-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Test verbální fluence - vodítka pro všeobecnou dospělou populaci
[Verbal fluency test: guidelines for general adult population]
Marek Preiss, Zuzana Kalivodová, Iva Kundrátová
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy, srovnávací studie
- MeSH
- dospělí MeSH
- finanční podpora výzkumu jako téma MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- měření tvorby řeči metody normy MeSH
- mladiství MeSH
- senioři MeSH
- stupeň vzdělání MeSH
- věkové faktory MeSH
- výkonnost MeSH
- Check Tag
- dospělí MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- senioři MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
- srovnávací studie MeSH
Autoři popisují dřívější vlastní metodické práce s testem verbální fluence a normy vyvinuté pro děti ve věku 9–14 let. S převodem zkoušky FAS podle frekvenčního slovníku na hlásky N, K a P vyšetřili 132 osob, 60 mužů a 72 žen, ve věku 16–94 let. Korelace mezi vzděláním a celkovým výkonem v testu byla 0,54, mezi věkem a celkovým výkonem v testu –0,34. Ženy byly nesignifikantně lepší než muži. Percentilové normy pro osoby ve věku 16–59 let je možné s popsanými výhradami použít pro českou populaci.
The authors describe their previous methodical papers on verbal fluency test and the norms developed for children of age 9–14. They used the Czech transcription of FAS according to Czech letter frequency starting with letters N, K and P. They investigated 132 persons, 62 men and 72 women, age 16–94. The correlation between education and test performance was 0,54 and between age and test performance –0,34. Women were statistically nonsignificantly better then men. Presented percentile norms for persons of age 16–59 can be used with described exceptions in the Czech population.
Verbal fluency test: guidelines for general adult population
Test verbální fluence - vodítka pro všeobecnou dospělou populaci = Verbal fluency test: guidelines for general adult population /
Verbal fluency test: guidelines for general adult population /
Lit: 14
Bibliografie atd.Souhrn: eng
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc02013780
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20131122094046.0
- 008
- 020800s2002 xr u cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Preiss, Marek, $d 1967- $4 aut $7 mzk2002142240
- 245 10
- $a Test verbální fluence - vodítka pro všeobecnou dospělou populaci = $b Verbal fluency test: guidelines for general adult population / $c Marek Preiss, Zuzana Kalivodová, Iva Kundrátová
- 246 11
- $a Verbal fluency test: guidelines for general adult population
- 314 __
- $a Psychiatrické centrum, Praha 8-Bohnice, CZ
- 504 __
- $a Lit: 14
- 504 __
- $a Souhrn: eng
- 520 3_
- $a Autoři popisují dřívější vlastní metodické práce s testem verbální fluence a normy vyvinuté pro děti ve věku 9–14 let. S převodem zkoušky FAS podle frekvenčního slovníku na hlásky N, K a P vyšetřili 132 osob, 60 mužů a 72 žen, ve věku 16–94 let. Korelace mezi vzděláním a celkovým výkonem v testu byla 0,54, mezi věkem a celkovým výkonem v testu –0,34. Ženy byly nesignifikantně lepší než muži. Percentilové normy pro osoby ve věku 16–59 let je možné s popsanými výhradami použít pro českou populaci.
- 520 9_
- $a The authors describe their previous methodical papers on verbal fluency test and the norms developed for children of age 9–14. They used the Czech transcription of FAS according to Czech letter frequency starting with letters N, K and P. They investigated 132 persons, 62 men and 72 women, age 16–94. The correlation between education and test performance was 0,54 and between age and test performance –0,34. Women were statistically nonsignificantly better then men. Presented percentile norms for persons of age 16–59 can be used with described exceptions in the Czech population.
- 650 _2
- $a měření tvorby řeči $x METODY $x NORMY $7 D013068
- 650 _2
- $a věkové faktory $7 D000367
- 650 _2
- $a stupeň vzdělání $7 D004522
- 650 _2
- $a výkonnost $7 D004526
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a lidé středního věku $7 D008875
- 650 _2
- $a senioři $7 D000368
- 650 _2
- $a mužské pohlaví $7 D008297
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a finanční podpora výzkumu jako téma $7 D012109
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 655 _2
- $a srovnávací studie $7 D003160
- 700 1_
- $a Kalivodová, Zuzana $4 aut
- 700 1_
- $a Kundrátová, Iva $4 aut
- 700 1_
- $a Mrlinová, Lenka $4 aut
- 700 1_
- $a Ježková, Tereza $4 aut
- 700 1_
- $a Kubů, Miroslava $4 aut
- 700 1_
- $a Houbová, Petra $4 aut $7 xx0061149
- 773 0_
- $w MED00011067 $t Psychiatrie $g Roč. 6, č. 2 (2002), s. 74-77 $x 1211-7579
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2070 $c 603a $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20021010 $b ABA008
- 991 __
- $a 20131122094717 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2002 $b Roč. 6 $c č. 2 $d s. 74-77 $i 1211-7579 $m Psychiatrie (Praha, Print) $x MED00011067
- LZP __
- $b přidání abstraktu