-
Something wrong with this record ?
Standardizace péče na zdravotnické záchranné službě a standardy péče
[Standardization of care in emergency medical services and standards of care]
David Peřan, Jaroslav Pekara, Patrik Cmorej
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Humans MeSH
- Standard of Care standards MeSH
- Emergency Medical Services * standards organization & administration MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Úvod: Zdravotnické záchranné služby se stejně jako další poskytovatelé zdravotních služeb řídí standardy péče, které zahrnují jak organizaci služeb, tak přímé poskytování zdravotní péče. Metoda: Cílem článku je pomocí kvalitativní metody výzkumu – tematické analýzy – identifikovat jednotlivé standardy nebo části předpisů aplikovatelné na prostředí zdravotnických záchranných služeb, u kterých je možné pomocí standardizace postupu, včetně aplikace doporučených postupů, algoritmů, kontrolních listů a dalších kognitivních pomůcek, zvýšit bezpečnost pacientů. Výsledky: Byly identifikovány čtyři dokumenty, ve kterých byly pomocí kódování vyhledávány oblasti vhodné pro aplikaci standardizace a v nich celkem čtyři skupiny kódů – (1) Obecná doporučení ke zlepšení péče, (2) Standardizace zdravotní péče, (3) Standardizace komunikace, (4) Technické a organizační procesy. Závěr: Všechny analyzované dokumenty obsahují oblasti vhodné ke standardizaci procesů. Z provedené analýzy vyplývá, že největší oblastí pro standardizaci je samotné poskytování odborné péče pacientům. Do popředí se dostávají i netechnické dovednosti a oblasti komunikace je rovněž věnován značný prostor, především předávání informací o pacientech. Poslední oblastí je zacházení s léčivými přípravky, prevence infekcí a technická příprava pomůcek.
Introduction: Emergency medical services as well as other health care providers follow the standards of care that include both the organization of services and the medical care. Method: The aim of the article is to identify, by means of qualitative research method – thematic analysis – individual standards or parts of regulations applicable to the emergency medical services environment, which can be improved by standardization of the procedure, including the application of guidelines, algorithms, checklists and other cognitive aids, to improve safety of patients. Results: Four documents were identified in which areas for standardization were searched and four groups of codes were identified – (1) General recommendations for improving care, (2) Standardizing health care, (3) Standardizing communication, (4) Technical and organizational processes. Conclusion: All analysed documents contain areas suitable for process standardization. The analysis shows that the biggest area for standardization is the medical care. Non-technical skills are also at the forefront, and a lot of space is also devoted to communication, especially in the area of handover of information about patients. The last area is the management and application of drugs, the prevention of infections and the technical preparation of equipment.
Fakulta zdravotnických studií Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústí nad Labem
Kabinet veřejného zdravotnictví 3 LF UK Praha
Vysoká škola zdravotnická Praha
Zdravotnická záchranná služba hl m Prahy Praha
Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje Ústí nad Labem
Standardization of care in emergency medical services and standards of care
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19049670
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200712001635.0
- 007
- ta
- 008
- 200316s2019 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Peřan, David $7 xx0205493 $u Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, Praha; Kabinet veřejného zdravotnictví, 3. LF UK, Praha
- 245 10
- $a Standardizace péče na zdravotnické záchranné službě a standardy péče / $c David Peřan, Jaroslav Pekara, Patrik Cmorej
- 246 31
- $a Standardization of care in emergency medical services and standards of care
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Úvod: Zdravotnické záchranné služby se stejně jako další poskytovatelé zdravotních služeb řídí standardy péče, které zahrnují jak organizaci služeb, tak přímé poskytování zdravotní péče. Metoda: Cílem článku je pomocí kvalitativní metody výzkumu – tematické analýzy – identifikovat jednotlivé standardy nebo části předpisů aplikovatelné na prostředí zdravotnických záchranných služeb, u kterých je možné pomocí standardizace postupu, včetně aplikace doporučených postupů, algoritmů, kontrolních listů a dalších kognitivních pomůcek, zvýšit bezpečnost pacientů. Výsledky: Byly identifikovány čtyři dokumenty, ve kterých byly pomocí kódování vyhledávány oblasti vhodné pro aplikaci standardizace a v nich celkem čtyři skupiny kódů – (1) Obecná doporučení ke zlepšení péče, (2) Standardizace zdravotní péče, (3) Standardizace komunikace, (4) Technické a organizační procesy. Závěr: Všechny analyzované dokumenty obsahují oblasti vhodné ke standardizaci procesů. Z provedené analýzy vyplývá, že největší oblastí pro standardizaci je samotné poskytování odborné péče pacientům. Do popředí se dostávají i netechnické dovednosti a oblasti komunikace je rovněž věnován značný prostor, především předávání informací o pacientech. Poslední oblastí je zacházení s léčivými přípravky, prevence infekcí a technická příprava pomůcek.
- 520 9_
- $a Introduction: Emergency medical services as well as other health care providers follow the standards of care that include both the organization of services and the medical care. Method: The aim of the article is to identify, by means of qualitative research method – thematic analysis – individual standards or parts of regulations applicable to the emergency medical services environment, which can be improved by standardization of the procedure, including the application of guidelines, algorithms, checklists and other cognitive aids, to improve safety of patients. Results: Four documents were identified in which areas for standardization were searched and four groups of codes were identified – (1) General recommendations for improving care, (2) Standardizing health care, (3) Standardizing communication, (4) Technical and organizational processes. Conclusion: All analysed documents contain areas suitable for process standardization. The analysis shows that the biggest area for standardization is the medical care. Non-technical skills are also at the forefront, and a lot of space is also devoted to communication, especially in the area of handover of information about patients. The last area is the management and application of drugs, the prevention of infections and the technical preparation of equipment.
- 650 12
- $a urgentní zdravotnické služby $x normy $x organizace a řízení $7 D004632
- 650 _2
- $a standardní péče $x normy $7 D059039
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Pekara, Jaroslav $7 xx0141676 $u Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, Praha; Vysoká škola zdravotnická, Praha
- 700 1_
- $a Cmorej, Patrik Christian, $d 1983- $7 xx0216054 $u Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, Ústí nad Labem; Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí nad Labem
- 773 0_
- $t Urgentní medicína $x 1212-1924 $g Roč. 22, č. 4 (2019), s. 13-19 $w MED00011107
- 856 41
- $u https://urgentnimedicina.cz/casopisy/UM_2019_4.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2059 $c 472 d $y p $z 0
- 990 __
- $a 20200316144344 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200712001633 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1502340 $s 1088443
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2019 $b 22 $c 4 $d 13-19 $i 1212-1924 $m Urgentní medicína $x MED00011107
- LZP __
- $c NLK189 $d 20200712 $a NLK 2020-15/kv