-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Studentská evaluace výuky paliativní medicíny na lékařské fakultě
[Students‘ evaluation of Education in Palliative Medicine in a Medical School]
MUDr. Daniel Suk, MUDr. Ondřej Kopecký, MUDr. Denisa Mlčochová, MUDr. Michal Kouba, MUDr. Mahulena Exnerová, MUDr. Irena Závadová, doc. MUDr. Kateřina Rusinová, Ph.D.
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- hodnocení programu metody MeSH
- komunikace MeSH
- lidé MeSH
- paliativní medicína * výchova MeSH
- paliativní péče MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- studium lékařství statistika a číselné údaje MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Paliativní medicína je na většině lékařských fakult vyučována v rámci nepovinných předmětů. Předkládáme výsledky studentského hodnocení předmětu Základy komunikace a paliativní medicíny, který byl v akademickém roce 2021/2022 začleněn do povinného kurikula 3. ročníku oboru Všeobecného lékařství na 1. lékařské fakultě. Na hodnocení se podílelo 72,7% studentů a vyplývají z něj tři základní poznatky: 1. Studenti předmět vysoce oceňují a přejí si mu věnovat více prostoru v kratších blocích, 2. Studenti preferují hlubší integraci výuky s ostatními předměty (zejm. s propedeutikou, lékařskou psychologií, bioetikou) 3. Studenti by uvítali větší dostupnost studijních materiálů. Systematické hodnocení zpětné vazby studentů je zásadním zdrojem pro zvyšování kvality výuky. Sdílení obsahu i hodnocení výuky může také přispět k rychlejší integraci paliativní medicíny do profesní přípravy studentů medicíny.
Palliative medicine is taught as an optional course at most medical faculties. We present results of student evaluation of the course Fundamentals of Communication and Palliative Medicine, which was included in the compulsory curriculum of the 3rd year of General Medicine at the 1st Faculty of Medicine in the Academic Year 2021/2022. 72.7% of students participated in the evaluation and three main findings emerged from the data: 1. Students highly value the course and would like to spend more time on it in shorter blocs, 2. Students prefer deeper integration of the teaching with other subjects (especially with propedeutics, medical psychology, bioethics) 3. Students would appreciate greater availability of study materials. Systematic evaluation of student feedback is an essential resource for improving the educational quality. Sharing content and assessment of teaching may also contribute to faster integration of palliative medicine into professional training of medical students.
Dětské oddělení a DIOP Nemocnice Hořovice
Domácí hospic Cesta domů z ú Praha
Klinika anesteziologie resuscitace a intenzivní medicíny LF MU Brno
Klinika paliativní medcíny 1 LF UK a VFN Praha
Klinika paliativní medicíny 1 LF UK a VFN Praha
Students‘ evaluation of Education in Palliative Medicine in a Medical School
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22025826
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230418191752.0
- 007
- ta
- 008
- 221025s2022 xr d f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Suk, Daniel $7 xx0267658 $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, LF MU, Brno; Klinika paliativní medcíny 1. LF UK a VFN, Praha
- 245 10
- $a Studentská evaluace výuky paliativní medicíny na lékařské fakultě / $c MUDr. Daniel Suk, MUDr. Ondřej Kopecký, MUDr. Denisa Mlčochová, MUDr. Michal Kouba, MUDr. Mahulena Exnerová, MUDr. Irena Závadová, doc. MUDr. Kateřina Rusinová, Ph.D.
- 246 31
- $a Students‘ evaluation of Education in Palliative Medicine in a Medical School
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Paliativní medicína je na většině lékařských fakult vyučována v rámci nepovinných předmětů. Předkládáme výsledky studentského hodnocení předmětu Základy komunikace a paliativní medicíny, který byl v akademickém roce 2021/2022 začleněn do povinného kurikula 3. ročníku oboru Všeobecného lékařství na 1. lékařské fakultě. Na hodnocení se podílelo 72,7% studentů a vyplývají z něj tři základní poznatky: 1. Studenti předmět vysoce oceňují a přejí si mu věnovat více prostoru v kratších blocích, 2. Studenti preferují hlubší integraci výuky s ostatními předměty (zejm. s propedeutikou, lékařskou psychologií, bioetikou) 3. Studenti by uvítali větší dostupnost studijních materiálů. Systematické hodnocení zpětné vazby studentů je zásadním zdrojem pro zvyšování kvality výuky. Sdílení obsahu i hodnocení výuky může také přispět k rychlejší integraci paliativní medicíny do profesní přípravy studentů medicíny.
- 520 9_
- $a Palliative medicine is taught as an optional course at most medical faculties. We present results of student evaluation of the course Fundamentals of Communication and Palliative Medicine, which was included in the compulsory curriculum of the 3rd year of General Medicine at the 1st Faculty of Medicine in the Academic Year 2021/2022. 72.7% of students participated in the evaluation and three main findings emerged from the data: 1. Students highly value the course and would like to spend more time on it in shorter blocs, 2. Students prefer deeper integration of the teaching with other subjects (especially with propedeutics, medical psychology, bioethics) 3. Students would appreciate greater availability of study materials. Systematic evaluation of student feedback is an essential resource for improving the educational quality. Sharing content and assessment of teaching may also contribute to faster integration of palliative medicine into professional training of medical students.
- 650 _7
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795 $2 czmesh
- 650 _7
- $a komunikace $7 D003142 $2 czmesh
- 650 _7
- $a studium lékařství $x statistika a číselné údaje $7 D004501 $2 czmesh
- 650 _7
- $a hodnocení programu $x metody $7 D015397 $2 czmesh
- 650 _7
- $a paliativní péče $7 D010166 $2 czmesh
- 650 17
- $a paliativní medicína $x výchova $7 D065126 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 655 _7
- $a práce podpořená grantem $7 D013485 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Kopecký, Ondřej $7 xx0239898 $u Klinika paliativní medicíny, 1. LF UK a VFN Praha
- 700 1_
- $a Mlčochová, Denisa $7 xx0258666 $u Klinika paliativní medcíny 1. LF UK a VFN, Praha
- 700 1_
- $a Kouba, Michal $7 _AN115147 $u Klinika paliativní medicíny, 1. LF UK a VFN Praha; ÚHKT, Praha
- 700 1_
- $a Exnerová, Mahulena, $d 1973- $7 xx0258669 $u Klinika paliativní medcíny 1. LF UK a VFN, Praha; Dětské oddělení a DIOP, Nemocnice Hořovice; Domácí hospic Cesta domů z.ú., Praha
- 700 1_
- $a Závadová, Irena, $d 1970- $7 xx0211033 $u Domácí hospic Cesta domů z.ú., Praha; Onkologická klinika 1. LF UK a VFN, Praha
- 700 1_
- $a Rusinová, Kateřina, $d 1975- $7 jo2014809730 $u Klinika paliativní medcíny 1. LF UK a VFN, Praha
- 773 0_
- $t Paliativní medicína $g Roč. 3, č. 3 (2022), s. 18-27 $w MED00205640
- 856 41
- $u https://www.palmed.cz/pm/article/view/139/104 $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2869 $c 664 f $y p $z 0
- 990 __
- $a 20221022123123 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230418191750 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1851702 $s 1177124
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2022 $b 3 $c 3 $d 18-27 $m Paliativní medicína $x MED00205640
- LZP __
- $c NLK183 $d 20230418 $a NLK 2022-38/dk