Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Standardizace péče na zdravotnické záchranné službě a standardy péče
[Standardization of care in emergency medical services and standards of care]

David Peřan, Jaroslav Pekara, Patrik Cmorej

. 2019 ; 22 (4) : 13-19.

Language Czech Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

E-resources Online

Úvod: Zdravotnické záchranné služby se stejně jako další poskytovatelé zdravotních služeb řídí standardy péče, které zahrnují jak organizaci služeb, tak přímé poskytování zdravotní péče. Metoda: Cílem článku je pomocí kvalitativní metody výzkumu – tematické analýzy – identifikovat jednotlivé standardy nebo části předpisů aplikovatelné na prostředí zdravotnických záchranných služeb, u kterých je možné pomocí standardizace postupu, včetně aplikace doporučených postupů, algoritmů, kontrolních listů a dalších kognitivních pomůcek, zvýšit bezpečnost pacientů. Výsledky: Byly identifikovány čtyři dokumenty, ve kterých byly pomocí kódování vyhledávány oblasti vhodné pro aplikaci standardizace a v nich celkem čtyři skupiny kódů – (1) Obecná doporučení ke zlepšení péče, (2) Standardizace zdravotní péče, (3) Standardizace komunikace, (4) Technické a organizační procesy. Závěr: Všechny analyzované dokumenty obsahují oblasti vhodné ke standardizaci procesů. Z provedené analýzy vyplývá, že největší oblastí pro standardizaci je samotné poskytování odborné péče pacientům. Do popředí se dostávají i netechnické dovednosti a oblasti komunikace je rovněž věnován značný prostor, především předávání informací o pacientech. Poslední oblastí je zacházení s léčivými přípravky, prevence infekcí a technická příprava pomůcek.

Introduction: Emergency medical services as well as other health care providers follow the standards of care that include both the organization of services and the medical care. Method: The aim of the article is to identify, by means of qualitative research method – thematic analysis – individual standards or parts of regulations applicable to the emergency medical services environment, which can be improved by standardization of the procedure, including the application of guidelines, algorithms, checklists and other cognitive aids, to improve safety of patients. Results: Four documents were identified in which areas for standardization were searched and four groups of codes were identified – (1) General recommendations for improving care, (2) Standardizing health care, (3) Standardizing communication, (4) Technical and organizational processes. Conclusion: All analysed documents contain areas suitable for process standardization. The analysis shows that the biggest area for standardization is the medical care. Non-technical skills are also at the forefront, and a lot of space is also devoted to communication, especially in the area of handover of information about patients. The last area is the management and application of drugs, the prevention of infections and the technical preparation of equipment.

Standardization of care in emergency medical services and standards of care

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19049670
003      
CZ-PrNML
005      
20200712001635.0
007      
ta
008      
200316s2019 xr f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Peřan, David $7 xx0205493 $u Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, Praha; Kabinet veřejného zdravotnictví, 3. LF UK, Praha
245    10
$a Standardizace péče na zdravotnické záchranné službě a standardy péče / $c David Peřan, Jaroslav Pekara, Patrik Cmorej
246    31
$a Standardization of care in emergency medical services and standards of care
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Úvod: Zdravotnické záchranné služby se stejně jako další poskytovatelé zdravotních služeb řídí standardy péče, které zahrnují jak organizaci služeb, tak přímé poskytování zdravotní péče. Metoda: Cílem článku je pomocí kvalitativní metody výzkumu – tematické analýzy – identifikovat jednotlivé standardy nebo části předpisů aplikovatelné na prostředí zdravotnických záchranných služeb, u kterých je možné pomocí standardizace postupu, včetně aplikace doporučených postupů, algoritmů, kontrolních listů a dalších kognitivních pomůcek, zvýšit bezpečnost pacientů. Výsledky: Byly identifikovány čtyři dokumenty, ve kterých byly pomocí kódování vyhledávány oblasti vhodné pro aplikaci standardizace a v nich celkem čtyři skupiny kódů – (1) Obecná doporučení ke zlepšení péče, (2) Standardizace zdravotní péče, (3) Standardizace komunikace, (4) Technické a organizační procesy. Závěr: Všechny analyzované dokumenty obsahují oblasti vhodné ke standardizaci procesů. Z provedené analýzy vyplývá, že největší oblastí pro standardizaci je samotné poskytování odborné péče pacientům. Do popředí se dostávají i netechnické dovednosti a oblasti komunikace je rovněž věnován značný prostor, především předávání informací o pacientech. Poslední oblastí je zacházení s léčivými přípravky, prevence infekcí a technická příprava pomůcek.
520    9_
$a Introduction: Emergency medical services as well as other health care providers follow the standards of care that include both the organization of services and the medical care. Method: The aim of the article is to identify, by means of qualitative research method – thematic analysis – individual standards or parts of regulations applicable to the emergency medical services environment, which can be improved by standardization of the procedure, including the application of guidelines, algorithms, checklists and other cognitive aids, to improve safety of patients. Results: Four documents were identified in which areas for standardization were searched and four groups of codes were identified – (1) General recommendations for improving care, (2) Standardizing health care, (3) Standardizing communication, (4) Technical and organizational processes. Conclusion: All analysed documents contain areas suitable for process standardization. The analysis shows that the biggest area for standardization is the medical care. Non-technical skills are also at the forefront, and a lot of space is also devoted to communication, especially in the area of handover of information about patients. The last area is the management and application of drugs, the prevention of infections and the technical preparation of equipment.
650    12
$a urgentní zdravotnické služby $x normy $x organizace a řízení $7 D004632
650    _2
$a standardní péče $x normy $7 D059039
650    _2
$a lidé $7 D006801
700    1_
$a Pekara, Jaroslav $7 xx0141676 $u Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, Praha; Vysoká škola zdravotnická, Praha
700    1_
$a Cmorej, Patrik Christian, $d 1983- $7 xx0216054 $u Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, Ústí nad Labem; Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí nad Labem
773    0_
$t Urgentní medicína $x 1212-1924 $g Roč. 22, č. 4 (2019), s. 13-19 $w MED00011107
856    41
$u https://urgentnimedicina.cz/casopisy/UM_2019_4.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2059 $c 472 d $y p $z 0
990    __
$a 20200316144344 $b ABA008
991    __
$a 20200712001633 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1502340 $s 1088443
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2019 $b 22 $c 4 $d 13-19 $i 1212-1924 $m Urgentní medicína $x MED00011107
LZP    __
$c NLK189 $d 20200712 $a NLK 2020-15/kv

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...