-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Determinanty a aplikace herních aktivit osob se specifickými potřebami
[Determinants and applications gaming activities for persons with disability]
Jan Křiček
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- dítě MeSH
- hra a hračky MeSH
- integrovaná výuka * MeSH
- lidé MeSH
- postižené děti psychologie rehabilitace MeSH
- psychomotorický výkon MeSH
- radost MeSH
- rekreační hry * MeSH
- socializace MeSH
- sporty psychologie MeSH
- tělesná výchova MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
Vzdělávání, výchova a začleňování do společnosti osob s disabilitou je trvalým cílem speciálních školních institucí. Významnou pozici v kurikulech vzdělávání žáků těchto škol zaujímají také sportovní programy s herním obsahem (pohybové hry, modifikované sportovní hry, cílové sporty). V tomto prostředí je aplikace těchto aktivit poznamenána didaktickými odlišnostmi a dílčími diferencemi. Vyjádřeny jsou výběrem a uspořádáním učiva, jeho didaktickou redukcí, aplikovanými didaktickými formami, úpravami pravidel. Příznivý dopad herních aktivit mezi zdravotně postiženými se efektivně projevuje především v oblasti psychické a socializační.
Education of people with disability is a permanent objective of special educational institutions focused on their integration into society. An important position in the education curriculum of these students is occupied by sports programs with gaming content (motion games, modified sports games, target sports). Application of game activities among disabled people is marked by didactic differences. The differences are expressed by didactic reduction of curriculum, by selecting and organizing the curriculum, applied didactic forms, modifications of the rules as well. The positive effect of the appliation of game activities among disabled manifests itself especially in the psychological and socialization area.
Determinants and applications gaming activities for persons with disability
Citace poskytuje Crossref.org
Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013
Bibliografie atd.LIteratura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19018953
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200727171531.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 190530s2013 xr fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 0_
- $a 10.5817/StS2013-3-14 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Křiček, J. $7 _AN083001 $u Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova, Praha, Česká republika
- 245 10
- $a Determinanty a aplikace herních aktivit osob se specifickými potřebami / $c Jan Křiček
- 246 31
- $a Determinants and applications gaming activities for persons with disability
- 500 __
- $a Proceedings of the International Scientific Conference held in May, 2013 in Brno // Applied Physical Activities 2013
- 504 __
- $a LIteratura
- 520 3_
- $a Vzdělávání, výchova a začleňování do společnosti osob s disabilitou je trvalým cílem speciálních školních institucí. Významnou pozici v kurikulech vzdělávání žáků těchto škol zaujímají také sportovní programy s herním obsahem (pohybové hry, modifikované sportovní hry, cílové sporty). V tomto prostředí je aplikace těchto aktivit poznamenána didaktickými odlišnostmi a dílčími diferencemi. Vyjádřeny jsou výběrem a uspořádáním učiva, jeho didaktickou redukcí, aplikovanými didaktickými formami, úpravami pravidel. Příznivý dopad herních aktivit mezi zdravotně postiženými se efektivně projevuje především v oblasti psychické a socializační.
- 520 9_
- $a Education of people with disability is a permanent objective of special educational institutions focused on their integration into society. An important position in the education curriculum of these students is occupied by sports programs with gaming content (motion games, modified sports games, target sports). Application of game activities among disabled people is marked by didactic differences. The differences are expressed by didactic reduction of curriculum, by selecting and organizing the curriculum, applied didactic forms, modifications of the rules as well. The positive effect of the appliation of game activities among disabled manifests itself especially in the psychological and socialization area.
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a integrovaná výuka $7 D008282
- 650 02
- $a tělesná výchova $7 D010806
- 650 12
- $a rekreační hry $7 D000068957
- 650 _2
- $a hra a hračky $7 D010988
- 650 _2
- $a postižené děti $x psychologie $x rehabilitace $7 D019988
- 650 _2
- $a sporty $x psychologie $7 D013177
- 650 _2
- $a psychomotorický výkon $7 D011597
- 650 _2
- $a radost $7 D057181
- 650 _2
- $a socializace $7 D012951
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 7, č. 3 (2013), s. 167-175 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20190529072229 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200727171531 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1409919 $s 1058642
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2013 $b 7 $c 3 $d 167-175 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK183 $d 20200727 $a NLK 2019-21/vt