Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Assessment of pain in preschoolers (aged 3-7): A scoping review of existing instruments [Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů]

Petra Kašparová, Petra Mandysová

. 2022 ; 24 (1) : 98-106. [pub] 20220315

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu hodnotící studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22014274

Cíl: Cílem přehledové studie bylo posoudit dostupné vědecké poznatky o hodnocení bolesti u dětí předškolního věku (3-7 let). Získané informace jsou základem pro další výzkum. Metody: Data byla sbírána pomocí klíčových slov dle PCC s využitím booleovských operátorů, které jsme použili pro prohledávání vědeckých elektronických databází. Klíčová slova vycházela z výzkumné otázky se zaměřením na konkrétní populaci, koncept a kontext. Vyhledávání proběhlo ve vědeckých databázích: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 243 článků a přidáno dalších 10 zdrojů z referenčních seznamů vyhledaných článků. Prvotním zkoumáním bylo vybráno 51 článků a po následné kritické analýze bylo finálně využito 14 studií pro přehledový článek. Závěr: Výsledky studie potvrdily, že téma hodnocení bolesti u dětí nabývá na významu. Všechny prezentované nástroje pro posouzení bolesti hodnotily bolest různými způsoby, ale vždy se stejným cílem: správně vyhodnotit bolest dítěte a poté s ní pracovat co nejlépe. Zejména u malých dětí je vhodné zahrnout více metod hodnocení bolesti a posoudit různé aspekty pro poskytnutí té nejlepší léčby.

Aim: The aim of this study is to evaluate the available scientific knowledge on the assessment of pain in preschool children (aged 3-7). The information obtained will provide a basis for further research. Methods: The data were collected with the help of keywords by PCC and using Boolean operators that were searched for in scientific electronics databases. The data were collected using keywords that were selected based on a research question and targeted at a specific population, concept and context. Four scientific databases were included: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Results: A total of 243 articles were identified, plus another 10 records were identified from the reference list of retrieved articles. After analysis, 51 articles were subjected to a critical analysis and 14 studies were selected for final use for the scoping review. Conclusions: A literature review confirmed that the topic of pain assessment in childhood is becoming increasingly important. All the presented pain assessment tools assess pain in different ways, but always with the same goal: to properly assess a child's pain and then treat it as best as possible. Particularly with young children, it is advisable to include more methods of pain assessment and to assess more aspects of pain to provide them with the right treatment.

Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22014274
003      
CZ-PrNML
005      
20220630153055.0
007      
ta
008      
220602s2022 xr d f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2021.048 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Kašparová, Petra $u Palacký University, Faculty of Health Sciences, The Centre for Science and Research, Olomouc $7 xx0273637
245    10
$a Assessment of pain in preschoolers (aged 3-7): A scoping review of existing instruments / $c Petra Kašparová, Petra Mandysová
246    31
$a Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů
520    3_
$a Cíl: Cílem přehledové studie bylo posoudit dostupné vědecké poznatky o hodnocení bolesti u dětí předškolního věku (3-7 let). Získané informace jsou základem pro další výzkum. Metody: Data byla sbírána pomocí klíčových slov dle PCC s využitím booleovských operátorů, které jsme použili pro prohledávání vědeckých elektronických databází. Klíčová slova vycházela z výzkumné otázky se zaměřením na konkrétní populaci, koncept a kontext. Vyhledávání proběhlo ve vědeckých databázích: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 243 článků a přidáno dalších 10 zdrojů z referenčních seznamů vyhledaných článků. Prvotním zkoumáním bylo vybráno 51 článků a po následné kritické analýze bylo finálně využito 14 studií pro přehledový článek. Závěr: Výsledky studie potvrdily, že téma hodnocení bolesti u dětí nabývá na významu. Všechny prezentované nástroje pro posouzení bolesti hodnotily bolest různými způsoby, ale vždy se stejným cílem: správně vyhodnotit bolest dítěte a poté s ní pracovat co nejlépe. Zejména u malých dětí je vhodné zahrnout více metod hodnocení bolesti a posoudit různé aspekty pro poskytnutí té nejlepší léčby.
520    9_
$a Aim: The aim of this study is to evaluate the available scientific knowledge on the assessment of pain in preschool children (aged 3-7). The information obtained will provide a basis for further research. Methods: The data were collected with the help of keywords by PCC and using Boolean operators that were searched for in scientific electronics databases. The data were collected using keywords that were selected based on a research question and targeted at a specific population, concept and context. Four scientific databases were included: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Results: A total of 243 articles were identified, plus another 10 records were identified from the reference list of retrieved articles. After analysis, 51 articles were subjected to a critical analysis and 14 studies were selected for final use for the scoping review. Conclusions: A literature review confirmed that the topic of pain assessment in childhood is becoming increasingly important. All the presented pain assessment tools assess pain in different ways, but always with the same goal: to properly assess a child's pain and then treat it as best as possible. Particularly with young children, it is advisable to include more methods of pain assessment and to assess more aspects of pain to provide them with the right treatment.
650    _7
$a dítě $7 D002648 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
650    _7
$a bolest $7 D010146 $2 czmesh
650    17
$a management bolesti $7 D059408 $2 czmesh
655    _7
$a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
700    1_
$a Mandysová, Petra $u Palacký University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing, Olomouc $7 xx0085709
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 1 (2022), s. 98-106 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202201-0015_hodnoceni-bolesti-u-predskolaku-3-7-let-prehled-existujicich-nastroju.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
990    __
$a 20220602 $b ABA008
991    __
$a 20220630153050 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1800839 $s 1165495
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 24 $c 1 $d 98-106 $e 20220315 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK197 $d 20220630 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220602

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...