• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vyhodnocení kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici pomocí vybraných indikátorů
[Evaluation of the nursing care quality in the Hospital České Budějovice based on selected indicators]

Petra Papoušková, Jiřina Otásková, Iva Brabcová

. 2009 ; 11 (1) : 9-21.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu hodnotící studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc07531581

Článek seznamuje čtenáře s výsledky výzkumného šetření, jehož tématem bylo vyhodnocení kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici pomocí vybraných indikátorů. Hlavním záměrem výzkumu bylo identifikovat sledované indikátory kvality ošetřovatelské péče a vybrané indikátory vyhodnotit. Výzkum probíhal od ledna 2007 do března 2008 a byl realizován kvantitativní metodou. Součástí výzkumu byla realizace tří auditů ošetřovatelské péče – „Mytí rukou“, „Vedení ošetřovatelské dokumentace“ a „Stravování nemocných“. V další fázi výzkumu proběhlo dotazníkové šetření spokojenosti pacientů s poskytnutou péči a spokojenosti sester s pracovními podmínkami. Sebraná data z auditů byla zpracována pomocí programu Microsoft Office Excel. Data z dotazníkového šetření byla zpracována v programu SPSS 15.0. Audit „Mytí rukou“ dosáhl 92 %, „Stravování nemocných“ 93 % a „Vedení ošetřovatelské dokumentace“ 86 %. Dotazníkové šetření spokojenosti pacientů s poskytovanou péčí odhalil vysokou spokojenost pacientů s úrovní ošetřovatelské péče (4,64), s chováním a přístupem sester (4,57) a s čistotou a pořádkem na oddělení (4,49). Zároveň pacienti subjektivně nejhůře hodnotili kvalitu stravy (3,64) a spokojenost s edukací sester při podávání léků (4,12). Při vyhodnocení spokojenosti sester s pracovními podmínkami byly sestry nejvíce spokojeny s možností využití odborných znalostí a dovedností během výkonu svého povolání (4,71), s prací staniční sestry (4,44) a zároveň udávaly vysokou spokojenost s pracovním kolektivem (4,44). Nejméně byly respondentky spokojeny s finančním ohodnocením (2,14). Z výsledků lze říci, že vedení nemocnice zabezpečuje svým zaměstnancům kvalitní pracovní podmínky, především v oblasti celoživotního vzdělávání a provozních podmínek.

The article acquaints the reader with results of research examination focused on the evaluation of the nursing care quality in the Hospital České Budějovice based on selected indicators. The main intention of the research was to identify the considered indicators of the nursing care quality and subject them to evaluation. The research work was implemented between January 2007 and March 2008 with the use of a quantitative method. It included three audits of the nursing care – Hand washing, Keeping of nursing documentation and Catering of patients. At a further stage of the research, questionnaire examination of the satisfaction of patients with the care provided and satisfaction of nurses with occupational conditions was implemented. The accumulated data from the audit were processed with the help of the Microsoft Office Excel program. The SPSS 15.0 program was employed to process the data from the questionnaire examination. The results of the audit were of 92 % for Hand washing, 93 % for Catering of patients and 86 % for Keeping the nursing documentation. The questionnaire examination of the satisfaction of patients with the care provided revealed a high level of the satisfaction of patients with the nursing care (4,64), with behaviour and attitude of nurses (4,57) and cleanness and order at the department (4,49). The lowest degree of the evaluation by the patients was achieved in the case of the food quality (3,64) and satisfaction with the education granted by nurses giving medicines (4,12). In the evaluation of the satisfaction of nurses with occupational conditions, they were most satisfied with the possibility of taking advantage of professional knowledge and skill in the performance of the profession (4,71), with the work of the ward sister (4,44) and they also expressed a high level of satisfaction with the working collective (4,44). There was the lowest satisfaction of the nurses with the financial appraisal (2,14). Based on the results, it is possible to conclude that the management of the hospital provides its employees with quality occupational conditions, particularly in the field of the lifelong education and operational conditions.

