-
Something wrong with this record ?
Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce?
[ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?]
Iva Dudová, Jana Kocourková
Language Czech Country Czech Republic
NLK
ProQuest Central
from 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
from 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2009
- MeSH
- Child Psychiatry methods trends MeSH
- Child MeSH
- Drug Therapy methods MeSH
- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity * diagnosis etiology drug therapy pathology psychology MeSH
- Humans MeSH
- Child Behavior Disorders classification MeSH
- Psychotherapy methods MeSH
- Stimulants, Historical therapeutic use MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
ADHD (attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou) představuje z hlediska psychiatrie a psychologie jednu z nejvýznamnějších poruch dětského věku. Přes většinou prezentované multifaktoriální pojetí poruchy vyvolává ADHD kontroverze v terapeutických postupech, jak ve směru preference farmakoterapie, tak ve směru preference psychosociálních intervencí. Autorky popisují teoretické podklady a terapeutické postupy obou směrů a ukazují prospěšnost jejich vzájemného propojení. Kontroverzní postoje vycházejí spíše z osobních zaujetí, než z odborné neslučitelnosti názorů.
ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) represents one of the most important disorders in child psychiatry and psychology. Despite multifactorial attitude to ADHD has predominantly been presented, this disorder keeps eliciting controversies in therapeutic approaches, both in psychopharmacological trends and in preferences of psychosocial interventions. The authors describe theoretical basis and therapeutical methods of both trends and show benefits of their reciprocal combination. Controversial attitudes proceed mainly from personal prejudices than from scientific incompatibility of different approaches.
ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13023236
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130809130421.0
- 007
- ta
- 008
- 130625s2013 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Dudová, Iva, $d 1969- $7 xx0076086 $u Dětská psychiatrická klinika 2. LF UK a FN Motol, Praha
- 245 10
- $a Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce? / $c Iva Dudová, Jana Kocourková
- 246 31
- $a ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a ADHD (attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou) představuje z hlediska psychiatrie a psychologie jednu z nejvýznamnějších poruch dětského věku. Přes většinou prezentované multifaktoriální pojetí poruchy vyvolává ADHD kontroverze v terapeutických postupech, jak ve směru preference farmakoterapie, tak ve směru preference psychosociálních intervencí. Autorky popisují teoretické podklady a terapeutické postupy obou směrů a ukazují prospěšnost jejich vzájemného propojení. Kontroverzní postoje vycházejí spíše z osobních zaujetí, než z odborné neslučitelnosti názorů.
- 520 9_
- $a ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) represents one of the most important disorders in child psychiatry and psychology. Despite multifactorial attitude to ADHD has predominantly been presented, this disorder keeps eliciting controversies in therapeutic approaches, both in psychopharmacological trends and in preferences of psychosocial interventions. The authors describe theoretical basis and therapeutical methods of both trends and show benefits of their reciprocal combination. Controversial attitudes proceed mainly from personal prejudices than from scientific incompatibility of different approaches.
- 650 _2
- $a dětská psychiatrie $x metody $x trendy $7 D002665
- 650 12
- $a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x farmakoterapie $x patologie $x psychologie $7 D001289
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a poruchy chování u dětí $x klasifikace $7 D002653
- 650 _2
- $a stimulancia historická $x terapeutické užití $7 D018758
- 650 _2
- $a psychoterapie $x metody $7 D011613
- 650 _2
- $a farmakoterapie $x metody $7 D004358
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Kocourková, Jana, $d 1948- $7 jn20000401375 $u Dětská psychiatrická klinika 2. LF UK a FN Motol, Praha
- 773 0_
- $t Československá psychologie $x 0009-062X $g Roč. 57, č. 2 (2013), s. 190-197 $w MED00010994
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2526 $c 618 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130624175033 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130809130926 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 986902 $s 821610
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2013 $b 57 $c 2 $i 0009-062X $m Československá psychologie $n Českoslov. psychol. (Print) $x MED00010994 $d 190-197
- LZP __
- $c NLK104 $d 20130809 $a NLK 2013-35/dkjč