-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Čtení o logopedii – 2. část
[Reading about speech and language therapy]
Trojanová K.
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy
- Klíčová slova
- logopedie,
- MeSH
- abnormality úst MeSH
- dítě MeSH
- dysfonie etiologie klasifikace prevence a kontrola MeSH
- klinická logopedie MeSH
- koktavost diagnóza klasifikace prevence a kontrola MeSH
- lidé MeSH
- poruchy hlasu etiologie klasifikace prevence a kontrola MeSH
- poruchy řeči diagnóza klasifikace prevence a kontrola MeSH
- poruchy učení etiologie klasifikace MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Autorka článku provedla výzkumné dotazníkové šetření, které probíhalo od října 2009 do ledna 2010 v Pardubickém kraji. Hlavním cílem byla analýza současného stavu vzdělanosti a erudice pediatrů v oblasti logopedické péče a prevence. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že pediatři mají zájem o logopedickou osvětu, ale také by uvítali materiály, které by zprostředkovávaly rodičům logopedickou problematiku. Proto předkládáme Čtení o logopedii, které souhrnně, stručně a přehledně charakterizuje obor klinické logopedie. Čtení o logopedii vysvětluje pediatrům organizaci logopedické péče v České republice, popisuje ontogenezi řeči a podrobně se věnuje deseti okruhům narušené komunikační schopnosti. Každý okruh je terminologicky vymezen, jsou uvedeny etiologické faktory, klasifikace, symptomatologie, diagnostika a možnosti preventivních opatření. V závěru se odkazuje na dostupnou a citovanou literaturu. Efektivní vzdělávání rodičů v oblasti vývoje řeči a jazyka a jeho narušení je umožněno elektronickou cestou – www.logopediecr.eu. Internetové stránky odpovídají svou náročností, terminologií i obsahovým vymezením charakteru uživatele – pro rodiče je zvolen vhodný a srozumitelný slovník, přitažlivý stručnými a srozumitelnými výrazy, doplněný tabulkami a odkazy na doporučené pomůcky.
The author performed research questionnaire survey, which from October 2009 to January 2010 in the Pardubice Region. The main goal was to analyze present state of erudition pediatricians in the area of logopedic intervention and prevention. The results of the research survey revealed that pediatricians are interested in logopedic health education, but they would also welcome materials, which mediated the logopedic problems to parents. Therefore we present here the Reading about Speech and Language Therapy, which briefly and comprehensively summarized and characterized the branch of clinical speech and language therapy. The Reading about Speech and Language Therapy explains to pediatricians the organization of logopedic care in the Czech Republic, speech ontogenesis and deals in detail with ten areas of disturbed communication ability. Each term is terminologically specified etiologic factors, classification, symptomatology, diagnostics and possibilities of preventive measures are outlined. In the conclusion the author refers to available and cited literature. Effective education of parents in the area of speech and language evolution and its disruption is made possible by electronic communication – www.logopediecr.eu. Internet pages correspond, in its demandingness, terminology and contents of the user’s character – a suitable and understandable vocabulary was selected for parents – attractive by brief and comprehensible expression, supplemented with tables and references to recommended tools.
Reading about speech and language therapy
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12033380
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210511105410.0
- 007
- ta
- 008
- 121022s2012 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jehličková, Kateřina $7 xx0260438 $u Ambulance klinické logopedie, Pardubice
- 245 10
- $a Čtení o logopedii – 2. část / $c Trojanová K.
- 246 31
- $a Reading about speech and language therapy
- 520 3_
- $a Autorka článku provedla výzkumné dotazníkové šetření, které probíhalo od října 2009 do ledna 2010 v Pardubickém kraji. Hlavním cílem byla analýza současného stavu vzdělanosti a erudice pediatrů v oblasti logopedické péče a prevence. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že pediatři mají zájem o logopedickou osvětu, ale také by uvítali materiály, které by zprostředkovávaly rodičům logopedickou problematiku. Proto předkládáme Čtení o logopedii, které souhrnně, stručně a přehledně charakterizuje obor klinické logopedie. Čtení o logopedii vysvětluje pediatrům organizaci logopedické péče v České republice, popisuje ontogenezi řeči a podrobně se věnuje deseti okruhům narušené komunikační schopnosti. Každý okruh je terminologicky vymezen, jsou uvedeny etiologické faktory, klasifikace, symptomatologie, diagnostika a možnosti preventivních opatření. V závěru se odkazuje na dostupnou a citovanou literaturu. Efektivní vzdělávání rodičů v oblasti vývoje řeči a jazyka a jeho narušení je umožněno elektronickou cestou – www.logopediecr.eu. Internetové stránky odpovídají svou náročností, terminologií i obsahovým vymezením charakteru uživatele – pro rodiče je zvolen vhodný a srozumitelný slovník, přitažlivý stručnými a srozumitelnými výrazy, doplněný tabulkami a odkazy na doporučené pomůcky.
- 520 9_
- $a The author performed research questionnaire survey, which from October 2009 to January 2010 in the Pardubice Region. The main goal was to analyze present state of erudition pediatricians in the area of logopedic intervention and prevention. The results of the research survey revealed that pediatricians are interested in logopedic health education, but they would also welcome materials, which mediated the logopedic problems to parents. Therefore we present here the Reading about Speech and Language Therapy, which briefly and comprehensively summarized and characterized the branch of clinical speech and language therapy. The Reading about Speech and Language Therapy explains to pediatricians the organization of logopedic care in the Czech Republic, speech ontogenesis and deals in detail with ten areas of disturbed communication ability. Each term is terminologically specified etiologic factors, classification, symptomatology, diagnostics and possibilities of preventive measures are outlined. In the conclusion the author refers to available and cited literature. Effective education of parents in the area of speech and language evolution and its disruption is made possible by electronic communication – www.logopediecr.eu. Internet pages correspond, in its demandingness, terminology and contents of the user’s character – a suitable and understandable vocabulary was selected for parents – attractive by brief and comprehensible expression, supplemented with tables and references to recommended tools.
- 650 _2
- $a poruchy řeči $x diagnóza $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D013064
- 650 _2
- $a koktavost $x diagnóza $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D013342
- 650 _2
- $a dysfonie $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D055154
- 650 _2
- $a poruchy hlasu $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D014832
- 650 _2
- $a poruchy učení $x etiologie $x klasifikace $7 D007859
- 650 _2
- $a abnormality úst $7 D009056
- 650 _2
- $a klinická logopedie $7 D013066
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a logopedie
- 655 _2
- $7 D016454 $a přehledy
- 773 0_
- $w MED00010991 $t Česko-slovenská pediatrie $x 0069-2328 $g Roč. 67, č. 4 (2012), s. 260-267
- 856 41
- $u https://www.prolekare.cz/casopisy/cesko-slovenska-pediatrie/2012-4/cteni-o-logopedii-2-cast-38841 $y plný text volně dostupný
- 910 __
- $y 3 $a ABA008 $b B 39 $c 731 $z 0
- 990 __
- $a 20121022 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210511105407 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 956159 $s 790869
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2012 $b 67 $c 4 $d 260-267 $i 0069-2328 $m Československá pediatrie $x MED00010991 $y 87229
- LZP __
- $c NLK108 $d 20121025 $b NLK111 $a Meditorial-20121022