Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

A qualitiative approach to problems of didactic and apperceptive interaction in sport games [Aktuální problémy kvalitativního hodnocení vybraných jevů při vyučování ve sportovních hrách]

Michael Velenský, Mario Buzek

Language English Country Czech Republic

This paper discusses the work of one of the subjects/themes that concerns the innovation of educational programs at pedagogical universities with the intention of theory and didactic of sport games. Its purpose is, on the one hand, to submit basic information on qualitative research (a qualitative approach), on the other hand to provide sufficient incentive for actual educational content, i.e., for qualitatively aimed observation, analysis and evaluation of phenomena in the didactic process. The incentives are presented as collections of questions in the scope of: teacher's activity (educating), student's activity (learning), didactic interaction, aperceptive interaction.

Aktuální problémy kvalitativního hodnocení vybraných jevů při vyučování ve sportovních hrách

Bibliography, etc.

Lit.: 13

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc11002357
003      
CZ-PrNML
005      
20111210202010.0
008      
110221s2010 xr e eng||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Velenský, Michael. $7 _AN058219
245    12
$a A qualitiative approach to problems of didactic and apperceptive interaction in sport games / $c Michael Velenský, Mario Buzek
246    11
$a Aktuální problémy kvalitativního hodnocení vybraných jevů při vyučování ve sportovních hrách
314    __
$a Charles University, Faculty of Physical Education and Sport, Prague
504    __
$a Lit.: 13
520    9_
$a This paper discusses the work of one of the subjects/themes that concerns the innovation of educational programs at pedagogical universities with the intention of theory and didactic of sport games. Its purpose is, on the one hand, to submit basic information on qualitative research (a qualitative approach), on the other hand to provide sufficient incentive for actual educational content, i.e., for qualitatively aimed observation, analysis and evaluation of phenomena in the didactic process. The incentives are presented as collections of questions in the scope of: teacher's activity (educating), student's activity (learning), didactic interaction, aperceptive interaction.
650    _2
$a sporty $x fyziologie $x psychologie $7 D013177
650    _2
$a kvalitativní výzkum $7 D036301
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x metody $x organizace a řízení $7 D004493
650    _2
$a vyučování $x metody $x organizace a řízení $7 D013663
650    _2
$a výuka - hodnocení $x metody $7 D004521
650    _2
$a vyučovací postupy $x metody $7 D018961
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
700    1_
$a Buzek, Mario. $7 xx0010423
773    0_
$w MED00150734 $t Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica $g Roč. 46, č. 1 (2010), s. 47-53 $x 1212-1428
856    41
$u https://karolinum.cz/data/clanek/801/Kinan_1_2010_05_velensky.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 1212 $c 865 $y 1
990    __
$a 20110221134458 $b ABA008
991    __
$a 20110509130453 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 829627 $s 694326
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 46 $c 1 $d 47-53 $m Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica $x MED00150734
LZP    __
$a 2011-09/dkal

Find record