-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů
[Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting]
Harazim H., Štourač P., Kosinová M., Smékalová O., Štoudek R., Schwarz D., Rusňák V., Liška M.
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy
- MeSH
- akutní nemoc MeSH
- algoritmy MeSH
- anesteziologie * výchova MeSH
- audiovizuální pomůcky MeSH
- lékařská informatika MeSH
- lidé MeSH
- on-line systémy MeSH
- osoby simulující pacienta ve výuce MeSH
- počítačem řízená výuka MeSH
- problémově orientovaná výuka * metody MeSH
- programovaná výuka jako téma * MeSH
- rozhodování organizační MeSH
- skupinové procesy MeSH
- studium lékařství MeSH
- studium ošetřovatelství MeSH
- urgentní lékařství výchova MeSH
- vyučování metody MeSH
- vzdělávací modely MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Nácvik správného řešení kritických stavů v pregraduální výuce medicíny patří do náplně předmětů První pomoc, Intenzivní medicína, Urgentní medicína a Anesteziologie a léčba bolesti. Cílem sdělení je představit přehled možností interaktivní výuky, které nabízíme studentům medicíny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (LF MU): využití virtuálního pacienta (interaktivní algoritmy, klinické scénáře), simulovaného pacienta, nácvik technik zajištění pa-cienta na modelech, simulátory s implementovaným fyziologickým modelem anebo videokonferenční přenosy dění z operačních sálů. Tyto metody výuky se staly součástí výše zmíněných předmětů v pregraduální výuce studentů Všeobecného lékařství, Zubního lékařství a nelékařských zdravotnických oborů. Od roku 2007 bylo na LF MU vytvořeno 43 interaktivních výukových algoritmů v české a anglické jazykové verzi. Proces tvorby počínaje studiem literatury, tvorbou textu jednotlivých uzlů a získání multimediálních materiálů probíhá ve skupině 2–3 studentů medicíny pod vedením lékaře a trvá 2 semestry. Vzniklý algoritmus je ve formě Flash objektu volně přístupný online na portálu AKUTNE.CZ (www.akutne.cz). Klinické scénáře představují skutečné případy pacientů v těžké sepsi, hospitalizovaných na pracovišti intenzivní medicíny, jejichž data se stala součástí registru EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videokonferenční přenosy z operačních sálů do výukové místnosti umožní shlédnout raritní operační výkony velkému počtu studentů naráz bez narušení provozu operačních sálů. Pokročilý pacientský simulátor firmy CAE Healthcare? je na LF MU již čtvrtým rokem využíván k nácviku řešení týmové spolupráce u akutních situací v rámci předmětů První pomoc, Intenzivní medicína a Urgentní medicína. Přinesli jsme přehled metod, kterými lze obohatit pregraduální výuku akutních stavů v medicíně, spolu s návody na jejich implementaci do kurikula.
Management of the critical patient in the undergraduate teaching of medicine is an important part of first aid, intensive care medicine and anaesthesiology. The aim of this paper is to present an overview of the interactive learning opportunities which are offered to students at the Medical Faculty of Masaryk University (MF MU): the use of the virtual patient (interactive algorithms, clinical scenarios), the standardised patient, skills training on patient models, simulators with an embedded computer model or videoconference streaming from operating theatres. These teaching methods have become part of undergraduate teaching of medicine, dentistry and nursing. Since the year 2007, 43 interactive learning algorithms have been created at MF MU in the Czech-English version. The process of creation takes two semesters and is performed by groups of 2–3 students of medicine under the supervision of a physician. The created algorithm is in the form of a Flash object freely accessible online through the AKUTNE.CZ portal (www.akutne.eu). The clinical scenarios represent real cases of patients with severe sepsis hospitalized on ICUs participating in EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videoconference streaming from operating theatres to teaching rooms enables a large number of students to watch a rare surgical procedure without entering the operating theatre. Advanced patient simulator by CAE Healthcare? has been used for four years at MF MU to practice team leadership and communication skills in the subjects of first aid, intensive care medicine and emergency medicine. We present an overview of methods that can enrich undergraduate education of acute medicine, along with instructions for their implementation into the curriculum.
Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15030548
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20161227095638.0
- 007
- ta
- 008
- 150929s2015 xr ad f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Harazim, Hana $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0209334
- 245 10
- $a Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů / $c Harazim H., Štourač P., Kosinová M., Smékalová O., Štoudek R., Schwarz D., Rusňák V., Liška M.
