-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Spolupráce pediatra s pedagogicko‑psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení či psaní
[Cooperation of a pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems]
Mgr. Andrea Jeřábková, doc. Mgr. Pavel Beneš, Ph.D., Mgr. Šárka Hlubocká
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- Irlen syndrom,
- MeSH
- čtení MeSH
- dítě MeSH
- dyslexie * patofyziologie terapie MeSH
- lidé MeSH
- oční fixace fyziologie MeSH
- oční konvergence fyziologie MeSH
- ortoptika metody MeSH
- pohyby očí fyziologie MeSH
- poruchy učení * patofyziologie terapie MeSH
- poruchy zraku patofyziologie MeSH
- sakadické oční pohyby fyziologie MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.
The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in ashort time.
Cooperation of a pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc20021022
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210612114702.0
- 007
- ta
- 008
- 201126s2020 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36290/ped.2020.072 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jeřábková, Andrea $7 mub20181017475 $u Ortoptická ambulance, Brno; Katedra optometrie a ortoptiky LF MU, Brno
- 245 10
- $a Spolupráce pediatra s pedagogicko‑psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení či psaní / $c Mgr. Andrea Jeřábková, doc. Mgr. Pavel Beneš, Ph.D., Mgr. Šárka Hlubocká
- 246 31
- $a Cooperation of a pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.
- 520 9_
- $a The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in ashort time.
- 650 _2
- $a pohyby očí $x fyziologie $7 D005133
- 650 _2
- $a sakadické oční pohyby $x fyziologie $7 D012438
- 650 _2
- $a čtení $7 D011932
- 650 _2
- $a ortoptika $x metody $7 D009988
- 650 _2
- $a poruchy zraku $x patofyziologie $7 D014786
- 650 _2
- $a oční konvergence $x fyziologie $7 D003290
- 650 _2
- $a oční fixace $x fyziologie $7 D005403
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a poruchy učení $x patofyziologie $x terapie $7 D007859
- 650 12
- $a dyslexie $x patofyziologie $x terapie $7 D004410
- 653 00
- $a Irlen syndrom
- 700 1_
- $a Beneš, Pavel, $d 1976- $7 mub2010587498 $u Katedra optometrie a ortoptiky LF MU, Brno
- 700 1_
- $a Hlubocká, Šárka $7 xx0249683 $u Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání, PdF MU, Brno
- 773 0_
- $t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 21, č. 5 (2020), s. 354-356 $w MED00011583
- 856 41
- $u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2020/05/10.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20201126145407 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210612114707 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1587865 $s 1111237
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2020 $b 21 $c 5 $d 354-356 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
- LZP __
- $c NLK193 $d 20210612 $a NLK 2020-53/kv