• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů
[Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting]

Harazim H., Štourač P., Kosinová M., Smékalová O., Štoudek R., Schwarz D., Rusňák V., Liška M.

. 2015 ; 26 (4) : 202-212.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15030548

Digitální knihovna NLK
Zdroj

E-zdroje Online

Nácvik správného řešení kritických stavů v pregraduální výuce medicíny patří do náplně předmětů První pomoc, Intenzivní medicína, Urgentní medicína a Anesteziologie a léčba bolesti. Cílem sdělení je představit přehled možností interaktivní výuky, které nabízíme studentům medicíny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (LF MU): využití virtuálního pacienta (interaktivní algoritmy, klinické scénáře), simulovaného pacienta, nácvik technik zajištění pa-cienta na modelech, simulátory s implementovaným fyziologickým modelem anebo videokonferenční přenosy dění z operačních sálů. Tyto metody výuky se staly součástí výše zmíněných předmětů v pregraduální výuce studentů Všeobecného lékařství, Zubního lékařství a nelékařských zdravotnických oborů. Od roku 2007 bylo na LF MU vytvořeno 43 interaktivních výukových algoritmů v české a anglické jazykové verzi. Proces tvorby počínaje studiem literatury, tvorbou textu jednotlivých uzlů a získání multimediálních materiálů probíhá ve skupině 2–3 studentů medicíny pod vedením lékaře a trvá 2 semestry. Vzniklý algoritmus je ve formě Flash objektu volně přístupný online na portálu AKUTNE.CZ (www.akutne.cz). Klinické scénáře představují skutečné případy pacientů v těžké sepsi, hospitalizovaných na pracovišti intenzivní medicíny, jejichž data se stala součástí registru EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videokonferenční přenosy z operačních sálů do výukové místnosti umožní shlédnout raritní operační výkony velkému počtu studentů naráz bez narušení provozu operačních sálů. Pokročilý pacientský simulátor firmy CAE Healthcare? je na LF MU již čtvrtým rokem využíván k nácviku řešení týmové spolupráce u akutních situací v rámci předmětů První pomoc, Intenzivní medicína a Urgentní medicína. Přinesli jsme přehled metod, kterými lze obohatit pregraduální výuku akutních stavů v medicíně, spolu s návody na jejich implementaci do kurikula.

Management of the critical patient in the undergraduate teaching of medicine is an important part of first aid, intensive care medicine and anaesthesiology. The aim of this paper is to present an overview of the interactive learning opportunities which are offered to students at the Medical Faculty of Masaryk University (MF MU): the use of the virtual patient (interactive algorithms, clinical scenarios), the standardised patient, skills training on patient models, simulators with an embedded computer model or videoconference streaming from operating theatres. These teaching methods have become part of undergraduate teaching of medicine, dentistry and nursing. Since the year 2007, 43 interactive learning algorithms have been created at MF MU in the Czech-English version. The process of creation takes two semesters and is performed by groups of 2–3 students of medicine under the supervision of a physician. The created algorithm is in the form of a Flash object freely accessible online through the AKUTNE.CZ portal (www.akutne.eu). The clinical scenarios represent real cases of patients with severe sepsis hospitalized on ICUs participating in EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videoconference streaming from operating theatres to teaching rooms enables a large number of students to watch a rare surgical procedure without entering the operating theatre. Advanced patient simulator by CAE Healthcare? has been used for four years at MF MU to practice team leadership and communication skills in the subjects of first aid, intensive care medicine and emergency medicine. We present an overview of methods that can enrich undergraduate education of acute medicine, along with instructions for their implementation into the curriculum.

Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15030548
003      
CZ-PrNML
005      
20161227095638.0
007      
ta
008      
150929s2015 xr ad f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Harazim, Hana $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0209334
245    10
$a Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů / $c Harazim H., Štourač P., Kosinová M., Smékalová O., Štoudek R., Schwarz D., Rusňák V., Liška M.
246    31
$a Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting
520    3_
$a Nácvik správného řešení kritických stavů v pregraduální výuce medicíny patří do náplně předmětů První pomoc, Intenzivní medicína, Urgentní medicína a Anesteziologie a léčba bolesti. Cílem sdělení je představit přehled možností interaktivní výuky, které nabízíme studentům medicíny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (LF MU): využití virtuálního pacienta (interaktivní algoritmy, klinické scénáře), simulovaného pacienta, nácvik technik zajištění pa-cienta na modelech, simulátory s implementovaným fyziologickým modelem anebo videokonferenční přenosy dění z operačních sálů. Tyto metody výuky se staly součástí výše zmíněných předmětů v pregraduální výuce studentů Všeobecného lékařství, Zubního lékařství a nelékařských zdravotnických oborů. Od roku 2007 bylo na LF MU vytvořeno 43 interaktivních výukových algoritmů v české a anglické jazykové verzi. Proces tvorby počínaje studiem literatury, tvorbou textu jednotlivých uzlů a získání multimediálních materiálů probíhá ve skupině 2–3 studentů medicíny pod vedením lékaře a trvá 2 semestry. Vzniklý algoritmus je ve formě Flash objektu volně přístupný online na portálu AKUTNE.CZ (www.akutne.cz). Klinické scénáře představují skutečné případy pacientů v těžké sepsi, hospitalizovaných na pracovišti intenzivní medicíny, jejichž data se stala součástí registru EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videokonferenční přenosy z operačních sálů do výukové místnosti umožní shlédnout raritní operační výkony velkému počtu studentů naráz bez narušení provozu operačních sálů. Pokročilý pacientský simulátor firmy CAE Healthcare? je na LF MU již čtvrtým rokem využíván k nácviku řešení týmové spolupráce u akutních situací v rámci předmětů První pomoc, Intenzivní medicína a Urgentní medicína. Přinesli jsme přehled metod, kterými lze obohatit pregraduální výuku akutních stavů v medicíně, spolu s návody na jejich implementaci do kurikula.
520    9_
$a Management of the critical patient in the undergraduate teaching of medicine is an important part of first aid, intensive care medicine and anaesthesiology. The aim of this paper is to present an overview of the interactive learning opportunities which are offered to students at the Medical Faculty of Masaryk University (MF MU): the use of the virtual patient (interactive algorithms, clinical scenarios), the standardised patient, skills training on patient models, simulators with an embedded computer model or videoconference streaming from operating theatres. These teaching methods have become part of undergraduate teaching of medicine, dentistry and nursing. Since the year 2007, 43 interactive learning algorithms have been created at MF MU in the Czech-English version. The process of creation takes two semesters and is performed by groups of 2–3 students of medicine under the supervision of a physician. The created algorithm is in the form of a Flash object freely accessible online through the AKUTNE.CZ portal (www.akutne.eu). The clinical scenarios represent real cases of patients with severe sepsis hospitalized on ICUs participating in EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videoconference streaming from operating theatres to teaching rooms enables a large number of students to watch a rare surgical procedure without entering the operating theatre. Advanced patient simulator by CAE Healthcare? has been used for four years at MF MU to practice team leadership and communication skills in the subjects of first aid, intensive care medicine and emergency medicine. We present an overview of methods that can enrich undergraduate education of acute medicine, along with instructions for their implementation into the curriculum.
650    12
$a anesteziologie $x výchova $7 D000776
650    _2
$a vzdělávací modely $7 D017145
650    _2
$a osoby simulující pacienta ve výuce $7 D016544
650    _2
$a rozhodování organizační $7 D003659
650    _2
$a algoritmy $7 D000465
650    _2
$a akutní nemoc $7 D000208
650    _2
$a vyučování $x metody $7 D013663
650    _2
$a studium ošetřovatelství $7 D004506
650    _2
$a studium lékařství $7 D004501
650    _2
$a skupinové procesy $7 D006126
650    12
$a problémově orientovaná výuka $x metody $7 D018794
650    _2
$a urgentní lékařství $x výchova $7 D004635
650    _2
$a audiovizuální pomůcky $7 D001296
650    _2
$a on-line systémy $7 D009862
650    _2
$a lékařská informatika $7 D008490
650    12
$a programovaná výuka jako téma $7 D011380
650    _2
$a počítačem řízená výuka $7 D003194
650    _2
$a lidé $7 D006801
655    _2
$a přehledy $7 D016454
700    1_
$a Štourač, Petr $u Klinika dětské anesteziologie a resuscitace, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0158599
700    1_
$a Kosinová, Martina $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0209332
700    1_
$a Smékalová, Olga $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity,Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0237386
700    1_
$a Štoudek, Roman $u Klinika dětské anesteziologie a resuscitace, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0121542
700    1_
$a Schwarz, Daniel $u Institut biostatistiky a analýz, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 ola2002146812
700    1_
$a Rusňák, V. $u Ústav výpočetní techniky, Masarykova univerzita, Brno $7 _AN084452
700    1_
$a Liška, Miloš, $u CESNET, z. s. p.o., Praha $d 1980- $7 xx0115262
773    0_
$w MED00012131 $t Anesteziologie a intenzivní medicína $x 1214-2158 $g Roč. 26, č. 4 (2015), s. 202-212
856    41
$u https://www.prolekare.cz/casopisy/anesteziologie-intenzivni-medicina/2015-4/zapojeni-interaktivni-vyuky-do-pregradualniho-studia-akutni-mediciny-virtualni-pacient-pokrocile-simulace-a-prenosy-z-operacnich-salu-55732 $y plný text volně dostupný
910    __
$a ABA008 $b B 1737 $c 25 a $y 4 $z 0
990    __
$a 20150929 $b ABA008
991    __
$a 20161227095717 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1093623 $s 913660
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2015 $b 26 $c 4 $d 202-212 $i 1214-2158 $m Anesteziologie a intenzivní medicína $x MED00012131 $y 98039
LZP    __
$c NLK183 $d 20151021 $b NLK118 $a Meditorial-20150929

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...