-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Akademický stres - přehledová studie
[Academic stress - rewiev study]
Eva Sedláková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem
- MeSH
- lidé MeSH
- psychický stres * diagnóza psychologie MeSH
- psychologické testy MeSH
- studenti psychologie MeSH
- studium vysokoškolské MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- přehledy MeSH
Akademický stres je pojem relativně nový. Vyplývá z mechanismů stresu obecného, ale váže se ke specifickému prostředí. Týká se tedy, na rozdíl od stresu obecného, jen určité skupiny lidí. Cílem přehledové studie je představit akademický stres a vysvětlit jeho důležitost ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale společnosti jako takové, popsat, jakými nástroji je možné akademický stres měřit, a stručně nastínit vývoj těchto nástrojů. Přesto, že se problematika akademického stresu týká nejen studentů, ale i akademických pracovníků, tato přehledová studie se zabývá pouze první skupinou. Zdroje stresu sice mohou být pro obě skupiny zdánlivě stejné (časový stres, tlak na výkon), každá z těchto skupin má však svá specifika, přičemž je tedy zapotřebí použít odlišné nástroje. Záměrem přehledové studie je také seznámit s nejčastějšími zdroji stresu u studentů a představit faktory, které mají na akademický stres vliv.
Academic stress is a relatively new term. This term follows from the mechanical device of the general stress, but this term (academic stress) be connected to specific surroundings. Academic stress is related to the specific group of people. The main goal of this summarizing study is introduce the term academic stress and explain its importance in relation with education and company. This contribution will be described the instruments of measuring of academic stress and we focused this term with the group of students of university, not to the group of academic worker. The sources of stress seemed like the same for both of groups (time stress, pressure to the performance), but each of these groups have their own specifics and we must to used to different instruments. The another intention of this summarizing study is described the most frequent sources of student's academic stress and also we introduce the main factors, which have infuence with the academic stress.
Academic stress - rewiev study
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22013877
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220608113223.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 220524s2021 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5507/dvp.2021.005 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Sedláková, Eva $u Ústav pedagogiky a sociálních studií, PdF UP, Olomouc $7 xx0252504
- 245 10
- $a Akademický stres - přehledová studie / $c Eva Sedláková
- 246 31
- $a Academic stress - rewiev study
- 520 3_
- $a Akademický stres je pojem relativně nový. Vyplývá z mechanismů stresu obecného, ale váže se ke specifickému prostředí. Týká se tedy, na rozdíl od stresu obecného, jen určité skupiny lidí. Cílem přehledové studie je představit akademický stres a vysvětlit jeho důležitost ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale společnosti jako takové, popsat, jakými nástroji je možné akademický stres měřit, a stručně nastínit vývoj těchto nástrojů. Přesto, že se problematika akademického stresu týká nejen studentů, ale i akademických pracovníků, tato přehledová studie se zabývá pouze první skupinou. Zdroje stresu sice mohou být pro obě skupiny zdánlivě stejné (časový stres, tlak na výkon), každá z těchto skupin má však svá specifika, přičemž je tedy zapotřebí použít odlišné nástroje. Záměrem přehledové studie je také seznámit s nejčastějšími zdroji stresu u studentů a představit faktory, které mají na akademický stres vliv.
- 520 9_
- $a Academic stress is a relatively new term. This term follows from the mechanical device of the general stress, but this term (academic stress) be connected to specific surroundings. Academic stress is related to the specific group of people. The main goal of this summarizing study is introduce the term academic stress and explain its importance in relation with education and company. This contribution will be described the instruments of measuring of academic stress and we focused this term with the group of students of university, not to the group of academic worker. The sources of stress seemed like the same for both of groups (time stress, pressure to the performance), but each of these groups have their own specifics and we must to used to different instruments. The another intention of this summarizing study is described the most frequent sources of student's academic stress and also we introduce the main factors, which have infuence with the academic stress.
- 650 17
- $a psychický stres $x diagnóza $x psychologie $7 D013315 $2 czmesh
- 650 _7
- $a studium vysokoškolské $7 D004500 $2 czmesh
- 650 _7
- $a psychologické testy $7 D011581 $2 czmesh
- 650 _7
- $a studenti $x psychologie $7 D013334 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 655 _7
- $a přehledy $7 D016454 $2 czmesh
- 655 _7
- $a práce podpořená grantem $7 D013485 $2 czmesh
- 773 0_
- $t Diskuze v psychologii $x 2694-8338 $g Roč. 3, č. 1 (2021), s. 1-8 $w MED00209185
- 856 41
- $u https://diskuzevpsychologii.upol.cz/en/artkey/dps-202101-0001_akademicky-stres-prehledova-studie.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20220524 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220608113219 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1800810 $s 1165092
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2021 $b 3 $c 1 $d 1-8 $e 20211101 $i 2694-8338 $m Diskuze v psychologii $x MED00209185
- LZP __
- $c NLK120 $d 20220608 $b NLK111 $a Actavia-MED00209185-20220524