Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic
[Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers]

Josef Novák

. 2000 ; Roč. 45 (č. 2) : s. 67-85.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu srovnávací studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc00007805

Grantová podpora
IZ3507 MZ0 CEP - Centrální evidence projektů

Digitální knihovna NLK
Plný text - Část
Zdroj
Zdroj

E-zdroje Online
Odkazy

Stínící účinek protihlukových clon může být závislý na meteorologických podmínkách šíření zvuku ve venkovním prostoru. Prezentovány jsou výsledky měření stínícího účinku 5 různých protihlukových clon. Dopravní hluk byl měřen v 10 různých dnech ve vzdálenostech 25 m, 50 m a 100 m od protihlukové clony a ve výškách 2 m a 5 m nad pohltívým povrchem. Po dobu měření hluku byly zaznamenány hlavní meteorologické podmínky. Výsledky měření byly statisticky zpracovány. Pro všechna měřici místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího zpracovány. Pro všechna měřicí místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího A Laeq a devadesátiprocentních hladin akustického tlaku A L A90 Změny stínícího účinku clon nelze vysvětlit statisticky významnou korelací se žádným z jednotlivých meteorologických vlivů.

The noise barriers excess attenuation can differ under different meteorological conditions of outdoor sound propagation. The results of in situ measurements of excess attenuation of 5 different road traffic noise barriers are presented. The road traffic noise was measured on 10 different days for each barrier at distances 25 m, 50 m and 100 m from the barrier and at heights 2 m and 5 m over absorptive surface. The meteorological conditions were also measured during the noise measurements. A very wide variance of excess attenuation was measured both in LAeq values and LA90 values at each site. These differences cannot be explained by any prevailing single meteorological factor.

Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers

Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic = The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers /

The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers /

Bibliografie atd.

Lit: 11

Bibliografie atd.

Souhrn: eng

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc00007805
003      
CZ-PrNML
005      
20170102111443.0
008      
000500s2000 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Novák, Josef $4 aut
245    10
$a Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic = $b The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers / $c Josef Novák
246    11
$a Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers
314    __
$a Akustika Praha, spol. s r.o., Praha, CZ
504    __
$a Lit: 11
504    __
$a Souhrn: eng
520    3_
$a Stínící účinek protihlukových clon může být závislý na meteorologických podmínkách šíření zvuku ve venkovním prostoru. Prezentovány jsou výsledky měření stínícího účinku 5 různých protihlukových clon. Dopravní hluk byl měřen v 10 různých dnech ve vzdálenostech 25 m, 50 m a 100 m od protihlukové clony a ve výškách 2 m a 5 m nad pohltívým povrchem. Po dobu měření hluku byly zaznamenány hlavní meteorologické podmínky. Výsledky měření byly statisticky zpracovány. Pro všechna měřici místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího zpracovány. Pro všechna měřicí místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího A Laeq a devadesátiprocentních hladin akustického tlaku A L A90 Změny stínícího účinku clon nelze vysvětlit statisticky významnou korelací se žádným z jednotlivých meteorologických vlivů.
520    9_
$a The noise barriers excess attenuation can differ under different meteorological conditions of outdoor sound propagation. The results of in situ measurements of excess attenuation of 5 different road traffic noise barriers are presented. The road traffic noise was measured on 10 different days for each barrier at distances 25 m, 50 m and 100 m from the barrier and at heights 2 m and 5 m over absorptive surface. The meteorological conditions were also measured during the noise measurements. A very wide variance of excess attenuation was measured both in LAeq values and LA90 values at each site. These differences cannot be explained by any prevailing single meteorological factor.
650    _2
$a meteorologické pojmy $7 D008685
650    _2
$a hluk dopravní $7 D009624
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a finanční podpora výzkumu jako téma $7 D012109
655    _2
$a srovnávací studie $7 D003160
773    0_
$w MED00011019 $t Hygiena $g Roč. 45, č. 2 (2000), s. 67-85 $x 1802-6281
910    __
$a ABA008 $b A 2003 $c 342 $y 0 $z 0
990    __
$a 20000628 $b ABA008
991    __
$a 20170102111530 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2000 $b Roč. 45 $c č. 2 $d s. 67-85 $i 1802-6281 $m Hygiena (Státní zdravotní ústav, Print) $x MED00011019
GRA    __
$a IZ3507 $p MZ0
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...