-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic
[Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers]
Josef Novák
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu srovnávací studie
Grantová podpora
IZ3507
MZ0
CEP - Centrální evidence projektů
Digitální knihovna NLK
Plný text - Část
Zdroj
Zdroj
- MeSH
- finanční podpora výzkumu jako téma MeSH
- hluk dopravní MeSH
- lidé MeSH
- meteorologické pojmy MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- srovnávací studie MeSH
Stínící účinek protihlukových clon může být závislý na meteorologických podmínkách šíření zvuku ve venkovním prostoru. Prezentovány jsou výsledky měření stínícího účinku 5 různých protihlukových clon. Dopravní hluk byl měřen v 10 různých dnech ve vzdálenostech 25 m, 50 m a 100 m od protihlukové clony a ve výškách 2 m a 5 m nad pohltívým povrchem. Po dobu měření hluku byly zaznamenány hlavní meteorologické podmínky. Výsledky měření byly statisticky zpracovány. Pro všechna měřici místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího zpracovány. Pro všechna měřicí místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího A Laeq a devadesátiprocentních hladin akustického tlaku A L A90 Změny stínícího účinku clon nelze vysvětlit statisticky významnou korelací se žádným z jednotlivých meteorologických vlivů.
The noise barriers excess attenuation can differ under different meteorological conditions of outdoor sound propagation. The results of in situ measurements of excess attenuation of 5 different road traffic noise barriers are presented. The road traffic noise was measured on 10 different days for each barrier at distances 25 m, 50 m and 100 m from the barrier and at heights 2 m and 5 m over absorptive surface. The meteorological conditions were also measured during the noise measurements. A very wide variance of excess attenuation was measured both in LAeq values and LA90 values at each site. These differences cannot be explained by any prevailing single meteorological factor.
Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers
Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic = The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers /
The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers /
Lit: 11
Bibliografie atd.Souhrn: eng
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc00007805
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170102111443.0
- 008
- 000500s2000 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Novák, Josef $4 aut
- 245 10
- $a Vliv meteorologických podmínek na účinek protihlukových clon u frekventovaných silnic a dálnic = $b The influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers / $c Josef Novák
- 246 11
- $a Influence of meteorological conditions on excess attenuation of road traffic noise barriers
- 314 __
- $a Akustika Praha, spol. s r.o., Praha, CZ
- 504 __
- $a Lit: 11
- 504 __
- $a Souhrn: eng
- 520 3_
- $a Stínící účinek protihlukových clon může být závislý na meteorologických podmínkách šíření zvuku ve venkovním prostoru. Prezentovány jsou výsledky měření stínícího účinku 5 různých protihlukových clon. Dopravní hluk byl měřen v 10 různých dnech ve vzdálenostech 25 m, 50 m a 100 m od protihlukové clony a ve výškách 2 m a 5 m nad pohltívým povrchem. Po dobu měření hluku byly zaznamenány hlavní meteorologické podmínky. Výsledky měření byly statisticky zpracovány. Pro všechna měřici místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího zpracovány. Pro všechna měřicí místa byl zjištěn velký rozptyl hodnot stínícího A Laeq a devadesátiprocentních hladin akustického tlaku A L A90 Změny stínícího účinku clon nelze vysvětlit statisticky významnou korelací se žádným z jednotlivých meteorologických vlivů.
- 520 9_
- $a The noise barriers excess attenuation can differ under different meteorological conditions of outdoor sound propagation. The results of in situ measurements of excess attenuation of 5 different road traffic noise barriers are presented. The road traffic noise was measured on 10 different days for each barrier at distances 25 m, 50 m and 100 m from the barrier and at heights 2 m and 5 m over absorptive surface. The meteorological conditions were also measured during the noise measurements. A very wide variance of excess attenuation was measured both in LAeq values and LA90 values at each site. These differences cannot be explained by any prevailing single meteorological factor.
- 650 _2
- $a meteorologické pojmy $7 D008685
- 650 _2
- $a hluk dopravní $7 D009624
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a finanční podpora výzkumu jako téma $7 D012109
- 655 _2
- $a srovnávací studie $7 D003160
- 773 0_
- $w MED00011019 $t Hygiena $g Roč. 45, č. 2 (2000), s. 67-85 $x 1802-6281
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2003 $c 342 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20000628 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170102111530 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2000 $b Roč. 45 $c č. 2 $d s. 67-85 $i 1802-6281 $m Hygiena (Státní zdravotní ústav, Print) $x MED00011019
- GRA __
- $a IZ3507 $p MZ0
- LZP __
- $b přidání abstraktu