Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

ADHD ve světle současné psychiatrie a klinické praxe
[Assessment of quality of life in patients with schizophrenia]

doc. MUDr. Libuše Stárková, CSc.

. 2016 ; 17 (2e) : e3-e10.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Review

Hlavním cílem článku je seznámit pediatry s aktuálním pohledem na klinický obraz, epidemiologii, patofyziologii, diagnostiku a terapeutické přístupy k ADHD. Vycházíme z poznatků o této nemoci, jak je uvádí DSM 5, revidovaný diagnostický klasifikační systém duševních poruch, vypracovaný APA (Americká Psychiatrická Asociace). ADHD je nyní vnímána jako neurovývojová porucha, která sice začíná v dětství, ale u více než poloviny případů pokračuje do dospělého věku, kde může být zdrojem následných emočních, vztahových nebo sociálních problémů. Hyperaktivita je obvykle prvním příznakem už v časném věku, důsledky závažného deficitu pozornosti se projeví především až ve škole, i když je porucha pozornosti od počátku trvalou součástí klinického obrazu. Komorbidita komplikuje diagnostický proces. Léčba může přispět k harmonizaci osobnostního rozvoje, budování sebeúcty a lepší socializaci v dospělosti.

Main aim of this article is to inform pediatrists about our actual view on the clinical picture, epidemiology, pathophysiology and diagnostic procedures of ADHD and about the therapeutic approaches to this disorder. According to DSM 5, revised diagnostic and statistical manual of mental disorders, we accept ADHD as a neurodevelopmental disorder with common onset in childhood and lifelong duration in at least at half of the patients. ADHD can be result in various consequent problems in adult life e.g. emotional, relational or social. Hyperactivity is often the first symptom in early childhood, severe inattention with some consequences in academic performance is usually observed at basic school level. Comorbidity complicates diagnostic process. Proper therapy can help to harmonize the development of personality, to build self-esteem and to improve socialization in adulthood.

Assessment of quality of life in patients with schizophrenia

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc17016877
003      
CZ-PrNML
005      
20171211145156.0
007      
cr|cn|
008      
170517s2016 xr ad fs 000 0|cze||
009      
eAR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Stárková, Libuše, $d 1950- $7 ola2002158389 $u Psychomed s.r.o. a PK FN Olomouc
245    10
$a ADHD ve světle současné psychiatrie a klinické praxe / $c doc. MUDr. Libuše Stárková, CSc.
246    31
$a Assessment of quality of life in patients with schizophrenia
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Hlavním cílem článku je seznámit pediatry s aktuálním pohledem na klinický obraz, epidemiologii, patofyziologii, diagnostiku a terapeutické přístupy k ADHD. Vycházíme z poznatků o této nemoci, jak je uvádí DSM 5, revidovaný diagnostický klasifikační systém duševních poruch, vypracovaný APA (Americká Psychiatrická Asociace). ADHD je nyní vnímána jako neurovývojová porucha, která sice začíná v dětství, ale u více než poloviny případů pokračuje do dospělého věku, kde může být zdrojem následných emočních, vztahových nebo sociálních problémů. Hyperaktivita je obvykle prvním příznakem už v časném věku, důsledky závažného deficitu pozornosti se projeví především až ve škole, i když je porucha pozornosti od počátku trvalou součástí klinického obrazu. Komorbidita komplikuje diagnostický proces. Léčba může přispět k harmonizaci osobnostního rozvoje, budování sebeúcty a lepší socializaci v dospělosti.
520    9_
$a Main aim of this article is to inform pediatrists about our actual view on the clinical picture, epidemiology, pathophysiology and diagnostic procedures of ADHD and about the therapeutic approaches to this disorder. According to DSM 5, revised diagnostic and statistical manual of mental disorders, we accept ADHD as a neurodevelopmental disorder with common onset in childhood and lifelong duration in at least at half of the patients. ADHD can be result in various consequent problems in adult life e.g. emotional, relational or social. Hyperactivity is often the first symptom in early childhood, severe inattention with some consequences in academic performance is usually observed at basic school level. Comorbidity complicates diagnostic process. Proper therapy can help to harmonize the development of personality, to build self-esteem and to improve socialization in adulthood.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    12
$a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x komplikace $x patofyziologie $x terapie $7 D001289
650    _2
$a behaviorální terapie $7 D001521
650    _2
$a psychotropní léky $x terapeutické užití $7 D011619
655    _2
$a přehledy $7 D016454
773    0_
$t Psychiatrie pro praxi $x 1213-0508 $g Roč. 17, č. 2e (2016), s. e3-e10 $w MED00011609
856    41
$u https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2016/89/02.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y 4 $z 0
990    __
$a 20170517105321 $b ABA008
991    __
$a 20171211145341 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1205406 $s 977686
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2016 $b 17 $c 2e $d e3-e10 $i 1213-0508 $m Psychiatrie pro praxi $x MED00011609
LZP    __
$c NLK120 $d 20171211 $a NLK 2017-17/dk

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...