-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
E-learning v oboru zdravotnická technika na 1. LF UK
[Introduction of e-learning methods into medical ingineering study programme at Charles University 1st Medical Faculty]
J. Kymplová, P. Honzík
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- biofyzika výchova MeSH
- lékařská informatika výchova MeSH
- počítačem řízená výuka * metody využití MeSH
- pomocný zdravotnický personál * výchova MeSH
- programovaná výuka jako téma využití MeSH
- studium vysokoškolské metody trendy MeSH
- využití lékařské informatiky MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
Výuku formou E-learningu pro bakalářský obor Zdravotnická technika na 1.LF UK jsme začali připravovat pro 1. ročník v předmětech z biofyziky a informatiky. V 1. ročníku se potýkáme s velmi rozdílnou úrovní znalostí přijatých studentů, a proto jsme se zaměřili v informatice na přípravu úvodního kursu a v biofyzice na sestavení katalogu metod a přístrojů.
The article describes development of e-learning supports for the study programme „Medical Engineering“ offered by Charles University 1st Faculty of Medicine (Prague). E-learning methodology has been introduced into the 1st year courses in Biophysics and Informatics where we are facing problems with different student skill levels. Therefore, we created the introductory course in Informatics, and a catalog of basic methods and devices in Biophysics. The course comprises the key terminology in the field of informatics, units, coding, basic classification of the computers, basic hardware and the peripheral devices, basic software and operation systems. The catalog contains the methods and devices used in medical biophysics sorted alphabetically. Each reference contains basic description of the method or device. The methods students will encounter in practice are described more precisely. Some of them are accompanied with videorecordings that helps students prepare for practicals.
Introduction of e-learning methods into medical ingineering study programme at Charles University 1st Medical Faculty
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13004879
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130507103701.0
- 007
- ta
- 008
- 130205s2008 xr f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kymplová, Jaroslava $7 xx0104301 $u Univerzita Karlova v Praze, 1.lékařská fakulta, Ústav biofyziky a informatiky
- 245 10
- $a E-learning v oboru zdravotnická technika na 1. LF UK / $c J. Kymplová, P. Honzík
- 246 31
- $a Introduction of e-learning methods into medical ingineering study programme at Charles University 1st Medical Faculty
- 504 __
- $a Literatura $b 1
- 520 3_
- $a Výuku formou E-learningu pro bakalářský obor Zdravotnická technika na 1.LF UK jsme začali připravovat pro 1. ročník v předmětech z biofyziky a informatiky. V 1. ročníku se potýkáme s velmi rozdílnou úrovní znalostí přijatých studentů, a proto jsme se zaměřili v informatice na přípravu úvodního kursu a v biofyzice na sestavení katalogu metod a přístrojů.
- 520 9_
- $a The article describes development of e-learning supports for the study programme „Medical Engineering“ offered by Charles University 1st Faculty of Medicine (Prague). E-learning methodology has been introduced into the 1st year courses in Biophysics and Informatics where we are facing problems with different student skill levels. Therefore, we created the introductory course in Informatics, and a catalog of basic methods and devices in Biophysics. The course comprises the key terminology in the field of informatics, units, coding, basic classification of the computers, basic hardware and the peripheral devices, basic software and operation systems. The catalog contains the methods and devices used in medical biophysics sorted alphabetically. Each reference contains basic description of the method or device. The methods students will encounter in practice are described more precisely. Some of them are accompanied with videorecordings that helps students prepare for practicals.
- 650 12
- $a pomocný zdravotnický personál $x výchova $7 D000488
- 650 _2
- $a biofyzika $x výchova $7 D001703
- 650 _2
- $a lékařská informatika $x výchova $7 D008490
- 650 _2
- $a studium vysokoškolské $x metody $x trendy $7 D004500
- 650 12
- $a počítačem řízená výuka $x metody $x využití $7 D003194
- 650 _2
- $a využití lékařské informatiky $7 D008491
- 650 _2
- $a programovaná výuka jako téma $x využití $7 D011380
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 700 1_
- $a Honzík, Petr $7 xx0093746 $u Univerzita Karlova v Praze, 1.lékařská fakulta, Ústav biofyziky a informatiky
- 773 0_
- $t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 117-118 $w MED00178115
- 910 __
- $a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130204113350 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130507104003 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 967739 $s 803092
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 117-118
- LZP __
- $b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130318 $a NLK 2013-02/jj