Detail
Článek
Web zdroj
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Examining beliefs and attitudes toward advertising through sport among Serbian consumers [Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů]

Stevo Popović, Damjan Jakšić, Radenko Matić, Duško Bjelica, Nebojša Maksimović

. 2015 ; 9 (1) : 225-231.

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc17007270

Prvním účelem této pilotní studie bylo srovnat postoje spotřebitelů k reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně. Druhým účelem této pilotní studie bylo analyzovat vztahy mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní, vesměs z toho důvodu, že se očekávalo, že podniky budou profitovat z využití sportu jako propagačního média, a identifikace stanovených přesvědčení ovlivňujících k pozitivním postojům obohatí reklamní strategie. Data byla získána od ná- hodně zvolených 127 studentů, kteří studovali na Univerzitě Novi Sad během podzimního semestru roku 2013. Systém proměnných sestává z 39 položek modelovaných sedmibodovou Likertovou škálou, a to postojů a přesvědčení, a osmi demografických položek, které byly upraveny z Pyunových původních položek, aby se hodily do každé oblasti. Pro nejlepší položku z každého konstruktu byla použita faktorová analýza, kdežto k porovnání postojů spotřebitelů vůči reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně jsme využili Wilcoxonův párový test. Pak byla použita metoda optimálního škálování k odhalení vztahů mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní. Podle očekávání byly postoje zákazníků vůči reklamě prostřednictvím sportu významně kladnější než jejich postoje vůči reklamě obecně. Na druhé straně je nečekané, že pouze jeden (informace o výrobku) z maxima sedmi konstruktů přesvědčení významně ovlivnil postoj vůči reklamě prostřednictvím sportu.

The first purpose of this pilot study was to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. The second purpose of this pilot study was to analyze the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport, mostly due to the reason it was expected that enterprises should profit from the use of sport as an advertising medium and the identification of specified beliefs influencing to positive attitudes would enhance advertising strategies. The data was collected from randomly selected 127 students who attended University of Novi Sad during the autumn semester of 2013. The system of variables consist 39 items, modeled by seven-point Likert scale, of attitudes and beliefs about and eight demographic items that were modified from Pyun's original items to fit each area. The factor analysis were employed to take the best item of each construct, while Wilcoxon Signed Ranks Test was used to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. Then, Optimal Scaling Method was employed to reveal the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport. Expected, the customers' attitudes towards advertising through sport were significantly more positive than their attitudes towards advertising in general. On the other hand, unexpected, just one (product information) of maximum seven belief constructs have significantly influenced attitude towards advertising through sport.

Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

LIteratura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc17007270
003      
CZ-PrNML
005      
20190530063338.0
007      
cr|cn|
008      
170221s2015 xr fs 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2015-1-28 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Popović, Stevo $u University of Montenegro, Faculty for Sport and Physical Education, Nikšić, Montenegro
245    10
$a Examining beliefs and attitudes toward advertising through sport among Serbian consumers / $c Stevo Popović, Damjan Jakšić, Radenko Matić, Duško Bjelica, Nebojša Maksimović
246    31
$a Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů
504    __
$a LIteratura
520    3_
$a Prvním účelem této pilotní studie bylo srovnat postoje spotřebitelů k reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně. Druhým účelem této pilotní studie bylo analyzovat vztahy mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní, vesměs z toho důvodu, že se očekávalo, že podniky budou profitovat z využití sportu jako propagačního média, a identifikace stanovených přesvědčení ovlivňujících k pozitivním postojům obohatí reklamní strategie. Data byla získána od ná- hodně zvolených 127 studentů, kteří studovali na Univerzitě Novi Sad během podzimního semestru roku 2013. Systém proměnných sestává z 39 položek modelovaných sedmibodovou Likertovou škálou, a to postojů a přesvědčení, a osmi demografických položek, které byly upraveny z Pyunových původních položek, aby se hodily do každé oblasti. Pro nejlepší položku z každého konstruktu byla použita faktorová analýza, kdežto k porovnání postojů spotřebitelů vůči reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně jsme využili Wilcoxonův párový test. Pak byla použita metoda optimálního škálování k odhalení vztahů mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní. Podle očekávání byly postoje zákazníků vůči reklamě prostřednictvím sportu významně kladnější než jejich postoje vůči reklamě obecně. Na druhé straně je nečekané, že pouze jeden (informace o výrobku) z maxima sedmi konstruktů přesvědčení významně ovlivnil postoj vůči reklamě prostřednictvím sportu.
520    9_
$a The first purpose of this pilot study was to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. The second purpose of this pilot study was to analyze the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport, mostly due to the reason it was expected that enterprises should profit from the use of sport as an advertising medium and the identification of specified beliefs influencing to positive attitudes would enhance advertising strategies. The data was collected from randomly selected 127 students who attended University of Novi Sad during the autumn semester of 2013. The system of variables consist 39 items, modeled by seven-point Likert scale, of attitudes and beliefs about and eight demographic items that were modified from Pyun's original items to fit each area. The factor analysis were employed to take the best item of each construct, while Wilcoxon Signed Ranks Test was used to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. Then, Optimal Scaling Method was employed to reveal the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport. Expected, the customers' attitudes towards advertising through sport were significantly more positive than their attitudes towards advertising in general. On the other hand, unexpected, just one (product information) of maximum seven belief constructs have significantly influenced attitude towards advertising through sport.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    12
$a chování spotřebitelů $x statistika a číselné údaje $7 D003258
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a pilotní projekty $7 D010865
650    12
$a inzerce jako téma $7 D000329
650    12
$a sporty $7 D013177
650    _2
$a kvalitativní výzkum $7 D036301
650    _2
$a faktorová analýza statistická $7 D005163
650    _2
$a neparametrická statistika $7 D018709
651    _2
$a Srbsko $7 D055771
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Jakšić, Damjan $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
700    1_
$a Matić, Radenko $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
700    1_
$a Bjelica, Duško $u University of Montenegro, Faculty for Sport and Physical Education, Nikšić, Montenegro
700    1_
$a Maksimović, Nebojša $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 9, č. 1 (2015), s. 225-231 $w MED00173478
856    41
$u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y 4 $z 0
990    __
$a 20170220062209 $b ABA008
991    __
$a 20190530063458 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1189675 $s 967940
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2015 $b 9 $c 1 $d 225-231 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
LZP    __
$c NLK188 $d 20180626 $a NLK 2017-13/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...