Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vyšetřování sluchu u nejmenších dětí v ambulanci dětského lékaře. I. díl, O sluchu a slyšení
[Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. Part I On audition and hearing]

Mojmír Lejska

. 2018 ; 19 (4) : 195-198.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc18031696

Celý text je určen pro obvodní dětské lékaře, aby se především dozvěděli, jak vyšetřovat sluch u malých dětí ve svých ordinacích. Text je rozdělen na dvě části. První část se věnuje všeobecně významu sluchu na vyvíjející se dětský organismus. Více jak 65 % všech informací okolního světa přichází k nejmenšímu dítěti ve formě zvukových či řečových podnětů. Rozvoj sociální, emotivní a racionální sféry dítěte je plně závislý na zvukových informacích z vnějšího světa. Sluch má vliv nejen na příznivý komplexní rozvoj osobnosti dítěte, ale periferní akustická stimulace je jediným zdrojem „zrání“ sluchových drah a sluchových center. Bez slyšení by se lidský mozek vyvinul do zcela odlišných strukturálních i funkčních typů než jak je požadováno u zdravého komunikačně i mentálně plně vyvinutého člověka. Dále jsou popsány typy vad a poruch sluchu v dětském věku se zdůrazněním, že čím má nedoslýchavost větší dopad na řeč dítěte, tím jsou její důsledky závažnější. Současná věda nedokáže poškození sluchu vyléčit. Neexistují léčebné metody, které by vrátily či obnovily nefunkční periferní sluchový aparát. Jedinou cestou v současnosti je kompenzace sluchových ztrát sluchadly či kochleárními implatáty. Platí, že čím časově časněji vzhledem v narození stanovíme stav sluchu a čím časněji započne intenzivní korekce spojená se speciálním typem surdopedické rehabilitace, tím jsou dopady na komunikační schopnosti dítěte menší. Dnes platí, že určení nedoslýchavosti je nutné do třetího měsíce života a korekce sluchu nejpozději do 6. měsíce života dítěte.

The article is intended for general paediatricians in order for them to learn how to examine hearing in young children. The textis divided into two parts. The first part deals with the importance of hearing for the developing child's body. In young children,more than 65% of all information from the outside world is received in the form of sound or speech stimuli. The development ofthe child's social, emotional, and rational realm depends entirely on acoustic information from the external environment. Hearingnot only contributes to a positive comprehensive development of the child's personality, but peripheral acoustic stimulation is alsothe only source of “maturation” of auditory pathways and auditory centres. Without hearing, the human brain would evolve intocompletely different structural and functional types than required in a healthy, communicatively and mentally fully developed human.Also described are the types of hearing defects and impairments in the paediatric age, with an emphasis placed on the fact thatthe higher the impact of hearing loss on the child's speech, the more severe its sequelae. Contemporary science cannot cureimpaired hearing. There are no treatment methods that would reverse or restore a nonfunctional peripheral hearing apparatus.Currently, the only way is to compensate hearing loss through the use of hearing aids or cochlear implants. It is true that the earlier,with respect to birth date, the sensitivity of hearing is evaluated and the earlier intensive correction is begun involving a specialtype of rehabilitation provided through deaf education systems, the smaller the impact on the child's communicative abilities.It has been well established that it is necessary to identify hearing loss by the third month of life and provide hearing correctionby the sixth month of life at the latest.

Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. Part I On audition and hearing

O sluchu a slyšení

On audition and hearing

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc18031696
003      
CZ-PrNML
005      
20190113143053.0
007      
ta
008      
180923s2018 xr c f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36290/ped.2018.039 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Lejska, Mojmír, $d 1954- $7 xx0063350 $u AUDIO - Fon Centr, s.r.o.
245    10
$a Vyšetřování sluchu u nejmenších dětí v ambulanci dětského lékaře. $n I. díl, $p O sluchu a slyšení / $c Mojmír Lejska
246    31
$a Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. $n Part I $p On audition and hearing
246    30
$a O sluchu a slyšení
246    30
$a On audition and hearing
520    3_
$a Celý text je určen pro obvodní dětské lékaře, aby se především dozvěděli, jak vyšetřovat sluch u malých dětí ve svých ordinacích. Text je rozdělen na dvě části. První část se věnuje všeobecně významu sluchu na vyvíjející se dětský organismus. Více jak 65 % všech informací okolního světa přichází k nejmenšímu dítěti ve formě zvukových či řečových podnětů. Rozvoj sociální, emotivní a racionální sféry dítěte je plně závislý na zvukových informacích z vnějšího světa. Sluch má vliv nejen na příznivý komplexní rozvoj osobnosti dítěte, ale periferní akustická stimulace je jediným zdrojem „zrání“ sluchových drah a sluchových center. Bez slyšení by se lidský mozek vyvinul do zcela odlišných strukturálních i funkčních typů než jak je požadováno u zdravého komunikačně i mentálně plně vyvinutého člověka. Dále jsou popsány typy vad a poruch sluchu v dětském věku se zdůrazněním, že čím má nedoslýchavost větší dopad na řeč dítěte, tím jsou její důsledky závažnější. Současná věda nedokáže poškození sluchu vyléčit. Neexistují léčebné metody, které by vrátily či obnovily nefunkční periferní sluchový aparát. Jedinou cestou v současnosti je kompenzace sluchových ztrát sluchadly či kochleárními implatáty. Platí, že čím časově časněji vzhledem v narození stanovíme stav sluchu a čím časněji započne intenzivní korekce spojená se speciálním typem surdopedické rehabilitace, tím jsou dopady na komunikační schopnosti dítěte menší. Dnes platí, že určení nedoslýchavosti je nutné do třetího měsíce života a korekce sluchu nejpozději do 6. měsíce života dítěte.
520    9_
$a The article is intended for general paediatricians in order for them to learn how to examine hearing in young children. The textis divided into two parts. The first part deals with the importance of hearing for the developing child's body. In young children,more than 65% of all information from the outside world is received in the form of sound or speech stimuli. The development ofthe child's social, emotional, and rational realm depends entirely on acoustic information from the external environment. Hearingnot only contributes to a positive comprehensive development of the child's personality, but peripheral acoustic stimulation is alsothe only source of “maturation” of auditory pathways and auditory centres. Without hearing, the human brain would evolve intocompletely different structural and functional types than required in a healthy, communicatively and mentally fully developed human.Also described are the types of hearing defects and impairments in the paediatric age, with an emphasis placed on the fact thatthe higher the impact of hearing loss on the child's speech, the more severe its sequelae. Contemporary science cannot cureimpaired hearing. There are no treatment methods that would reverse or restore a nonfunctional peripheral hearing apparatus.Currently, the only way is to compensate hearing loss through the use of hearing aids or cochlear implants. It is true that the earlier,with respect to birth date, the sensitivity of hearing is evaluated and the earlier intensive correction is begun involving a specialtype of rehabilitation provided through deaf education systems, the smaller the impact on the child's communicative abilities.It has been well established that it is necessary to identify hearing loss by the third month of life and provide hearing correctionby the sixth month of life at the latest.
650    12
$a sluch $x fyziologie $7 D006309
650    12
$a poruchy sluchu $x genetika $x klasifikace $x terapie $x vrozené $7 D006311
650    _2
$a infekce centrálního nervového systému $x komplikace $7 D002494
650    _2
$a nedoslýchavost $7 D034381
650    _2
$a otitis media s výpotkem $7 D010034
650    _2
$a sluchové pomůcky $x využití $7 D006310
650    _2
$a speciální vzdělávání $7 D004519
650    _2
$a kochleární implantace $x rehabilitace $x využití $7 D019929
650    _2
$a časná diagnóza $7 D042241
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a kojenec $7 D007223
650    _2
$a novorozenec $7 D007231
655    _2
$a přehledy $7 D016454
773    0_
$t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 19, č. 4 (2018), s. 195-198 $w MED00011583
856    41
$u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2018/04/03.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
990    __
$a 20180923095444 $b ABA008
991    __
$a 20190113143303 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1336102 $s 1028686
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2018 $b 19 $c 4 $d 195-198 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
LZP    __
$c NLK197 $d 20190113 $a NLK 2018-41/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...