Detail
Článek
Článek ve sborníku
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

New conception of education towards healthy eating habits in primary school [K novému pojetí výchovy ke zdravým stravovacím návykům v primární škole]

Eva Marádová

. 2009 ; () : 169-177. (general issues in health education)

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007610

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Příspěvek je zaměřen na úlohu školy při formování nutričního chování dětí mladšího školního věku a současnou edukační realitu v oblasti výchovy ke zdraví v primární škole. Předkládá výsledky výzkumných studií řešených oddělením výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě, v nichž byly sledovány nutriční preference žáků 1. st. ZŠ a jejich znalosti o výživě a zdravém životním stylu. V návaznosti na odhalené problémy (nezdravé stravovací návyky vedoucí k obezitě, ohrožení poruchami příjmu potravy) obsahuje doporučení, jak mohou učitelé primární školy prostřednictvím školních vzdělávacích programů zkvalitnit své působení v oblasti podpory zdravých nutričních návyků. Věnuje se pozornost nutné úpravě obsahové náplně modulu výchovy ke zdraví ve studijním programu učitelství pro 1. st. ZŠ na pedagogických fakultách.

This article focuses on school task concerning forming nutritional behaviour of younger children and the current education reality in the area of education towards health at Charles University in Prague – Pedagogical faculty. The research explores the nutritional preferences of pupils of the fi rst grade at elementary schools and their knowledge concerning nutrition and healthy lifestyle. Referring to the problems detected (unhealthy eating habits leading to obesity, threat of eating disorders), the contribution suggests recommendations suggesting how primary school teachers can improve their support of healthy eating habits by means of school education programs. The contribution draws attention to necessary changes to be made in content of education towards health module being a part of the teachers´ training program for primary education at pedagogical faculties.

K novému pojetí výchovy ke zdravým stravovacím návykům v primární škole

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007610
003      
CZ-PrNML
005      
20150505202825.0
007      
ta
008      
150304s2009 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Marádová, Eva, $d 1951- $7 jn20001227467 $u Charles University in Prague, Pedagogic Faculty
245    10
$a New conception of education towards healthy eating habits in primary school / $c Eva Marádová
246    31
$a K novému pojetí výchovy ke zdravým stravovacím návykům v primární škole
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek je zaměřen na úlohu školy při formování nutričního chování dětí mladšího školního věku a současnou edukační realitu v oblasti výchovy ke zdraví v primární škole. Předkládá výsledky výzkumných studií řešených oddělením výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze – Pedagogické fakultě, v nichž byly sledovány nutriční preference žáků 1. st. ZŠ a jejich znalosti o výživě a zdravém životním stylu. V návaznosti na odhalené problémy (nezdravé stravovací návyky vedoucí k obezitě, ohrožení poruchami příjmu potravy) obsahuje doporučení, jak mohou učitelé primární školy prostřednictvím školních vzdělávacích programů zkvalitnit své působení v oblasti podpory zdravých nutričních návyků. Věnuje se pozornost nutné úpravě obsahové náplně modulu výchovy ke zdraví ve studijním programu učitelství pro 1. st. ZŠ na pedagogických fakultách.
520    9_
$a This article focuses on school task concerning forming nutritional behaviour of younger children and the current education reality in the area of education towards health at Charles University in Prague – Pedagogical faculty. The research explores the nutritional preferences of pupils of the fi rst grade at elementary schools and their knowledge concerning nutrition and healthy lifestyle. Referring to the problems detected (unhealthy eating habits leading to obesity, threat of eating disorders), the contribution suggests recommendations suggesting how primary school teachers can improve their support of healthy eating habits by means of school education programs. The contribution draws attention to necessary changes to be made in content of education towards health module being a part of the teachers´ training program for primary education at pedagogical faculties.
650    _2
$a školy $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D012574
650    _2
$a biopotraviny $x využití $7 D058870
650    12
$a zdravotní výchova $7 D006266
650    _2
$a univerzity $7 D014495
650    _2
$a vyučování $7 D013663
650    _2
$a výchova a vzdělávání $7 D004493
650    _2
$a behaviorální výzkum $7 D035841
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a Vzdělávací programy v základní škole
653    10
$a Vzdělávání učitelů
653    10
$a Podpora zdravých nutričních návyků
773    0_
$t School and Health 21, 2009 : general issues in health education $z 978-80-210-4929-1 $g (2009), s. 169-177 $w MED00184299
910    __
$a ABA008 $b K 89763 $b CD 1521 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150505203130 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1064903 $s 890406
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $d 169-177 $m School and Health 21, 2009 $x MED00184299 $z 978-80-210-4929-1 $o general issues in health education
LZP    __
$c NLK184 $d 20150505 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam