-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání
[Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses]
Michaela Slussareff
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem
- MeSH
- hyperkinetická porucha * diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- informační technologie klasifikace trendy MeSH
- kognitivní poruchy diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- poruchy spánku a bdění etiologie klasifikace prevence a kontrola MeSH
- poruchy učení * diagnóza etiologie prevence a kontrola MeSH
- předškolní dítě MeSH
- směrnice pro lékařskou praxi jako téma normy MeSH
- televize * trendy MeSH
- vývoj dítěte fyziologie klasifikace MeSH
- Check Tag
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- předškolní dítě MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- přehledy MeSH
Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní po-znatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
Převzato z: Pediatr. praxi. 2019; 20(1): 19–23
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19049457
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200630081633.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 200311s2019 xr a fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Slussareff, Michaela $7 uk2016921857
- 245 10
- $a Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání / $c Michaela Slussareff
- 246 31
- $a Screens in childhood: effects on sleep, learning and attention. Principles for healthy uses
- 500 __
- $a Převzato z: Pediatr. praxi. 2019; 20(1): 19–23
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Článek se věnuje nejdůležitějším tématům v rámci otázky zdravého přístupu dětí k technologiím: 1. problematika modrého světla a jeho dopadu na dětský spánek, 2. používání obrazovek pro urychlení kognitivního vývoje a 3. rané vystavování obrazovkám a pozdější rozvoj ADD/ADHD. S ohledem na kritické milníky kognitivního vývoje diskutujeme nejvíce rizikovou skupinu, tedy děti ve věku 0 až 6 let. Text shrnuje hlavní po-znatky z aktuálního zahraničního a tuzemského výzkumu, přiložen je i přehled zdravých zásad používání technologií u batolat a předškoláků.
- 520 9_
- $a The article focuses on the most important topics within the issue of healthy usage of technology in children: 1. blue light and its impact on childhood sleep, 2. the use of screens to accelerate cognitive development, and 3. the early screen exposure and later development of ADD/ADHD. With regard to the critical milestones of cognitive development, we discuss the most risky group, i.e. children aged 0 to 6 years. The text summarizes the main findings from current foreign and domestic research, and is accompanied by the basic guidelines of technology use in toddlers and preschool children.
- 650 _2
- $a informační technologie $x klasifikace $x trendy $7 D000073256
- 650 12
- $a televize $x trendy $7 D013690
- 650 _2
- $a vývoj dítěte $x fyziologie $x klasifikace $7 D002657
- 650 _2
- $a poruchy spánku a bdění $x etiologie $x klasifikace $x prevence a kontrola $7 D012893
- 650 _2
- $a kognitivní poruchy $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D003072
- 650 12
- $a hyperkinetická porucha $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D001289
- 650 12
- $a poruchy učení $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D007859
- 650 _2
- $a směrnice pro lékařskou praxi jako téma $x normy $7 D017410
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 773 0_
- $t Psychiatrie pro praxi $x 1213-0508 $g Roč. 20, č. 2E (2019), s. e3-e9 $w MED00011609
- 856 41
- $u https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2019/89/01.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20200303152257 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200630081630 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1500969 $s 1088223
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2019 $b 20 $c 2E $d e3-e9 $i 1213-0508 $m Psychiatrie pro praxi $x MED00011609
- LZP __
- $a NLK 2020-03/jtal