-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Examining beliefs and attitudes toward advertising through sport among Serbian consumers [Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů]
Stevo Popović, Damjan Jakšić, Radenko Matić, Duško Bjelica, Nebojša Maksimović
Jazyk angličtina Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- chování spotřebitelů * statistika a číselné údaje MeSH
- dospělí MeSH
- faktorová analýza statistická MeSH
- inzerce jako téma * MeSH
- kvalitativní výzkum MeSH
- lidé MeSH
- neparametrická statistika MeSH
- pilotní projekty MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- sporty * MeSH
- Check Tag
- dospělí MeSH
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- Geografické názvy
- Srbsko MeSH
Prvním účelem této pilotní studie bylo srovnat postoje spotřebitelů k reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně. Druhým účelem této pilotní studie bylo analyzovat vztahy mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní, vesměs z toho důvodu, že se očekávalo, že podniky budou profitovat z využití sportu jako propagačního média, a identifikace stanovených přesvědčení ovlivňujících k pozitivním postojům obohatí reklamní strategie. Data byla získána od ná- hodně zvolených 127 studentů, kteří studovali na Univerzitě Novi Sad během podzimního semestru roku 2013. Systém proměnných sestává z 39 položek modelovaných sedmibodovou Likertovou škálou, a to postojů a přesvědčení, a osmi demografických položek, které byly upraveny z Pyunových původních položek, aby se hodily do každé oblasti. Pro nejlepší položku z každého konstruktu byla použita faktorová analýza, kdežto k porovnání postojů spotřebitelů vůči reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně jsme využili Wilcoxonův párový test. Pak byla použita metoda optimálního škálování k odhalení vztahů mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní. Podle očekávání byly postoje zákazníků vůči reklamě prostřednictvím sportu významně kladnější než jejich postoje vůči reklamě obecně. Na druhé straně je nečekané, že pouze jeden (informace o výrobku) z maxima sedmi konstruktů přesvědčení významně ovlivnil postoj vůči reklamě prostřednictvím sportu.
The first purpose of this pilot study was to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. The second purpose of this pilot study was to analyze the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport, mostly due to the reason it was expected that enterprises should profit from the use of sport as an advertising medium and the identification of specified beliefs influencing to positive attitudes would enhance advertising strategies. The data was collected from randomly selected 127 students who attended University of Novi Sad during the autumn semester of 2013. The system of variables consist 39 items, modeled by seven-point Likert scale, of attitudes and beliefs about and eight demographic items that were modified from Pyun's original items to fit each area. The factor analysis were employed to take the best item of each construct, while Wilcoxon Signed Ranks Test was used to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. Then, Optimal Scaling Method was employed to reveal the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport. Expected, the customers' attitudes towards advertising through sport were significantly more positive than their attitudes towards advertising in general. On the other hand, unexpected, just one (product information) of maximum seven belief constructs have significantly influenced attitude towards advertising through sport.
University of Montenegro Faculty for Sport and Physical Education Nikšić Montenegro
University of Novi Sad Faculty of Sport and Physical Education Novi Sad Serbia
Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů
Citace poskytuje Crossref.org
LIteratura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc17007270
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190530063338.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 170221s2015 xr fs 000 0|eng||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5817/StS2015-1-28 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Popović, Stevo $u University of Montenegro, Faculty for Sport and Physical Education, Nikšić, Montenegro
- 245 10
- $a Examining beliefs and attitudes toward advertising through sport among Serbian consumers / $c Stevo Popović, Damjan Jakšić, Radenko Matić, Duško Bjelica, Nebojša Maksimović
- 246 31
- $a Zkoumání přesvědčení a postojů k reklamě ve sportu u srbských spotřebitelů
- 504 __
- $a LIteratura
- 520 3_
- $a Prvním účelem této pilotní studie bylo srovnat postoje spotřebitelů k reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně. Druhým účelem této pilotní studie bylo analyzovat vztahy mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní, vesměs z toho důvodu, že se očekávalo, že podniky budou profitovat z využití sportu jako propagačního média, a identifikace stanovených přesvědčení ovlivňujících k pozitivním postojům obohatí reklamní strategie. Data byla získána od ná- hodně zvolených 127 studentů, kteří studovali na Univerzitě Novi Sad během podzimního semestru roku 2013. Systém proměnných sestává z 39 položek modelovaných sedmibodovou Likertovou škálou, a to postojů a přesvědčení, a osmi demografických položek, které byly upraveny z Pyunových původních položek, aby se hodily do každé oblasti. Pro nejlepší položku z každého konstruktu byla použita faktorová analýza, kdežto k porovnání postojů spotřebitelů vůči reklamě prostřednictvím sportu s jejich postoji k reklamě obecně jsme využili Wilcoxonův párový test. Pak byla použita metoda optimálního škálování k odhalení vztahů mezi přesvědčením o reklamě prostřednictvím sportu a postoji k ní. Podle očekávání byly postoje zákazníků vůči reklamě prostřednictvím sportu významně kladnější než jejich postoje vůči reklamě obecně. Na druhé straně je nečekané, že pouze jeden (informace o výrobku) z maxima sedmi konstruktů přesvědčení významně ovlivnil postoj vůči reklamě prostřednictvím sportu.
- 520 9_
- $a The first purpose of this pilot study was to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. The second purpose of this pilot study was to analyze the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport, mostly due to the reason it was expected that enterprises should profit from the use of sport as an advertising medium and the identification of specified beliefs influencing to positive attitudes would enhance advertising strategies. The data was collected from randomly selected 127 students who attended University of Novi Sad during the autumn semester of 2013. The system of variables consist 39 items, modeled by seven-point Likert scale, of attitudes and beliefs about and eight demographic items that were modified from Pyun's original items to fit each area. The factor analysis were employed to take the best item of each construct, while Wilcoxon Signed Ranks Test was used to compare consumers' attitudes towards advertising through sport with their attitudes towards advertising in general. Then, Optimal Scaling Method was employed to reveal the relationships between beliefs about and attitude towards advertising through sport. Expected, the customers' attitudes towards advertising through sport were significantly more positive than their attitudes towards advertising in general. On the other hand, unexpected, just one (product information) of maximum seven belief constructs have significantly influenced attitude towards advertising through sport.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 12
- $a chování spotřebitelů $x statistika a číselné údaje $7 D003258
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a pilotní projekty $7 D010865
- 650 12
- $a inzerce jako téma $7 D000329
- 650 12
- $a sporty $7 D013177
- 650 _2
- $a kvalitativní výzkum $7 D036301
- 650 _2
- $a faktorová analýza statistická $7 D005163
- 650 _2
- $a neparametrická statistika $7 D018709
- 651 _2
- $a Srbsko $7 D055771
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Jakšić, Damjan $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
- 700 1_
- $a Matić, Radenko $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
- 700 1_
- $a Bjelica, Duško $u University of Montenegro, Faculty for Sport and Physical Education, Nikšić, Montenegro
- 700 1_
- $a Maksimović, Nebojša $u University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education, Novi Sad, Serbia
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 9, č. 1 (2015), s. 225-231 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20170220062209 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190530063458 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1189675 $s 967940
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2015 $b 9 $c 1 $d 225-231 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK188 $d 20180626 $a NLK 2017-13/vt