Long-term outcome of patients with newly diagnosed chronic myeloid leukemia: a randomized comparison of stem cell transplantation with drug treatment
Jazyk angličtina Země Anglie, Velká Británie Médium print-electronic
Typ dokumentu srovnávací studie, časopisecké články, multicentrická studie, randomizované kontrolované studie, práce podpořená grantem
PubMed
26464170
PubMed Central
PMC4777774
DOI
10.1038/leu.2015.281
PII: leu2015281
Knihovny.cz E-zdroje
- MeSH
- analýza přežití MeSH
- chronická myeloidní leukemie diagnóza mortalita patologie terapie MeSH
- dárci tkání MeSH
- dospělí MeSH
- homologní transplantace MeSH
- imatinib mesylát terapeutické užití MeSH
- indukce remise MeSH
- inhibitory proteinkinas terapeutické užití MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- prognóza MeSH
- prospektivní studie MeSH
- protinádorové látky terapeutické užití MeSH
- riziko MeSH
- rodina MeSH
- senioři nad 80 let MeSH
- senioři MeSH
- transplantace hematopoetických kmenových buněk * MeSH
- výsledek terapie MeSH
- Check Tag
- dospělí MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- senioři nad 80 let MeSH
- senioři MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- časopisecké články MeSH
- multicentrická studie MeSH
- práce podpořená grantem MeSH
- randomizované kontrolované studie MeSH
- srovnávací studie MeSH
- Názvy látek
- imatinib mesylát MeSH
- inhibitory proteinkinas MeSH
- protinádorové látky MeSH
Tyrosine kinase inhibitors represent today's treatment of choice in chronic myeloid leukemia (CML). Allogeneic hematopoietic stem cell transplantation (HSCT) is regarded as salvage therapy. This prospective randomized CML-study IIIA recruited 669 patients with newly diagnosed CML between July 1997 and January 2004 from 143 centers. Of these, 427 patients were considered eligible for HSCT and were randomized by availability of a matched family donor between primary HSCT (group A; N=166 patients) and best available drug treatment (group B; N=261). Primary end point was long-term survival. Survival probabilities were not different between groups A and B (10-year survival: 0.76 (95% confidence interval (CI): 0.69-0.82) vs 0.69 (95% CI: 0.61-0.76)), but influenced by disease and transplant risk. Patients with a low transplant risk showed superior survival compared with patients with high- (P<0.001) and non-high-risk disease (P=0.047) in group B; after entering blast crisis, survival was not different with or without HSCT. Significantly more patients in group A were in molecular remission (56% vs 39%; P=0.005) and free of drug treatment (56% vs 6%; P<0.001). Differences in symptoms and Karnofsky score were not significant. In the era of tyrosine kinase inhibitors, HSCT remains a valid option when both disease and transplant risk are considered.
1 Medizinische Klinik Klinikum Bremen Mitte Bremen Germany
2 Medizinische Klinik Klinikum Augsburg Augsburg Germany
2 Medizinische Klinik St Vincentius Kliniken Karlsruhe Germany
2 Medizinische Klinik Städtisches Klinikum Karlsruhe Karlsruhe Germany
3 Medizinische Klinik Medizinische Fakultät Mannheim der Universität Heidelberg Germany
3 Medizinische Klinik Universitätsmedizin Mainz Mainz Germany
Abteilung für Hämatologie und Stammzelltransplantation Asklepios Klinik St Georg Hamburg Germany
Department of Hematology Medical University of Gdansk Gdańsk Poland
Division d'Hematologie CHUV Lausanne Switzerland
Institut für Pathologie Medizinische Hochschule Hannover Germany
Klinik 1 für Innere Medizin Universitätsklinikum Köln Köln Germany
Klinik für Hämatologie und Onkologie St Antonius Hospital Eschweiler Eschweiler Germany
Klinik für Hämatologie und Onkologie St Marien Hospital Hagen Hagen Germany
Klinik für Hämatologie und Onkologie Universitätsmedizin Göttingen Göttingen Germany
Klinik für Hämatologie Universitätsklinikum Düsseldorf Düsseldorf Germany
Klinik für Hämatologie Universitätsspital Basel Basel Switzerland
Klinik für Innere Medizin 1 Universität des Saarlandes Homburg Germany
Klinik für Innere Medizin 2 Universitätsklinikum Jena Jena Germany
Klinik für Innere Medizin 3 Klinikum Kempten Oberallgäu Kempten Germany
Klinik für Innere Medizin 3 Universitätsklinikum Ulm Ulm Germany
Klinik für Knochenmarktransplantation und Hämatologie Onkologie Idar Oberstein Germany
Klinik für Knochenmarktransplantation Universitätsklinikum Essen Essen Germany
Klinik für Onkologie und Hämatologie HELIOS St Johannes Klinik Duisburg Duisburg Germany
KMT Zentrum Deutsche Klinik für Diagnostik Wiesbaden Germany
Medizinische Klinik 1 Bürgerhospital Stuttgart Stuttgart Germany
Medizinische Klinik 3 und Poliklinik Universitätsklinikum München München Germany
Medizinische Klinik 5 Klinikum Nürnberg Nord Nürnberg Germany
Medizinische Klinik 5 Universitätsklinikum Heidelberg Heidelberg Germany
Medizinische Klinik und Poliklinik Universitätsklinikum Würzburg Würzburg Germany
MLL Münchner Leukämielabor GmbH München Germany
Onkologische Schwerpunktpraxis Bielefeld Germany
Universitätsklinik für Hämatologie Inselspital Bern Bern Switzerland
Zentrum für Integrierte Onkologie Universitätsklinikum Bonn Bonn Germany
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