Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Michigan diabetes knowledge test: validation of modified version among Czech students of nursing [Michiganský znalostní test o diabetu: ověření modifikované verze mezi českými studenty ošetřovatelství]

Pavla Kudlová, Ilona Kočvarová, Petr Soukup

. 2022 ; 24 (2) : 114-122. [pub] 20220615

Language English Country Czech Republic

Document type Evaluation Study, Research Support, Non-U.S. Gov't

Michigan Diabetes Knowledge Tool (MDKT) byl vyvinut s cílem otestovat úroveň znalostí v léčbě diabetu mellitu. Ve světě je široce používán jako originální (pro pacienty) i jako modifikovaný nástroj (pro sestry nebo studenty ošetřovatelství). Cíl: Cílem je psychometrické testování modifikovaného MDKT. Metody: Tato kvantitativní studie využívá deskriptivní statistiku, klasickou teorii testů (CTT), teorii odpovědi na položku (ITT) a odhad reliability v rámci dostupného výběru studentů ošetřovatelství (N = 133). Sběr dat probíhal v letech 2018-2019 na vybrané české univerzitě. Výsledky: Aplikace MDKT nám umožňuje rozlišovat pouze v rámci úzkého spektra studentů, jejichž znalosti jsou podprůměrné až průměrné. Analýza poukázala na možnost redukovat test při zachování jeho psychometrických parametrů. Závěr: Test je reliabilní, nicméně příliš jednoduchý pro náš dostupný výběr studentů třetího ročníku ošetřovatelství, což však nelze zobecnit. Další aplikace testu mohou vést k jeho modifikacím, například vytvoření obtížnější verze testu a jeho opětovné ověření.

Michigan Diabetes Knowledge Tool (MDKT) was developed to test the level of knowledge in managing Diabetes Mellitus. It is widely used as an original (for patients) and modified tool (for nurses or nursing students) around the world. Objectives: The aim is psychometric testing of the modified MDKT. Methods: This quantitative study uses descriptive statistics, Classical Test Theory (CTT), Item Response Theory (ITT), and reliability estimation within the convenient sample of students of nursing (N = 133). Data collection took place in 2018-2019 at a selected Czech University. Results: Using the MDKT only enables us to differentiate within a narrow spectrum of students whose knowledge is sub-average to average. The analysis has suggested the possibility of reducing the test while maintaining its psychometric parameters. Conclusions: The test is reliable, however too simple for our convenient sample of third-year nursing students, but this result cannot be generalised. Future investigations may lead to possible modifications, for example creating a more difficult version of the test and its re-validation.

Michiganský znalostní test o diabetu: ověření modifikované verze mezi českými studenty ošetřovatelství

References provided by Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22016677
003      
CZ-PrNML
005      
20220826115106.0
007      
ta
008      
220715s2022 xr d f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2022.018 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Kudlová, Pavla, $u Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, Institute of Health Sciences, Zlín $d 1973- $7 mzk2006363617
245    10
$a Michigan diabetes knowledge test: validation of modified version among Czech students of nursing / $c Pavla Kudlová, Ilona Kočvarová, Petr Soukup
246    31
$a Michiganský znalostní test o diabetu: ověření modifikované verze mezi českými studenty ošetřovatelství
520    3_
$a Michigan Diabetes Knowledge Tool (MDKT) byl vyvinut s cílem otestovat úroveň znalostí v léčbě diabetu mellitu. Ve světě je široce používán jako originální (pro pacienty) i jako modifikovaný nástroj (pro sestry nebo studenty ošetřovatelství). Cíl: Cílem je psychometrické testování modifikovaného MDKT. Metody: Tato kvantitativní studie využívá deskriptivní statistiku, klasickou teorii testů (CTT), teorii odpovědi na položku (ITT) a odhad reliability v rámci dostupného výběru studentů ošetřovatelství (N = 133). Sběr dat probíhal v letech 2018-2019 na vybrané české univerzitě. Výsledky: Aplikace MDKT nám umožňuje rozlišovat pouze v rámci úzkého spektra studentů, jejichž znalosti jsou podprůměrné až průměrné. Analýza poukázala na možnost redukovat test při zachování jeho psychometrických parametrů. Závěr: Test je reliabilní, nicméně příliš jednoduchý pro náš dostupný výběr studentů třetího ročníku ošetřovatelství, což však nelze zobecnit. Další aplikace testu mohou vést k jeho modifikacím, například vytvoření obtížnější verze testu a jeho opětovné ověření.
520    9_
$a Michigan Diabetes Knowledge Tool (MDKT) was developed to test the level of knowledge in managing Diabetes Mellitus. It is widely used as an original (for patients) and modified tool (for nurses or nursing students) around the world. Objectives: The aim is psychometric testing of the modified MDKT. Methods: This quantitative study uses descriptive statistics, Classical Test Theory (CTT), Item Response Theory (ITT), and reliability estimation within the convenient sample of students of nursing (N = 133). Data collection took place in 2018-2019 at a selected Czech University. Results: Using the MDKT only enables us to differentiate within a narrow spectrum of students whose knowledge is sub-average to average. The analysis has suggested the possibility of reducing the test while maintaining its psychometric parameters. Conclusions: The test is reliable, however too simple for our convenient sample of third-year nursing students, but this result cannot be generalised. Future investigations may lead to possible modifications, for example creating a more difficult version of the test and its re-validation.
650    17
$a diabetes mellitus $7 D003920 $2 czmesh
650    _7
$a znalosti $7 D019359 $2 czmesh
650    17
$a psychometrie $7 D011594 $2 czmesh
650    _7
$a reprodukovatelnost výsledků $7 D015203 $2 czmesh
650    _7
$a překlady $7 D014177 $2 czmesh
650    _7
$a studenti ošetřovatelství $7 D013338 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
651    _7
$a Česká republika $7 D018153 $2 czmesh
655    _7
$a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
655    _7
$a práce podpořená grantem $7 D013485 $2 czmesh
700    1_
$a Kočvarová, Ilona $u Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities, Research Center, Zlín $7 jo2014815971
700    1_
$a Soukup, Petr, $u Charles University, Faculty of Social Sciences, Department of Sociology, Prague $d 1976- $7 mzk2007411157
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 2 (2022), s. 114-122 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202202-0003_michigansky-znalostni-test-o-diabetu-overeni-modifikovane-verze-mezi-ceskymi-studenty-osetrovatelstvi.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
990    __
$a 20220715 $b ABA008
991    __
$a 20220826115058 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1827366 $s 1167919
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 24 $c 2 $d 114-122 $e 20220615 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK120 $d 20220826 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220715

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...