-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Vyšetřování sluchu u nejmenších dětí v ambulanci dětského lékaře. I. díl, O sluchu a slyšení
[Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. Part I On audition and hearing]
Mojmír Lejska
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy
- MeSH
- časná diagnóza MeSH
- dítě MeSH
- infekce centrálního nervového systému komplikace MeSH
- kochleární implantace rehabilitace využití MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- nedoslýchavost MeSH
- novorozenec MeSH
- otitis media s výpotkem MeSH
- poruchy sluchu * genetika klasifikace terapie vrozené MeSH
- sluch * fyziologie MeSH
- sluchové pomůcky využití MeSH
- speciální vzdělávání MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- novorozenec MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Celý text je určen pro obvodní dětské lékaře, aby se především dozvěděli, jak vyšetřovat sluch u malých dětí ve svých ordinacích. Text je rozdělen na dvě části. První část se věnuje všeobecně významu sluchu na vyvíjející se dětský organismus. Více jak 65 % všech informací okolního světa přichází k nejmenšímu dítěti ve formě zvukových či řečových podnětů. Rozvoj sociální, emotivní a racionální sféry dítěte je plně závislý na zvukových informacích z vnějšího světa. Sluch má vliv nejen na příznivý komplexní rozvoj osobnosti dítěte, ale periferní akustická stimulace je jediným zdrojem „zrání“ sluchových drah a sluchových center. Bez slyšení by se lidský mozek vyvinul do zcela odlišných strukturálních i funkčních typů než jak je požadováno u zdravého komunikačně i mentálně plně vyvinutého člověka. Dále jsou popsány typy vad a poruch sluchu v dětském věku se zdůrazněním, že čím má nedoslýchavost větší dopad na řeč dítěte, tím jsou její důsledky závažnější. Současná věda nedokáže poškození sluchu vyléčit. Neexistují léčebné metody, které by vrátily či obnovily nefunkční periferní sluchový aparát. Jedinou cestou v současnosti je kompenzace sluchových ztrát sluchadly či kochleárními implatáty. Platí, že čím časově časněji vzhledem v narození stanovíme stav sluchu a čím časněji započne intenzivní korekce spojená se speciálním typem surdopedické rehabilitace, tím jsou dopady na komunikační schopnosti dítěte menší. Dnes platí, že určení nedoslýchavosti je nutné do třetího měsíce života a korekce sluchu nejpozději do 6. měsíce života dítěte.
The article is intended for general paediatricians in order for them to learn how to examine hearing in young children. The textis divided into two parts. The first part deals with the importance of hearing for the developing child's body. In young children,more than 65% of all information from the outside world is received in the form of sound or speech stimuli. The development ofthe child's social, emotional, and rational realm depends entirely on acoustic information from the external environment. Hearingnot only contributes to a positive comprehensive development of the child's personality, but peripheral acoustic stimulation is alsothe only source of “maturation” of auditory pathways and auditory centres. Without hearing, the human brain would evolve intocompletely different structural and functional types than required in a healthy, communicatively and mentally fully developed human.Also described are the types of hearing defects and impairments in the paediatric age, with an emphasis placed on the fact thatthe higher the impact of hearing loss on the child's speech, the more severe its sequelae. Contemporary science cannot cureimpaired hearing. There are no treatment methods that would reverse or restore a nonfunctional peripheral hearing apparatus.Currently, the only way is to compensate hearing loss through the use of hearing aids or cochlear implants. It is true that the earlier,with respect to birth date, the sensitivity of hearing is evaluated and the earlier intensive correction is begun involving a specialtype of rehabilitation provided through deaf education systems, the smaller the impact on the child's communicative abilities.It has been well established that it is necessary to identify hearing loss by the third month of life and provide hearing correctionby the sixth month of life at the latest.
Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. Part I On audition and hearing
O sluchu a slyšení
On audition and hearing
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc18031696
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190113143053.0
- 007
- ta
- 008
- 180923s2018 xr c f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36290/ped.2018.039 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Lejska, Mojmír, $d 1954- $7 xx0063350 $u AUDIO - Fon Centr, s.r.o.
- 245 10
- $a Vyšetřování sluchu u nejmenších dětí v ambulanci dětského lékaře. $n I. díl, $p O sluchu a slyšení / $c Mojmír Lejska
- 246 31
- $a Hearing evaluation in young children in paediatrics pracice. $n Part I $p On audition and hearing
- 246 30
- $a O sluchu a slyšení
- 246 30
- $a On audition and hearing
- 520 3_
- $a Celý text je určen pro obvodní dětské lékaře, aby se především dozvěděli, jak vyšetřovat sluch u malých dětí ve svých ordinacích. Text je rozdělen na dvě části. První část se věnuje všeobecně významu sluchu na vyvíjející se dětský organismus. Více jak 65 % všech informací okolního světa přichází k nejmenšímu dítěti ve formě zvukových či řečových podnětů. Rozvoj sociální, emotivní a racionální sféry dítěte je plně závislý na zvukových informacích z vnějšího světa. Sluch má vliv nejen na příznivý komplexní rozvoj osobnosti dítěte, ale periferní akustická stimulace je jediným zdrojem „zrání“ sluchových drah a sluchových center. Bez slyšení by se lidský mozek vyvinul do zcela odlišných strukturálních i funkčních typů než jak je požadováno u zdravého komunikačně i mentálně plně vyvinutého člověka. Dále jsou popsány typy vad a poruch sluchu v dětském věku se zdůrazněním, že čím má nedoslýchavost větší dopad na řeč dítěte, tím jsou její důsledky závažnější. Současná věda nedokáže poškození sluchu vyléčit. Neexistují léčebné metody, které by vrátily či obnovily nefunkční periferní sluchový aparát. Jedinou cestou v současnosti je kompenzace sluchových ztrát sluchadly či kochleárními implatáty. Platí, že čím časově časněji vzhledem v narození stanovíme stav sluchu a čím časněji započne intenzivní korekce spojená se speciálním typem surdopedické rehabilitace, tím jsou dopady na komunikační schopnosti dítěte menší. Dnes platí, že určení nedoslýchavosti je nutné do třetího měsíce života a korekce sluchu nejpozději do 6. měsíce života dítěte.
- 520 9_
- $a The article is intended for general paediatricians in order for them to learn how to examine hearing in young children. The textis divided into two parts. The first part deals with the importance of hearing for the developing child's body. In young children,more than 65% of all information from the outside world is received in the form of sound or speech stimuli. The development ofthe child's social, emotional, and rational realm depends entirely on acoustic information from the external environment. Hearingnot only contributes to a positive comprehensive development of the child's personality, but peripheral acoustic stimulation is alsothe only source of “maturation” of auditory pathways and auditory centres. Without hearing, the human brain would evolve intocompletely different structural and functional types than required in a healthy, communicatively and mentally fully developed human.Also described are the types of hearing defects and impairments in the paediatric age, with an emphasis placed on the fact thatthe higher the impact of hearing loss on the child's speech, the more severe its sequelae. Contemporary science cannot cureimpaired hearing. There are no treatment methods that would reverse or restore a nonfunctional peripheral hearing apparatus.Currently, the only way is to compensate hearing loss through the use of hearing aids or cochlear implants. It is true that the earlier,with respect to birth date, the sensitivity of hearing is evaluated and the earlier intensive correction is begun involving a specialtype of rehabilitation provided through deaf education systems, the smaller the impact on the child's communicative abilities.It has been well established that it is necessary to identify hearing loss by the third month of life and provide hearing correctionby the sixth month of life at the latest.
- 650 12
- $a sluch $x fyziologie $7 D006309
- 650 12
- $a poruchy sluchu $x genetika $x klasifikace $x terapie $x vrozené $7 D006311
- 650 _2
- $a infekce centrálního nervového systému $x komplikace $7 D002494
- 650 _2
- $a nedoslýchavost $7 D034381
- 650 _2
- $a otitis media s výpotkem $7 D010034
- 650 _2
- $a sluchové pomůcky $x využití $7 D006310
- 650 _2
- $a speciální vzdělávání $7 D004519
- 650 _2
- $a kochleární implantace $x rehabilitace $x využití $7 D019929
- 650 _2
- $a časná diagnóza $7 D042241
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 650 _2
- $a novorozenec $7 D007231
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 773 0_
- $t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 19, č. 4 (2018), s. 195-198 $w MED00011583
- 856 41
- $u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2018/04/03.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20180923095444 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190113143303 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1336102 $s 1028686
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2018 $b 19 $c 4 $d 195-198 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
- LZP __
- $c NLK197 $d 20190113 $a NLK 2018-41/dk