ke kvalitě života školy, která jsme získali na souboru 1596 respondentů. V celkové škále hodnocení školního života převažují mírně pozitivní postoje. Žáci základních škol spojují školu s příležitostí k učení, uvědomují si možnosti a příležitosti, které jim škola dává. Škola pro ně však není místem „kam skutečně rádi chodí“, ve škole sami sebe vnímají jako méně důležité, pozornost k vlastní osobě pociťují spíše ambivalentně zvláště ve vyšších ročnících.
- 520 9_
- $a This article presents a pedagogical tool for investigating elementary school pupils‘ attitudes towards the quality of school life. In this contribution we present the first results of our research. We aimed at determining the usability of a scale for measuring pupils‘ attitudes towards school. Quality of school life within the inclusive school was the framework for our research. We interpret data received from 1596 respondents. Pupils associate school with the opportunity to learn, they are aware of the possibilities and opportunities that school offers. School is not seen as a place where “they really like to go”. One‘s importance, on the other hand, appears to be undervalued by pupils – they generally feel as unimportant, the attention that they receive is felt to be insufficient, especially in higher school years.
- 650 _2
- $a kvalita života $x psychologie $7 D011788
- 650 12
- $a školy $7 D012574
- 650 12
- $a studenti $7 D013334
- 650 _2
- $a vyučování $x metody $x normy $x trendy $7 D013663
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x klasifikace $x metody $x trendy $7 D004493
- 650 _2
- $a poruchy chování u dětí $7 D002653
- 650 12
- $a empirický výzkum $7 D036262
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a sběr dat $x metody $x využití $7 D003625
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $x normy $x využití $7 D011795
- 650 _2
- $a interpretace statistických dat $7 D003627
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a kvalita školního života z hlediska žáků základních škol
- 653 00
- $a vnímání školy jako místa, kde je možné získat sociální oporu
- 653 00
- $a inkluzivní vzdělávání
- 773 0_
- $t The quality of life in the contexts [of] health and illness $z 978-80-7392-073-9 $g (2008), s. 78-89 $w MED00184300
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89745 $b CD 1522 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150521110225 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150921074334 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1078338 $s 901022
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $d 78-89 $z 978-80-7392-073-9 $m The quality of life in the contexts [of] health and illness $x MED00184300
- LZP __
- $c NLK184 $d 20150914 $a NLK 2015-25/vt