Detail
Článek
FT
Medvik - Katalogy
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou "flipped classroom" [Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method]

Iryna Matějková

. 2023 ; 6 (1) : 137-148. [pub] 20230629

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/BOE205/nco034082

Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. "flipped classroom" pro vzdělávání studentů.Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody "flipped classroom" v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu "flipped classro- om" u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015-2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody "flipped classroom" na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou "flipped classroom" je hodnocena jako opti mální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.

Background: Nurses and students in nursing study programs need to have good knowledge and skills to guarantee high quality nursing care. In recent years, technologi- cal progress has made possible to use blended learning approaches, including a "flipped classroom" for student education.Aim: Create an overview of the use and effectiveness of the "flipped class" method in connection with the higher education of nursing students.Method: A search of relevant studies was performed using professional licensed electronic databases (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). An overview was prepared from records including "flipped classroom" in connection with nursing students in universities (published in 2015-2021).Results: Six studies published in English language were found. No study was found in the Czech language. The studies verified the impact of the "flipped classroom" method on the knowledge, the ability to solve problems, and the satisfaction of university nursing students. A positive effect of this method was found in all studies.Conclusion: It was found that applying "flipped classroom" method was optimal and that there is a benefit for the improvement of theoretical knowledge and practical skills in university nursing students.

Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
nco034082
003      
CZ-PrNML
005      
20230823134627.0
007      
ta
008      
230707s2023 xr f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.25142/osp.2022.014 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d BOE205 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Matějková, Iryna $7 _na24106 $u Centrum vědy a výzkumu, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc
245    10
$a Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou "flipped classroom" / $c Iryna Matějková
246    31
$a Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. "flipped classroom" pro vzdělávání studentů.Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody "flipped classroom" v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu "flipped classro- om" u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015-2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody "flipped classroom" na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou "flipped classroom" je hodnocena jako opti mální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
520    9_
$a Background: Nurses and students in nursing study programs need to have good knowledge and skills to guarantee high quality nursing care. In recent years, technologi- cal progress has made possible to use blended learning approaches, including a "flipped classroom" for student education.Aim: Create an overview of the use and effectiveness of the "flipped class" method in connection with the higher education of nursing students.Method: A search of relevant studies was performed using professional licensed electronic databases (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). An overview was prepared from records including "flipped classroom" in connection with nursing students in universities (published in 2015-2021).Results: Six studies published in English language were found. No study was found in the Czech language. The studies verified the impact of the "flipped classroom" method on the knowledge, the ability to solve problems, and the satisfaction of university nursing students. A positive effect of this method was found in all studies.Conclusion: It was found that applying "flipped classroom" method was optimal and that there is a benefit for the improvement of theoretical knowledge and practical skills in university nursing students.
650    17
$a vyučování $x trendy $7 D013663 $2 czmesh
650    _7
$a hodnocení programu $7 D015397 $2 czmesh
650    17
$a studium ošetřovatelství vysokoškolské $7 D004511 $2 czmesh
655    _7
$a přehledy $7 D016454 $2 czmesh
773    0_
$t Ošetřovatelské perspektivy $x 2570-785X $g Roč. 6, č. 1 (2023), s. 137-148 $w MED00202597
856    41
$u https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a BOE205 $y 0
990    __
$a 20230823134626 $b BOE205
991    __
$a 20230823134626 $b BOE205
999    __
$a kom $b nconzo1 $g 1973320 $s 28519
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2023 $b 6 $c 1 $d 137-148 $x MED00202597 $e 20230629 $i 2570-785X $m Ošetřovatelské perspektivy

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...