-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou "flipped classroom" [Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method]
Iryna Matějková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy
- MeSH
- hodnocení programu MeSH
- studium ošetřovatelství vysokoškolské * MeSH
- vyučování * trendy MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. "flipped classroom" pro vzdělávání studentů.Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody "flipped classroom" v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu "flipped classro- om" u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015-2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody "flipped classroom" na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou "flipped classroom" je hodnocena jako opti mální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
Background: Nurses and students in nursing study programs need to have good knowledge and skills to guarantee high quality nursing care. In recent years, technologi- cal progress has made possible to use blended learning approaches, including a "flipped classroom" for student education.Aim: Create an overview of the use and effectiveness of the "flipped class" method in connection with the higher education of nursing students.Method: A search of relevant studies was performed using professional licensed electronic databases (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). An overview was prepared from records including "flipped classroom" in connection with nursing students in universities (published in 2015-2021).Results: Six studies published in English language were found. No study was found in the Czech language. The studies verified the impact of the "flipped classroom" method on the knowledge, the ability to solve problems, and the satisfaction of university nursing students. A positive effect of this method was found in all studies.Conclusion: It was found that applying "flipped classroom" method was optimal and that there is a benefit for the improvement of theoretical knowledge and practical skills in university nursing students.
Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- nco034082
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230823134627.0
- 007
- ta
- 008
- 230707s2023 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.25142/osp.2022.014 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d BOE205 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Matějková, Iryna $7 _na24106 $u Centrum vědy a výzkumu, Fakulta zdravotnických věd, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc
- 245 10
- $a Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou "flipped classroom" / $c Iryna Matějková
- 246 31
- $a Effectiveness of teaching undergraduate nursing students using the "flipped classroom" method
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. "flipped classroom" pro vzdělávání studentů.Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody "flipped classroom" v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu "flipped classro- om" u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015-2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody "flipped classroom" na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou "flipped classroom" je hodnocena jako opti mální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
- 520 9_
- $a Background: Nurses and students in nursing study programs need to have good knowledge and skills to guarantee high quality nursing care. In recent years, technologi- cal progress has made possible to use blended learning approaches, including a "flipped classroom" for student education.Aim: Create an overview of the use and effectiveness of the "flipped class" method in connection with the higher education of nursing students.Method: A search of relevant studies was performed using professional licensed electronic databases (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). An overview was prepared from records including "flipped classroom" in connection with nursing students in universities (published in 2015-2021).Results: Six studies published in English language were found. No study was found in the Czech language. The studies verified the impact of the "flipped classroom" method on the knowledge, the ability to solve problems, and the satisfaction of university nursing students. A positive effect of this method was found in all studies.Conclusion: It was found that applying "flipped classroom" method was optimal and that there is a benefit for the improvement of theoretical knowledge and practical skills in university nursing students.
- 650 17
- $a vyučování $x trendy $7 D013663 $2 czmesh
- 650 _7
- $a hodnocení programu $7 D015397 $2 czmesh
- 650 17
- $a studium ošetřovatelství vysokoškolské $7 D004511 $2 czmesh
- 655 _7
- $a přehledy $7 D016454 $2 czmesh
- 773 0_
- $t Ošetřovatelské perspektivy $x 2570-785X $g Roč. 6, č. 1 (2023), s. 137-148 $w MED00202597
- 856 41
- $u https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a BOE205 $y 0
- 990 __
- $a 20230823134626 $b BOE205
- 991 __
- $a 20230823134626 $b BOE205
- 999 __
- $a kom $b nconzo1 $g 1973320 $s 28519
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2023 $b 6 $c 1 $d 137-148 $x MED00202597 $e 20230629 $i 2570-785X $m Ošetřovatelské perspektivy