-
Something wrong with this record ?
Vrozená inteligence jako jeden z faktorů ovlivňujících motorické učení
[Inherent intelligence as one of the determinants of motor learning]
Petr Valach
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Adult MeSH
- Intelligence physiology MeSH
- Intelligence Tests statistics & numerical data MeSH
- Humans MeSH
- Motor Skills physiology MeSH
- Body Weight physiology MeSH
- Physical Education and Training methods manpower statistics & numerical data MeSH
- Body Height physiology MeSH
- Learning physiology MeSH
- Check Tag
- Adult MeSH
- Humans MeSH
Příspěvek se zabývá zkoumáním vztahu mezi úrovní intelektového potenciálu (vrozené inteligence) a dosaženou úrovní osvojení vybraných pohybových dovedností sportovní gymnastiky v počátečních stádiích motorického učení (po osmi týdnech nácviku) u studentů tělesné výchovy FPE ZČU v Plzni. Obsahuje teoretický rozbor základních pojmů (intelektové schopnosti, motorické učení, intelektový potenciál) a charakteristiku testu T.I.P. aplikovaného na výzkumný soubor. Další částí je pak analýza naměřených dat a zjištěné závěry. Jedná se o součást výzkumu na téma: Tvorba gymnastických pohybových dovedností v procesu motorického učení, který probíhá od roku 2004.
The article aims at relation between the level of intellect potencial (inherent intelligence) and the level of acquiring of choosen sport gymnastic motor skills in the motor learning initial phases (after 8 weeks of training). Students of physical education at FPE ZČU in Pilsen were engaged in our research and they were divided according three teaching methods into groups. Each group has received training in three identical acrobatic exercises. For testing of inherent intelligence we used T.I.P. test. The article contains analysis of the basic terms, characteristics of the test T.I.P. and another part of it is analysis of measured data and conclusions. Presented project is a part of the research program: The creation of gymnastic motor skills in motor learning process.
Inherent intelligence as one of the determinants of motor learning
Brno, 8.-9. listopadu 2007
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc07517050
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20111210125629.0
- 008
- 090206s2007 xr e cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Valach, Petr $7 xx0095253
- 245 10
- $a Vrozená inteligence jako jeden z faktorů ovlivňujících motorické učení / $c Petr Valach
- 246 11
- $a Inherent intelligence as one of the determinants of motor learning
- 314 __
- $a Katedra tělesné a sportovní výchovy, FPE ZČU, Plzeň
- 500 __
- $a Brno, 8.-9. listopadu 2007
- 520 3_
- $a Příspěvek se zabývá zkoumáním vztahu mezi úrovní intelektového potenciálu (vrozené inteligence) a dosaženou úrovní osvojení vybraných pohybových dovedností sportovní gymnastiky v počátečních stádiích motorického učení (po osmi týdnech nácviku) u studentů tělesné výchovy FPE ZČU v Plzni. Obsahuje teoretický rozbor základních pojmů (intelektové schopnosti, motorické učení, intelektový potenciál) a charakteristiku testu T.I.P. aplikovaného na výzkumný soubor. Další částí je pak analýza naměřených dat a zjištěné závěry. Jedná se o součást výzkumu na téma: Tvorba gymnastických pohybových dovedností v procesu motorického učení, který probíhá od roku 2004.
- 520 9_
- $a The article aims at relation between the level of intellect potencial (inherent intelligence) and the level of acquiring of choosen sport gymnastic motor skills in the motor learning initial phases (after 8 weeks of training). Students of physical education at FPE ZČU in Pilsen were engaged in our research and they were divided according three teaching methods into groups. Each group has received training in three identical acrobatic exercises. For testing of inherent intelligence we used T.I.P. test. The article contains analysis of the basic terms, characteristics of the test T.I.P. and another part of it is analysis of measured data and conclusions. Presented project is a part of the research program: The creation of gymnastic motor skills in motor learning process.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a inteligence $x fyziologie $7 D007360
- 650 _2
- $a motorické dovednosti $x fyziologie $7 D009048
- 650 _2
- $a učení $x fyziologie $7 D007858
- 650 _2
- $a tělesná výchova $x metody $x pracovní síly $x statistika a číselné údaje $7 D010806
- 650 _2
- $a tělesná hmotnost $x fyziologie $7 D001835
- 650 _2
- $a tělesná výška $x fyziologie $7 D001827
- 650 _2
- $a inteligenční testy $x statistika a číselné údaje $7 D007361
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 773 0_
- $w MED00152269 $t Sport a kvalita života $g (2007), s. 145
- 910 __
- $a ABA008 $b CD 996 $b K 82626 $y 9
- 990 __
- $a 20090202154804 $b ABA008
- 991 __
- $a 20110324160917 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 632643 $s 485337
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2007 $d 145 $m Sport a kvalita života $x MED00152269
- LZP __
- $a 2009-05/mkjb