Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Integrované použití prostředí Moodle, hlasovacího zařízení a PDA ve výuce klinické biochemie na LF UK v Plzni
[Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen]

D. Rajdl, J. Racek, V. Babuška, L. Svoboda, M. Navrátil

. 2008 ; (1) : 176-177.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc13005087

Cílem tohoto sdělení je obeznámit posluchače s našimi plány a zkušenostmi při integraci e-learningu a některých forem interaktivity do prezenční výuky. Již několik let se snažíme podpořit výuku pomocí e-learningových on-line materiálů v systému Moodle. Jedním z nejzajímavějších a nejpropracovanějších modulů v prostředí Moodle jsou testy, které pravidelně užíváme k ověření (ne)nabytých znalostí. Největším omezením pro využití při prezenční výuce je nemožnost získat rychle odpovědi od jednotlivých studentů, flexibilně na ně reagovat a přizpůsobit jim výklad učiva. Proto jsme z grantu FRVŠ 245/07 pořídili sadu hlasovacích zařízení (HZ) TurningPoint a PDA (Pocket-PC). HZ nám dovolí interaktivně testovat studenty otázkami typu multiple-choice; PDA dokáže i složitější typy úloh s inkorporací grafiky nebo videa a může otázky individualizovat. Vyvinuli jsme jednoduchý exportní filtr pro export testových otázek z prostředí Moodle do XML formátu podporovaného aplikací TurningPoint. Můžeme tak efektivně využívat prostředí Moodle (přímo nebo po jednoduchých úpravách) k bleskovému testování studentů během prezenční výuky. Podpořeno grantem FRVŠ č. 245/07

The aim of this short communication is to inform about our experience and future plans for integration of e-learning into classroom teaching. In the past several years we have tried to support our classwork with e-learning on-line materials incorporated in the e-learning web-based, open-source system Moodle. One of the most interesting and most advanced modules in the Moodle environment are Quizzes we regulary use to test students' knowledge. One of the greatest shortcomings of using Moodle quizzes in the classroom is the inability to get students' responses quickly, flexibly interact with them and adapt the way of teaching accordingly. Consequently, with the support of grant FRVŠ 245/07 we purchased a set of response system TurningPoint and a couple of pocket PCs. The response system enables to interactively test students with multiple-choice questions, whereas pocket PCs can use more complicated types of questions, including e.g. pictures or video sequences, and are able to individualize quizzes for each student separately. We developed a simple export filter allowing to export quiz questions from the Moodle to XML format supported by TurningPoint. We can effectively use the Moodle environment (directly or after simple customization) for quick and effective testing during classroom teaching. Supported by grant FRVŠ No. 245/07

Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc13005087
003      
CZ-PrNML
005      
20130507110646.0
007      
ta
008      
130206s2008 xr f 100 0cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Rajdl, Daniel, $d 1977- $7 xx0111616 $u Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK a FN v Plzni
245    10
$a Integrované použití prostředí Moodle, hlasovacího zařízení a PDA ve výuce klinické biochemie na LF UK v Plzni / $c D. Rajdl, J. Racek, V. Babuška, L. Svoboda, M. Navrátil
246    31
$a Integration of moodle, response system and PDA for teaching clinical biochemistry at Charles University Faculty of Medicine in Pilsen
520    3_
$a Cílem tohoto sdělení je obeznámit posluchače s našimi plány a zkušenostmi při integraci e-learningu a některých forem interaktivity do prezenční výuky. Již několik let se snažíme podpořit výuku pomocí e-learningových on-line materiálů v systému Moodle. Jedním z nejzajímavějších a nejpropracovanějších modulů v prostředí Moodle jsou testy, které pravidelně užíváme k ověření (ne)nabytých znalostí. Největším omezením pro využití při prezenční výuce je nemožnost získat rychle odpovědi od jednotlivých studentů, flexibilně na ně reagovat a přizpůsobit jim výklad učiva. Proto jsme z grantu FRVŠ 245/07 pořídili sadu hlasovacích zařízení (HZ) TurningPoint a PDA (Pocket-PC). HZ nám dovolí interaktivně testovat studenty otázkami typu multiple-choice; PDA dokáže i složitější typy úloh s inkorporací grafiky nebo videa a může otázky individualizovat. Vyvinuli jsme jednoduchý exportní filtr pro export testových otázek z prostředí Moodle do XML formátu podporovaného aplikací TurningPoint. Můžeme tak efektivně využívat prostředí Moodle (přímo nebo po jednoduchých úpravách) k bleskovému testování studentů během prezenční výuky. Podpořeno grantem FRVŠ č. 245/07
520    9_
$a The aim of this short communication is to inform about our experience and future plans for integration of e-learning into classroom teaching. In the past several years we have tried to support our classwork with e-learning on-line materials incorporated in the e-learning web-based, open-source system Moodle. One of the most interesting and most advanced modules in the Moodle environment are Quizzes we regulary use to test students' knowledge. One of the greatest shortcomings of using Moodle quizzes in the classroom is the inability to get students' responses quickly, flexibly interact with them and adapt the way of teaching accordingly. Consequently, with the support of grant FRVŠ 245/07 we purchased a set of response system TurningPoint and a couple of pocket PCs. The response system enables to interactively test students with multiple-choice questions, whereas pocket PCs can use more complicated types of questions, including e.g. pictures or video sequences, and are able to individualize quizzes for each student separately. We developed a simple export filter allowing to export quiz questions from the Moodle to XML format supported by TurningPoint. We can effectively use the Moodle environment (directly or after simple customization) for quick and effective testing during classroom teaching. Supported by grant FRVŠ No. 245/07
650    _2
$a klinická chemie $x výchova $7 D002624
650    12
$a programovaná výuka jako téma $x trendy $x využití $7 D011380
650    _2
$a výuka - hodnocení $x metody $7 D004521
650    _2
$a počítačem řízená výuka $x metody $x trendy $x využití $7 D003194
650    _2
$a studium lékařství $x metody $x trendy $7 D004501
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Racek, Jaroslav, $d 1951- $7 jn20000402090 $u Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK a FN v Plzni
700    1_
$a Babuška, Václav, $d 1971- $7 xx0138687 $u Ústav lékařské chemie a biochemie
700    1_
$a Svoboda, L. $u Student 5. ročníku
700    1_
$a Navrátil, Martin, $d 1974- $7 xx0074086 $u Ústav biofyziky LF UK v Plzni
773    0_
$t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 176-177 $w MED00178115
910    __
$a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
990    __
$a 20130204113350 $b ABA008
991    __
$a 20130507110949 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 967947 $s 803301
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 176-177
LZP    __
$b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130326 $a NLK 2013-02/jj

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...