-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Srovnání tradiční šikany a kyberšikany u vysokoškolských studentů na Ostravské univerzitě v Ostravě
[Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava]
Maria Vašutová, Michal Panáček
Jazyk čeština Země Česko
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2010
Open Access Digital Library
od 2010-01-01
- Klíčová slova
- nová média, svědek, oběť, agresor,
- MeSH
- agrese etika psychologie MeSH
- chování etika MeSH
- internet etika využití MeSH
- lidé MeSH
- počítačové komunikační sítě trendy využití MeSH
- průzkumy a dotazníky normy využití MeSH
- šikana etika psychologie MeSH
- sociální média ekonomika trendy využití MeSH
- statistika jako téma MeSH
- studenti dějiny psychologie zákonodárství a právo MeSH
- univerzity etika zákonodárství a právo MeSH
- výzkumný projekt MeSH
- webová vysílání jako téma etika trendy využití MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Teoretická část příspěvku se zabývá problematikou nových médií, šikanou a její modifikovanou formou - kyberšikanou, místem, časem a charakteristikou protagonistů tradiční šikany a kyberšikany, včetně komparace tradiční šikany a kyberšikany podle kritérií, která je specificky vymezují. Druhá část práce informuje o výsledcích výzkumu kyberšikany a tradiční šikany u vysokoškolských studentů uskutečněného pomocí Ostravského dotazníku ke kybernetické šikaně. Závěr práce poukazuje na to, že vysokoškolští studenti se častěji střetávají s tradiční šikanou než s kyberšikanou. S tradiční šikanou se setkalo 466 studentů (45,2 %), oproti 205 studentům (19,9 %), kteří se střetli s kyberšikanou. Preferovanými obrannými strategiemi proti kyberšikaně jsou: svěřit se rodičům, blokovat přístup k obrazovým nebo textovým záznamům kyberšikany na internetu, svěřit se kamarádovi či kamarádce mimo školu nebo nahlásit kyberšikanu vedení školy.
The theoretical part of the paper describes the problems of new media, bullying and its modified form - cyberbullying, place, time and characteristics of the protagonists of traditional bullying and cyberbullying, including a comparison of traditional bullying and cyberbullying, according to criteria that are specifically defined. The second part informs about the results of research of traditional bullying and cyberbullying among university students provided by Ostrava´s questionnaire of cyberbullying. The conclusion of the work points out that most of university students are more likely to interfere with traditional bullying than cyberbullying. With traditional bullying met 466 students (45.2 %) compared to 205 students (19.9 %), who clashed with cyberbullying. The preferred defense against cyberbullying strategies are: to confide in parents, to block access to footage of cyberbullying on the Internet, to tell a friend outside the school and the school report cyberbullying.
Katedra psychologie a aplikovaných sociálních věd Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Katedra sociálnej práce Filozofická fakulta Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava
Obsahuje 6 tabulek
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12023942
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20121119130444.0
- 007
- ta
- 008
- 120817s2011 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vašutová, Maria $7 ola20040426003 $u Katedra psychologie a aplikovaných sociálních věd Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
- 245 10
- $a Srovnání tradiční šikany a kyberšikany u vysokoškolských studentů na Ostravské univerzitě v Ostravě / $c Maria Vašutová, Michal Panáček
- 246 31
- $a Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava
- 500 __
- $a Obsahuje 6 tabulek
- 504 __
- $a Literatura $b 21
- 520 3_
- $a Teoretická část příspěvku se zabývá problematikou nových médií, šikanou a její modifikovanou formou - kyberšikanou, místem, časem a charakteristikou protagonistů tradiční šikany a kyberšikany, včetně komparace tradiční šikany a kyberšikany podle kritérií, která je specificky vymezují. Druhá část práce informuje o výsledcích výzkumu kyberšikany a tradiční šikany u vysokoškolských studentů uskutečněného pomocí Ostravského dotazníku ke kybernetické šikaně. Závěr práce poukazuje na to, že vysokoškolští studenti se častěji střetávají s tradiční šikanou než s kyberšikanou. S tradiční šikanou se setkalo 466 studentů (45,2 %), oproti 205 studentům (19,9 %), kteří se střetli s kyberšikanou. Preferovanými obrannými strategiemi proti kyberšikaně jsou: svěřit se rodičům, blokovat přístup k obrazovým nebo textovým záznamům kyberšikany na internetu, svěřit se kamarádovi či kamarádce mimo školu nebo nahlásit kyberšikanu vedení školy.
- 520 9_
- $a The theoretical part of the paper describes the problems of new media, bullying and its modified form - cyberbullying, place, time and characteristics of the protagonists of traditional bullying and cyberbullying, including a comparison of traditional bullying and cyberbullying, according to criteria that are specifically defined. The second part informs about the results of research of traditional bullying and cyberbullying among university students provided by Ostrava´s questionnaire of cyberbullying. The conclusion of the work points out that most of university students are more likely to interfere with traditional bullying than cyberbullying. With traditional bullying met 466 students (45.2 %) compared to 205 students (19.9 %), who clashed with cyberbullying. The preferred defense against cyberbullying strategies are: to confide in parents, to block access to footage of cyberbullying on the Internet, to tell a friend outside the school and the school report cyberbullying.
- 650 _2
- $a počítačové komunikační sítě $x trendy $x využití $7 D003195
- 650 _2
- $a internet $x etika $x využití $7 D020407
- 650 _2
- $a sociální média $x ekonomika $x trendy $x využití $7 D061108
- 650 _2
- $a webová vysílání jako téma $x etika $x trendy $x využití $7 D057211
- 650 _2
- $a chování $x etika $7 D001519
- 650 _2
- $a agrese $x etika $x psychologie $7 D000374
- 650 _2
- $a šikana $x etika $x psychologie $7 D058445
- 650 _2
- $a univerzity $x etika $x zákonodárství a právo $7 D014495
- 650 _2
- $a studenti $x dějiny $x psychologie $x zákonodárství a právo $7 D013334
- 650 _2
- $a výzkumný projekt $7 D012107
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $x normy $x využití $7 D011795
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a nová média
- 653 00
- $a svědek
- 653 00
- $a oběť
- 653 00
- $a agresor
- 700 1_
- $a Panáček, Michal. $7 jo2013787034 $u Katedra sociálnej práce Filozofická fakulta Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
- 773 0_
- $t Psychologie a její kontexty $x 1803-9278 $g Roč. 2, č. 2 (2011), s. 123-135 $w MED00173849
- 856 41
- $u https://psychkont.osu.cz/fulltext/2011/Vasutova_2011_2.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4263 $c 592 $y 2
- 990 __
- $a 20120816160105 $b ABA008
- 991 __
- $a 20121119130505 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 945929 $s 781270
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2011 $b 2 $c 2 $d 123-135 $i 1803-9278 $m Psychologie a její kontexty $n Psychol. její kontexty $x MED00173849
- LZP __
- $a 2012-15/mkal