- 246 31
- $a Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting
- 520 3_
- $a Nácvik správného řešení kritických stavů v pregraduální výuce medicíny patří do náplně předmětů První pomoc, Intenzivní medicína, Urgentní medicína a Anesteziologie a léčba bolesti. Cílem sdělení je představit přehled možností interaktivní výuky, které nabízíme studentům medicíny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (LF MU): využití virtuálního pacienta (interaktivní algoritmy, klinické scénáře), simulovaného pacienta, nácvik technik zajištění pa-cienta na modelech, simulátory s implementovaným fyziologickým modelem anebo videokonferenční přenosy dění z operačních sálů. Tyto metody výuky se staly součástí výše zmíněných předmětů v pregraduální výuce studentů Všeobecného lékařství, Zubního lékařství a nelékařských zdravotnických oborů. Od roku 2007 bylo na LF MU vytvořeno 43 interaktivních výukových algoritmů v české a anglické jazykové verzi. Proces tvorby počínaje studiem literatury, tvorbou textu jednotlivých uzlů a získání multimediálních materiálů probíhá ve skupině 2–3 studentů medicíny pod vedením lékaře a trvá 2 semestry. Vzniklý algoritmus je ve formě Flash objektu volně přístupný online na portálu AKUTNE.CZ (www.akutne.cz). Klinické scénáře představují skutečné případy pacientů v těžké sepsi, hospitalizovaných na pracovišti intenzivní medicíny, jejichž data se stala součástí registru EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videokonferenční přenosy z operačních sálů do výukové místnosti umožní shlédnout raritní operační výkony velkému počtu studentů naráz bez narušení provozu operačních sálů. Pokročilý pacientský simulátor firmy CAE Healthcare? je na LF MU již čtvrtým rokem využíván k nácviku řešení týmové spolupráce u akutních situací v rámci předmětů První pomoc, Intenzivní medicína a Urgentní medicína. Přinesli jsme přehled metod, kterými lze obohatit pregraduální výuku akutních stavů v medicíně, spolu s návody na jejich implementaci do kurikula.
- 520 9_
- $a Management of the critical patient in the undergraduate teaching of medicine is an important part of first aid, intensive care medicine and anaesthesiology. The aim of this paper is to present an overview of the interactive learning opportunities which are offered to students at the Medical Faculty of Masaryk University (MF MU): the use of the virtual patient (interactive algorithms, clinical scenarios), the standardised patient, skills training on patient models, simulators with an embedded computer model or videoconference streaming from operating theatres. These teaching methods have become part of undergraduate teaching of medicine, dentistry and nursing. Since the year 2007, 43 interactive learning algorithms have been created at MF MU in the Czech-English version. The process of creation takes two semesters and is performed by groups of 2–3 students of medicine under the supervision of a physician. The created algorithm is in the form of a Flash object freely accessible online through the AKUTNE.CZ portal (www.akutne.eu). The clinical scenarios represent real cases of patients with severe sepsis hospitalized on ICUs participating in EPOSS (eposs.registry.cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videoconference streaming from operating theatres to teaching rooms enables a large number of students to watch a rare surgical procedure without entering the operating theatre. Advanced patient simulator by CAE Healthcare? has been used for four years at MF MU to practice team leadership and communication skills in the subjects of first aid, intensive care medicine and emergency medicine. We present an overview of methods that can enrich undergraduate education of acute medicine, along with instructions for their implementation into the curriculum.
- 650 12
- $a anesteziologie $x výchova $7 D000776
- 650 _2
- $a vzdělávací modely $7 D017145
- 650 _2
- $a osoby simulující pacienta ve výuce $7 D016544
- 650 _2
- $a rozhodování organizační $7 D003659
- 650 _2
- $a algoritmy $7 D000465
- 650 _2
- $a akutní nemoc $7 D000208
- 650 _2
- $a vyučování $x metody $7 D013663
- 650 _2
- $a studium ošetřovatelství $7 D004506
- 650 _2
- $a studium lékařství $7 D004501
- 650 _2
- $a skupinové procesy $7 D006126
- 650 12
- $a problémově orientovaná výuka $x metody $7 D018794
- 650 _2
- $a urgentní lékařství $x výchova $7 D004635
- 650 _2
- $a audiovizuální pomůcky $7 D001296
- 650 _2
- $a on-line systémy $7 D009862
- 650 _2
- $a lékařská informatika $7 D008490
- 650 12
- $a programovaná výuka jako téma $7 D011380
- 650 _2
- $a počítačem řízená výuka $7 D003194
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 700 1_
- $a Štourač, Petr $u Klinika dětské anesteziologie a resuscitace, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0158599
- 700 1_
- $a Kosinová, Martina $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0209332
- 700 1_
- $a Smékalová, Olga $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity,Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0237386
- 700 1_
- $a Štoudek, Roman $u Klinika dětské anesteziologie a resuscitace, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Fakultní nemocnice Brno, Brno $7 xx0121542
- 700 1_
- $a Schwarz, Daniel $u Institut biostatistiky a analýz, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 ola2002146812
- 700 1_
- $a Rusňák, V. $u Ústav výpočetní techniky, Masarykova univerzita, Brno $7 _AN084452
- 700 1_
- $a Liška, Miloš, $u CESNET, z. s. p.o., Praha $d 1980- $7 xx0115262
- 773 0_
- $w MED00012131 $t Anesteziologie a intenzivní medicína $x 1214-2158 $g Roč. 26, č. 4 (2015), s. 202-212
- 856 41
- $u https://www.prolekare.cz/casopisy/anesteziologie-intenzivni-medicina/2015-4/zapojeni-interaktivni-vyuky-do-pregradualniho-studia-akutni-mediciny-virtualni-pacient-pokrocile-simulace-a-prenosy-z-operacnich-salu-55732 $y plný text volně dostupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1737 $c 25 a $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150929 $b ABA008
- 991 __
- $a 20161227095717 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1093623 $s 913660
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2015 $b 26 $c 4 $d 202-212 $i 1214-2158 $m Anesteziologie a intenzivní medicína $x MED00012131 $y 98039
- LZP __
- $c NLK183 $d 20151021 $b NLK118 $a Meditorial-20150929