Surgical excision of eyelid tumors and subsequent ophthalmoplastic reconstruction
Jazyk angličtina Země Německo Médium print-electronic
Typ dokumentu časopisecké články, přehledy
PubMed
37989962
DOI
10.1007/s00347-023-01956-9
PII: 10.1007/s00347-023-01956-9
Knihovny.cz E-zdroje
- Klíčová slova
- Defect coverage, Microsurgical tumor excision, Oculoplasty, Ophthalmic surgeon, Reconstructive techniques,
- MeSH
- chirurgové * MeSH
- lidé MeSH
- nádory kůže * chirurgie MeSH
- nádory očního víčka * chirurgie MeSH
- oftalmologie * MeSH
- zákroky plastické chirurgie * MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- časopisecké články MeSH
- přehledy MeSH
In recent years new modern therapeutic concepts have been developed in the treatment of malignant eyelid tumors; however, surgical restoration remains an important component of the therapeutic options addressed, which include microsurgical tumor excision into healthy tissue and subsequent coverage of the defects. An ophthalmic surgeon experienced in oculoplastic surgery is responsible for the recognition and evaluation of the existing alterations and planning a procedure together with the patient that meets the patient's expectations. The planning of surgery must always be individualized and fit the initial findings. Depending on the defect size and localization, different coverage strategies are available to the surgeon. To ensure successful reconstruction, every surgeon should master a wide range of reconstructive techniques.
In den letzten Jahren haben sich neue, moderne Therapiekonzepte in der Behandlung von malignen Lidtumoren entwickelt. Die chirurgische Sanierung bleibt jedoch weiterhin ein wichtiger Bestandteil der Therapiemöglichkeiten, welche die mikrochirurgische Tumorexzision im gesunden Gewebe sowie die anschließende Deckung der Defekte umfassen. Ein okuloplastisch erfahrener Ophthalmochirurg ist für die Erkennung und Bewertung der vorhandenen Veränderung zuständig und sollte zusammen mit dem Patienten ein dessen Vorstellungen entsprechendes Vorgehen planen. Die Operationsplanung muss stets individuell erfolgen und passend zum Ausgangsbefund durchgeführt werden. Abhängig von der Defektgröße und Lokalisation stehen dem Operateur unterschiedliche Deckungsstrategien zur Verfügung. Um eine erfolgreiche Rekonstruktion zu gewährleisten, sollte jeder Operateur eine breite Palette rekonstruktiver Techniken beherrschen.
Center for Integrated Oncology Aachen Bonn Cologne Duesseldorf Cologne Germany
Department of Ophthalmology University Medical Center Schleswig Holstein Luebeck Germany
Medical Faculty University Ostrava Ostrava Czech Republic
Ophthalmology Clinic University Hospital Ostrava Ostrava Czech Republic
Zobrazit více v PubMed
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