-
Something wrong with this record ?
Assessment of pain in preschoolers (aged 3-7): A scoping review of existing instruments [Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů]
Petra Kašparová, Petra Mandysová
Language English Country Czech Republic
Document type Evaluation Study
NLK
Directory of Open Access Journals
from 2014
ProQuest Central
from 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
from 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2005
- MeSH
- Pain MeSH
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Pain Management * MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Publication type
- Evaluation Study MeSH
Cíl: Cílem přehledové studie bylo posoudit dostupné vědecké poznatky o hodnocení bolesti u dětí předškolního věku (3-7 let). Získané informace jsou základem pro další výzkum. Metody: Data byla sbírána pomocí klíčových slov dle PCC s využitím booleovských operátorů, které jsme použili pro prohledávání vědeckých elektronických databází. Klíčová slova vycházela z výzkumné otázky se zaměřením na konkrétní populaci, koncept a kontext. Vyhledávání proběhlo ve vědeckých databázích: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 243 článků a přidáno dalších 10 zdrojů z referenčních seznamů vyhledaných článků. Prvotním zkoumáním bylo vybráno 51 článků a po následné kritické analýze bylo finálně využito 14 studií pro přehledový článek. Závěr: Výsledky studie potvrdily, že téma hodnocení bolesti u dětí nabývá na významu. Všechny prezentované nástroje pro posouzení bolesti hodnotily bolest různými způsoby, ale vždy se stejným cílem: správně vyhodnotit bolest dítěte a poté s ní pracovat co nejlépe. Zejména u malých dětí je vhodné zahrnout více metod hodnocení bolesti a posoudit různé aspekty pro poskytnutí té nejlepší léčby.
Aim: The aim of this study is to evaluate the available scientific knowledge on the assessment of pain in preschool children (aged 3-7). The information obtained will provide a basis for further research. Methods: The data were collected with the help of keywords by PCC and using Boolean operators that were searched for in scientific electronics databases. The data were collected using keywords that were selected based on a research question and targeted at a specific population, concept and context. Four scientific databases were included: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Results: A total of 243 articles were identified, plus another 10 records were identified from the reference list of retrieved articles. After analysis, 51 articles were subjected to a critical analysis and 14 studies were selected for final use for the scoping review. Conclusions: A literature review confirmed that the topic of pain assessment in childhood is becoming increasingly important. All the presented pain assessment tools assess pain in different ways, but always with the same goal: to properly assess a child's pain and then treat it as best as possible. Particularly with young children, it is advisable to include more methods of pain assessment and to assess more aspects of pain to provide them with the right treatment.
Palacký University Faculty of Health Sciences Department of Nursing Olomouc
Palacký University Faculty of Health Sciences The Centre for Science and Research Olomouc
Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů
References provided by Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22014274
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220630153055.0
- 007
- ta
- 008
- 220602s2022 xr d f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2021.048 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kašparová, Petra $u Palacký University, Faculty of Health Sciences, The Centre for Science and Research, Olomouc $7 xx0273637
- 245 10
- $a Assessment of pain in preschoolers (aged 3-7): A scoping review of existing instruments / $c Petra Kašparová, Petra Mandysová
- 246 31
- $a Hodnocení bolesti u předškoláků (3-7 let): Přehled existujících nástrojů
- 520 3_
- $a Cíl: Cílem přehledové studie bylo posoudit dostupné vědecké poznatky o hodnocení bolesti u dětí předškolního věku (3-7 let). Získané informace jsou základem pro další výzkum. Metody: Data byla sbírána pomocí klíčových slov dle PCC s využitím booleovských operátorů, které jsme použili pro prohledávání vědeckých elektronických databází. Klíčová slova vycházela z výzkumné otázky se zaměřením na konkrétní populaci, koncept a kontext. Vyhledávání proběhlo ve vědeckých databázích: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 243 článků a přidáno dalších 10 zdrojů z referenčních seznamů vyhledaných článků. Prvotním zkoumáním bylo vybráno 51 článků a po následné kritické analýze bylo finálně využito 14 studií pro přehledový článek. Závěr: Výsledky studie potvrdily, že téma hodnocení bolesti u dětí nabývá na významu. Všechny prezentované nástroje pro posouzení bolesti hodnotily bolest různými způsoby, ale vždy se stejným cílem: správně vyhodnotit bolest dítěte a poté s ní pracovat co nejlépe. Zejména u malých dětí je vhodné zahrnout více metod hodnocení bolesti a posoudit různé aspekty pro poskytnutí té nejlepší léčby.
- 520 9_
- $a Aim: The aim of this study is to evaluate the available scientific knowledge on the assessment of pain in preschool children (aged 3-7). The information obtained will provide a basis for further research. Methods: The data were collected with the help of keywords by PCC and using Boolean operators that were searched for in scientific electronics databases. The data were collected using keywords that were selected based on a research question and targeted at a specific population, concept and context. Four scientific databases were included: PubMed, ProQuest, OVID, EBSCOhost. Results: A total of 243 articles were identified, plus another 10 records were identified from the reference list of retrieved articles. After analysis, 51 articles were subjected to a critical analysis and 14 studies were selected for final use for the scoping review. Conclusions: A literature review confirmed that the topic of pain assessment in childhood is becoming increasingly important. All the presented pain assessment tools assess pain in different ways, but always with the same goal: to properly assess a child's pain and then treat it as best as possible. Particularly with young children, it is advisable to include more methods of pain assessment and to assess more aspects of pain to provide them with the right treatment.
- 650 _7
- $a dítě $7 D002648 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 650 _7
- $a bolest $7 D010146 $2 czmesh
- 650 17
- $a management bolesti $7 D059408 $2 czmesh
- 655 _7
- $a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Mandysová, Petra $u Palacký University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing, Olomouc $7 xx0085709
- 773 0_
- $t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 1 (2022), s. 98-106 $w MED00011467
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202201-0015_hodnoceni-bolesti-u-predskolaku-3-7-let-prehled-existujicich-nastroju.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20220602 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220630153050 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1800839 $s 1165495
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2022 $b 24 $c 1 $d 98-106 $e 20220315 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $c NLK197 $d 20220630 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220602