Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Diabetic pupil in class – handbook for elementary school teachers [Diabetický žák ve třídě - manuál pro učitele ZŠ]

Marie Havelková, Petr Kachlík, Hana Hájková

. 2008 ; (sv. 2) : 241-255.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007853

Frekvence výskytu této nemoci zaznamenává již řadu let prudký vzestup. Značně proto vzrostla pravděpodobnost, že se v jedné třídě učitel s diabetickým žákem setká. Učitelům vybraných ZŠ byly nejprve distribuovány dotazníky, jejichž otázky byly konstruovány tak, aby z odpovědí na ně vyplynulo, jaké jsou znalosti učitelů o tomto onemocnění. Úkolem bylo mj. zjistit, zda učitelé jsou schopni pomoci žákovi, který upadl do diabetického komatu nebo kterého potkala jiná - běžnější - komplikace této choroby. Odpovědi z dotazníků ukázaly, že učitelé by uvítali příručku, která by je o tomto onemocnění stručně, avšak kompletně a s ohledem na jejich konkrétní situaci ve třídě informovala. Na základě těchto přání byl proto sestaven manuál, který učitelům vysvětluje většinu skutečností, se kterými se musí diabetik denně vypořádat. Informace jsou podány s tím cílem, aby učitelé věděli, jak správně zareagovat na možnou akutní komplikaci a aby se nebáli dítě zapojit do všech školních aktivit.

The frequency of Diabetes mellitus has sharply increased recently. Consequently, there is a high probability that teacher meets a diabetic pupil in the class. The questionnaires were distributed among teachers from selected elementary schools. The questions were put to find out what kind of knowledge teachers have about this disease. The aim of this task was to learn about the teachers' ability of helping the pupil who fell into a diabetic coma or who has a more common complication connected to this disease. The questionnaire replies showed that teachers would welcome a short information handbook with reference to the actual situation of a diabetic pupil in the class. On the basis of these requests the handbook was written. It explains teachers the everyday reality that the diabetic child has to cope with. The aim of the information is to get teachers know how to react to possible urgent complications and how to involve the child in school activities.

Diabetický žák ve třídě - manuál pro učitele ZŠ

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007853
003      
CZ-PrNML
005      
20191112100452.0
007      
ta
008      
150306s2008 xr a f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Havelková, Marie, $d 1941- $7 jk01040293 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra rodinné výchovy a výchovy ke zdraví, Brno
245    10
$a Diabetic pupil in class – handbook for elementary school teachers / $c Marie Havelková, Petr Kachlík, Hana Hájková
246    31
$a Diabetický žák ve třídě - manuál pro učitele ZŠ
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Frekvence výskytu této nemoci zaznamenává již řadu let prudký vzestup. Značně proto vzrostla pravděpodobnost, že se v jedné třídě učitel s diabetickým žákem setká. Učitelům vybraných ZŠ byly nejprve distribuovány dotazníky, jejichž otázky byly konstruovány tak, aby z odpovědí na ně vyplynulo, jaké jsou znalosti učitelů o tomto onemocnění. Úkolem bylo mj. zjistit, zda učitelé jsou schopni pomoci žákovi, který upadl do diabetického komatu nebo kterého potkala jiná - běžnější - komplikace této choroby. Odpovědi z dotazníků ukázaly, že učitelé by uvítali příručku, která by je o tomto onemocnění stručně, avšak kompletně a s ohledem na jejich konkrétní situaci ve třídě informovala. Na základě těchto přání byl proto sestaven manuál, který učitelům vysvětluje většinu skutečností, se kterými se musí diabetik denně vypořádat. Informace jsou podány s tím cílem, aby učitelé věděli, jak správně zareagovat na možnou akutní komplikaci a aby se nebáli dítě zapojit do všech školních aktivit.
520    9_
$a The frequency of Diabetes mellitus has sharply increased recently. Consequently, there is a high probability that teacher meets a diabetic pupil in the class. The questionnaires were distributed among teachers from selected elementary schools. The questions were put to find out what kind of knowledge teachers have about this disease. The aim of this task was to learn about the teachers' ability of helping the pupil who fell into a diabetic coma or who has a more common complication connected to this disease. The questionnaire replies showed that teachers would welcome a short information handbook with reference to the actual situation of a diabetic pupil in the class. On the basis of these requests the handbook was written. It explains teachers the everyday reality that the diabetic child has to cope with. The aim of the information is to get teachers know how to react to possible urgent complications and how to involve the child in school activities.
650    12
$a diabetes mellitus $7 D003920
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    12
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    12
$a manuály jako téma $7 D008370
650    _2
$a komplikace diabetu $x prevence a kontrola $7 D048909
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a žák
653    00
$a základní škola
653    00
$a pedagog
653    00
$a studie
653    00
$a manuál
700    1_
$a Kachlík, Petr, $d 1966- $7 jo2003193176 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, Brno
700    1_
$a Hájková, Hana $7 _AN081768 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra biologie, Brno
773    0_
$t School and health 21 $z 978-80-7392-043-2 $g sv. 2 (2008), s. 241-255 $w MED00184275
910    __
$a ABA008 $b K 89759 $b CD 1518 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20191112100728 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1065168 $s 890652
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c sv. 2 $d 241-255 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-043-2
LZP    __
$c NLK104 $d 20150407 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam