Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání
[Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses]

Michaela Slussareff

. 2019 ; 20 (2E) : e3-e9.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19049457

Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní po-znatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.

The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.

Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses

Převzato z: Pediatr. praxi. 2019; 20(1): 19–23

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19049457
003      
CZ-PrNML
005      
20200630081633.0
007      
cr|cn|
008      
200311s2019 xr a fs 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Slussareff, Michaela $7 uk2016921857
245    10
$a Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání / $c Michaela Slussareff
246    31
$a Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
500    __
$a Převzato z: Pediatr. praxi. 2019; 20(1): 19–23
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní po-znatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
520    9_
$a The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
650    _2
$a informační technologie $x klasifikace $x trendy $7 D000073256
650    12
$a televize $x trendy $7 D013690
650    _2
$a vývoj dítěte $x fyziologie $x klasifikace $7 D002657
650    _2
$a poruchy spánku a bdění $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D012893
650    _2
$a kognitivní poruchy $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D003072
650    12
$a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D001289
650    12
$a poruchy učení $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D007859
650    _2
$a směrnice pro lékařskou praxi jako téma $x normy $7 D017410
650    _2
$a kojenec $7 D007223
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a lidé $7 D006801
655    _2
$a přehledy $7 D016454
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
773    0_
$t Psychiatrie pro praxi $x 1213-0508 $g Roč. 20, č. 2E (2019), s. e3-e9 $w MED00011609
856    41
$u https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2019/89/01.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20200303152257 $b ABA008
991    __
$a 20200630081630 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1500969 $s 1088223
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2019 $b 20 $c 2E $d e3-e9 $i 1213-0508 $m Psychiatrie pro praxi $x MED00011609
LZP    __
$a NLK 2020-03/jtal

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...