• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Jazyková bariéra při poskytování přednemocniční neodkladné péče
[Language barrier in Pre-hospital Emergency Care]

Jaroslav Pekara, Eva Čižmárová

. 2023 ; 26 (3) : 27-33.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc24006375

Digitální knihovna NLK
Zdroj

E-zdroje Online

Tématem sdělení je jazyková bariéra při poskytování přednemocniční neodkladné péče. Provedli jsme kvantitativní dotazníkové šetření (n=104) s cílem zjistit, s jakými cizinci se pracovníci zdravotnické záchranné služby setkávají nejčastěji a s jakými cizími jazyky sami hovoří. Naši respondenti se nejčastěji setkávají s Ukrajinci a nejběžnějším cizím jazykem respondentů je angličtina. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem přistupuje management zdravotnické záchranné služby k otázce komunikace s pacienty jiných národností. Výsledky průzkumného šetření poukázaly na to, že se management zdravotnické záchranné služby snaží svým zaměstnancům pomoci (tištěné materiály, komunikační karty a telefonické tlumočení). Zásadním výsledkem průzkumu bylo zjištění, že způsoby překonávání jazykové bariéry nejsou pracovníky v přednemocniční neodkladné péči plně využívány.

Language barrier in the provision of pre-hospital emergency care is the topic of the presented paper. We provided a quantitative survey (questionnaire survey; n=104) to determine which foreigners emergency medical service personnel encounter most frequently and what foreign languages they themselves speak. Our respondents most frequently encounter Ukrainians and the most common foreign language of respondents is English. The secondary goal of the study was to find out how the management of the ambulance service approaches the issue of communication with patients of other nationalities. The results of the survey indicated that the management of the ambulance service tries to help its staff (printed materials, communication cards and telephone interpretation). A crucial result of the survey was the finding that ways of overcoming the language barrier are not fully used by the staff in the pre-hospital emergency care.

Language barrier in Pre-hospital Emergency Care

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc24006375
003      
CZ-PrNML
005      
20240621224213.0
007      
ta
008      
240410s2023 xr f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Pekara, Jaroslav, $d 1984- $7 xx0141676 $u Vysoká škola zdravotnická, o.p.s., Praha
245    10
$a Jazyková bariéra při poskytování přednemocniční neodkladné péče / $c Jaroslav Pekara, Eva Čižmárová
246    31
$a Language barrier in Pre-hospital Emergency Care
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Tématem sdělení je jazyková bariéra při poskytování přednemocniční neodkladné péče. Provedli jsme kvantitativní dotazníkové šetření (n=104) s cílem zjistit, s jakými cizinci se pracovníci zdravotnické záchranné služby setkávají nejčastěji a s jakými cizími jazyky sami hovoří. Naši respondenti se nejčastěji setkávají s Ukrajinci a nejběžnějším cizím jazykem respondentů je angličtina. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem přistupuje management zdravotnické záchranné služby k otázce komunikace s pacienty jiných národností. Výsledky průzkumného šetření poukázaly na to, že se management zdravotnické záchranné služby snaží svým zaměstnancům pomoci (tištěné materiály, komunikační karty a telefonické tlumočení). Zásadním výsledkem průzkumu bylo zjištění, že způsoby překonávání jazykové bariéry nejsou pracovníky v přednemocniční neodkladné péči plně využívány.
520    9_
$a Language barrier in the provision of pre-hospital emergency care is the topic of the presented paper. We provided a quantitative survey (questionnaire survey; n=104) to determine which foreigners emergency medical service personnel encounter most frequently and what foreign languages they themselves speak. Our respondents most frequently encounter Ukrainians and the most common foreign language of respondents is English. The secondary goal of the study was to find out how the management of the ambulance service approaches the issue of communication with patients of other nationalities. The results of the survey indicated that the management of the ambulance service tries to help its staff (printed materials, communication cards and telephone interpretation). A crucial result of the survey was the finding that ways of overcoming the language barrier are not fully used by the staff in the pre-hospital emergency care.
650    17
$a komunikační bariéry $7 D003144 $2 czmesh
650    _7
$a urgentní zdravotnické služby $7 D004632 $2 czmesh
650    _7
$a pomocní zdravotničtí pracovníci $7 D004634 $2 czmesh
650    _7
$a dostupnost zdravotnických služeb $7 D006297 $2 czmesh
650    _7
$a kulturní kompetence $7 D054521 $2 czmesh
650    _7
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
700    1_
$a Čižmárová, Eva $7 xx0316325 $u Vysoká škola zdravotnická, o.p.s., Praha
773    0_
$t Urgentní medicína $x 1212-1924 $g Roč. 26, č. 3 (2023), s. 27-33 $w MED00011107
856    41
$u https://urgentnimedicina.cz/?page_id=102 $y stránka časopisu
910    __
$a ABA008 $b B 2059 $c 4720 d $y p $z 0
990    __
$a 20240410142507 $b ABA008
991    __
$a 20240621224213 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 2075000 $s 1216140
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2023 $b 26 $c 3 $d 27-33 $i 1212-1924 $m Urgentní medicína $x MED00011107
LZP    __
$c NLK183 $d 20240621 $a NLK 2024-16/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...