-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Integrované použití prostředí Moodle, hlasovacího zařízení a PDA ve výuce klinické biochemie na LF UK v Plzni
[Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen]
D. Rajdl, J. Racek, V. Babuška, L. Svoboda, M. Navrátil
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- klinická chemie výchova MeSH
- počítačem řízená výuka metody trendy využití MeSH
- programovaná výuka jako téma * trendy využití MeSH
- studium lékařství metody trendy MeSH
- výuka - hodnocení metody MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
Cílem tohoto sdělení je obeznámit posluchače s našimi plány a zkušenostmi při integraci e-learningu a některých forem interaktivity do prezenční výuky. Již několik let se snažíme podpořit výuku pomocí e-learningových on-line materiálů v systému Moodle. Jedním z nejzajímavějších a nejpropracovanějších modulů v prostředí Moodle jsou testy, které pravidelně užíváme k ověření (ne)nabytých znalostí. Největším omezením pro využití při prezenční výuce je nemožnost získat rychle odpovědi od jednotlivých studentů, flexibilně na ně reagovat a přizpůsobit jim výklad učiva. Proto jsme z grantu FRVŠ 245/07 pořídili sadu hlasovacích zařízení (HZ) TurningPoint a PDA (Pocket-PC). HZ nám dovolí interaktivně testovat studenty otázkami typu multiple-choice; PDA dokáže i složitější typy úloh s inkorporací grafiky nebo videa a může otázky individualizovat. Vyvinuli jsme jednoduchý exportní filtr pro export testových otázek z prostředí Moodle do XML formátu podporovaného aplikací TurningPoint. Můžeme tak efektivně využívat prostředí Moodle (přímo nebo po jednoduchých úpravách) k bleskovému testování studentů během prezenční výuky. Podpořeno grantem FRVŠ č. 245/07
The aim of this short communication is to inform about our experience and future plans for integration of e-learning into classroom teaching. In the past several years we have tried to support our classwork with e-learning on-line materials incorporated in the e-learning web-based, open-source system Moodle. One of the most interesting and most advanced modules in the Moodle environment are Quizzes we regulary use to test students' knowledge. One of the greatest shortcomings of using Moodle quizzes in the classroom is the inability to get students' responses quickly, flexibly interact with them and adapt the way of teaching accordingly. Consequently, with the support of grant FRVŠ 245/07 we purchased a set of response system TurningPoint and a couple of pocket PCs. The response system enables to interactively test students with multiple-choice questions, whereas pocket PCs can use more complicated types of questions, including e.g. pictures or video sequences, and are able to individualize quizzes for each student separately. We developed a simple export filter allowing to export quiz questions from the Moodle to XML format supported by TurningPoint. We can effectively use the Moodle environment (directly or after simple customization) for quick and effective testing during classroom teaching. Supported by grant FRVŠ No. 245/07
Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13005087
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130507110646.0
- 007
- ta
- 008
- 130206s2008 xr f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Rajdl, Daniel, $d 1977- $7 xx0111616 $u Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK a FN v Plzni
- 245 10
- $a Integrované použití prostředí Moodle, hlasovacího zařízení a PDA ve výuce klinické biochemie na LF UK v Plzni / $c D. Rajdl, J. Racek, V. Babuška, L. Svoboda, M. Navrátil
- 246 31
- $a Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen
- 520 3_
- $a Cílem tohoto sdělení je obeznámit posluchače s našimi plány a zkušenostmi při integraci e-learningu a některých forem interaktivity do prezenční výuky. Již několik let se snažíme podpořit výuku pomocí e-learningových on-line materiálů v systému Moodle. Jedním z nejzajímavějších a nejpropracovanějších modulů v prostředí Moodle jsou testy, které pravidelně užíváme k ověření (ne)nabytých znalostí. Největším omezením pro využití při prezenční výuce je nemožnost získat rychle odpovědi od jednotlivých studentů, flexibilně na ně reagovat a přizpůsobit jim výklad učiva. Proto jsme z grantu FRVŠ 245/07 pořídili sadu hlasovacích zařízení (HZ) TurningPoint a PDA (Pocket-PC). HZ nám dovolí interaktivně testovat studenty otázkami typu multiple-choice; PDA dokáže i složitější typy úloh s inkorporací grafiky nebo videa a může otázky individualizovat. Vyvinuli jsme jednoduchý exportní filtr pro export testových otázek z prostředí Moodle do XML formátu podporovaného aplikací TurningPoint. Můžeme tak efektivně využívat prostředí Moodle (přímo nebo po jednoduchých úpravách) k bleskovému testování studentů během prezenční výuky. Podpořeno grantem FRVŠ č. 245/07
- 520 9_
- $a The aim of this short communication is to inform about our experience and future plans for integration of e-learning into classroom teaching. In the past several years we have tried to support our classwork with e-learning on-line materials incorporated in the e-learning web-based, open-source system Moodle. One of the most interesting and most advanced modules in the Moodle environment are Quizzes we regulary use to test students' knowledge. One of the greatest shortcomings of using Moodle quizzes in the classroom is the inability to get students' responses quickly, flexibly interact with them and adapt the way of teaching accordingly. Consequently, with the support of grant FRVŠ 245/07 we purchased a set of response system TurningPoint and a couple of pocket PCs. The response system enables to interactively test students with multiple-choice questions, whereas pocket PCs can use more complicated types of questions, including e.g. pictures or video sequences, and are able to individualize quizzes for each student separately. We developed a simple export filter allowing to export quiz questions from the Moodle to XML format supported by TurningPoint. We can effectively use the Moodle environment (directly or after simple customization) for quick and effective testing during classroom teaching. Supported by grant FRVŠ No. 245/07
- 650 _2
- $a klinická chemie $x výchova $7 D002624
- 650 12
- $a programovaná výuka jako téma $x trendy $x využití $7 D011380
- 650 _2
- $a výuka - hodnocení $x metody $7 D004521
- 650 _2
- $a počítačem řízená výuka $x metody $x trendy $x využití $7 D003194
- 650 _2
- $a studium lékařství $x metody $x trendy $7 D004501
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Racek, Jaroslav, $d 1951- $7 jn20000402090 $u Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK a FN v Plzni
- 700 1_
- $a Babuška, Václav, $d 1971- $7 xx0138687 $u Ústav lékařské chemie a biochemie
- 700 1_
- $a Svoboda, L. $u Student 5. ročníku
- 700 1_
- $a Navrátil, Martin, $d 1974- $7 xx0074086 $u Ústav biofyziky LF UK v Plzni
- 773 0_
- $t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 176-177 $w MED00178115
- 910 __
- $a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130204113350 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130507110949 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 967947 $s 803301
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 176-177
- LZP __
- $b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130326 $a NLK 2013-02/jj