• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Srovnání tradiční šikany a kyberšikany u vysokoškolských studentů na Ostravské univerzitě v Ostravě
[Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava]

Maria Vašutová, Michal Panáček

. 2011 ; 2 (2) : 123-135.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc12023942

Teoretická část příspěvku se zabývá problematikou nových médií, šikanou a její modifikovanou formou - kyberšikanou, místem, časem a charakteristikou protagonistů tradiční šikany a kyberšikany, včetně komparace tradiční šikany a kyberšikany podle kritérií, která je specificky vymezují. Druhá část práce informuje o výsledcích výzkumu kyberšikany a tradiční šikany u vysokoškolských studentů uskutečněného pomocí Ostravského dotazníku ke kybernetické šikaně. Závěr práce poukazuje na to, že vysokoškolští studenti se častěji střetávají s tradiční šikanou než s kyberšikanou. S tradiční šikanou se setkalo 466 studentů (45,2 %), oproti 205 studentům (19,9 %), kteří se střetli s kyberšikanou. Preferovanými obrannými strategiemi proti kyberšikaně jsou: svěřit se rodičům, blokovat přístup k obrazovým nebo textovým záznamům kyberšikany na internetu, svěřit se kamarádovi či kamarádce mimo školu nebo nahlásit kyberšikanu vedení školy.

The theoretical part of the paper describes the problems of new media, bullying and its modified form - cyberbullying, place, time and characteristics of the protagonists of traditional bullying and cyberbullying, including a comparison of traditional bullying and cyberbullying, according to criteria that are specifically defined. The second part informs about the results of research of traditional bullying and cyberbullying among university students provided by Ostrava´s questionnaire of cyberbullying. The conclusion of the work points out that most of university students are more likely to interfere with traditional bullying than cyberbullying. With traditional bullying met 466 students (45.2 %) compared to 205 students (19.9 %), who clashed with cyberbullying. The preferred defense against cyberbullying strategies are: to confide in parents, to block access to footage of cyberbullying on the Internet, to tell a friend outside the school and the school report cyberbullying.

Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava

Obsahuje 6 tabulek

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12023942
003      
CZ-PrNML
005      
20121119130444.0
007      
ta
008      
120817s2011 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Vašutová, Maria $7 ola20040426003 $u Katedra psychologie a aplikovaných sociálních věd Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
245    10
$a Srovnání tradiční šikany a kyberšikany u vysokoškolských studentů na Ostravské univerzitě v Ostravě / $c Maria Vašutová, Michal Panáček
246    31
$a Comparison of traditional bullying and cyberbullying among students at the University of Ostrava
500    __
$a Obsahuje 6 tabulek
504    __
$a Literatura $b 21
520    3_
$a Teoretická část příspěvku se zabývá problematikou nových médií, šikanou a její modifikovanou formou - kyberšikanou, místem, časem a charakteristikou protagonistů tradiční šikany a kyberšikany, včetně komparace tradiční šikany a kyberšikany podle kritérií, která je specificky vymezují. Druhá část práce informuje o výsledcích výzkumu kyberšikany a tradiční šikany u vysokoškolských studentů uskutečněného pomocí Ostravského dotazníku ke kybernetické šikaně. Závěr práce poukazuje na to, že vysokoškolští studenti se častěji střetávají s tradiční šikanou než s kyberšikanou. S tradiční šikanou se setkalo 466 studentů (45,2 %), oproti 205 studentům (19,9 %), kteří se střetli s kyberšikanou. Preferovanými obrannými strategiemi proti kyberšikaně jsou: svěřit se rodičům, blokovat přístup k obrazovým nebo textovým záznamům kyberšikany na internetu, svěřit se kamarádovi či kamarádce mimo školu nebo nahlásit kyberšikanu vedení školy.
520    9_
$a The theoretical part of the paper describes the problems of new media, bullying and its modified form - cyberbullying, place, time and characteristics of the protagonists of traditional bullying and cyberbullying, including a comparison of traditional bullying and cyberbullying, according to criteria that are specifically defined. The second part informs about the results of research of traditional bullying and cyberbullying among university students provided by Ostrava´s questionnaire of cyberbullying. The conclusion of the work points out that most of university students are more likely to interfere with traditional bullying than cyberbullying. With traditional bullying met 466 students (45.2 %) compared to 205 students (19.9 %), who clashed with cyberbullying. The preferred defense against cyberbullying strategies are: to confide in parents, to block access to footage of cyberbullying on the Internet, to tell a friend outside the school and the school report cyberbullying.
650    _2
$a počítačové komunikační sítě $x trendy $x využití $7 D003195
650    _2
$a internet $x etika $x využití $7 D020407
650    _2
$a sociální média $x ekonomika $x trendy $x využití $7 D061108
650    _2
$a webová vysílání jako téma $x etika $x trendy $x využití $7 D057211
650    _2
$a chování $x etika $7 D001519
650    _2
$a agrese $x etika $x psychologie $7 D000374
650    _2
$a šikana $x etika $x psychologie $7 D058445
650    _2
$a univerzity $x etika $x zákonodárství a právo $7 D014495
650    _2
$a studenti $x dějiny $x psychologie $x zákonodárství a právo $7 D013334
650    _2
$a výzkumný projekt $7 D012107
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x normy $x využití $7 D011795
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a nová média
653    00
$a svědek
653    00
$a oběť
653    00
$a agresor
700    1_
$a Panáček, Michal. $7 jo2013787034 $u Katedra sociálnej práce Filozofická fakulta Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
773    0_
$t Psychologie a její kontexty $x 1803-9278 $g Roč. 2, č. 2 (2011), s. 123-135 $w MED00173849
856    41
$u https://psychkont.osu.cz/fulltext/2011/Vasutova_2011_2.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4263 $c 592 $y 2
990    __
$a 20120816160105 $b ABA008
991    __
$a 20121119130505 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 945929 $s 781270
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2011 $b 2 $c 2 $d 123-135 $i 1803-9278 $m Psychologie a její kontexty $n Psychol. její kontexty $x MED00173849
LZP    __
$a 2012-15/mkal

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...