Evaluation of the nursing care quality in the Hospital České Budějovice based on selected indicators

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Lit.: 10

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc07531581
003      
CZ-PrNML
005      
20111210152117.0
008      
091022s2009 xr e cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2009.003 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Papoušková, Petra $7 xx0137484
245    10
$a Vyhodnocení kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici pomocí vybraných indikátorů / $c Petra Papoušková, Jiřina Otásková, Iva Brabcová
246    11
$a Evaluation of the nursing care quality in the Hospital České Budějovice based on selected indicators
314    __
$a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, katedra ošetřovatelství
504    __
$a Lit.: 10
520    3_
$a Článek seznamuje čtenáře s výsledky výzkumného šetření, jehož tématem bylo vyhodnocení kvality ošetřovatelské péče v českobudějovické nemocnici pomocí vybraných indikátorů. Hlavním záměrem výzkumu bylo identifikovat sledované indikátory kvality ošetřovatelské péče a vybrané indikátory vyhodnotit. Výzkum probíhal od ledna 2007 do března 2008 a byl realizován kvantitativní metodou. Součástí výzkumu byla realizace tří auditů ošetřovatelské péče – „Mytí rukou“, „Vedení ošetřovatelské dokumentace“ a „Stravování nemocných“. V další fázi výzkumu proběhlo dotazníkové šetření spokojenosti pacientů s poskytnutou péči a spokojenosti sester s pracovními podmínkami. Sebraná data z auditů byla zpracována pomocí programu Microsoft Office Excel. Data z dotazníkového šetření byla zpracována v programu SPSS 15.0. Audit „Mytí rukou“ dosáhl 92 %, „Stravování nemocných“ 93 % a „Vedení ošetřovatelské dokumentace“ 86 %. Dotazníkové šetření spokojenosti pacientů s poskytovanou péčí odhalil vysokou spokojenost pacientů s úrovní ošetřovatelské péče (4,64), s chováním a přístupem sester (4,57) a s čistotou a pořádkem na oddělení (4,49). Zároveň pacienti subjektivně nejhůře hodnotili kvalitu stravy (3,64) a spokojenost s edukací sester při podávání léků (4,12). Při vyhodnocení spokojenosti sester s pracovními podmínkami byly sestry nejvíce spokojeny s možností využití odborných znalostí a dovedností během výkonu svého povolání (4,71), s prací staniční sestry (4,44) a zároveň udávaly vysokou spokojenost s pracovním kolektivem (4,44). Nejméně byly respondentky spokojeny s finančním ohodnocením (2,14). Z výsledků lze říci, že vedení nemocnice zabezpečuje svým zaměstnancům kvalitní pracovní podmínky, především v oblasti celoživotního vzdělávání a provozních podmínek.
520    9_
$a The article acquaints the reader with results of research examination focused on the evaluation of the nursing care quality in the Hospital České Budějovice based on selected indicators. The main intention of the research was to identify the considered indicators of the nursing care quality and subject them to evaluation. The research work was implemented between January 2007 and March 2008 with the use of a quantitative method. It included three audits of the nursing care – Hand washing, Keeping of nursing documentation and Catering of patients. At a further stage of the research, questionnaire examination of the satisfaction of patients with the care provided and satisfaction of nurses with occupational conditions was implemented. The accumulated data from the audit were processed with the help of the Microsoft Office Excel program. The SPSS 15.0 program was employed to process the data from the questionnaire examination. The results of the audit were of 92 % for Hand washing, 93 % for Catering of patients and 86 % for Keeping the nursing documentation. The questionnaire examination of the satisfaction of patients with the care provided revealed a high level of the satisfaction of patients with the nursing care (4,64), with behaviour and attitude of nurses (4,57) and cleanness and order at the department (4,49). The lowest degree of the evaluation by the patients was achieved in the case of the food quality (3,64) and satisfaction with the education granted by nurses giving medicines (4,12). In the evaluation of the satisfaction of nurses with occupational conditions, they were most satisfied with the possibility of taking advantage of professional knowledge and skill in the performance of the profession (4,71), with the work of the ward sister (4,44) and they also expressed a high level of satisfaction with the working collective (4,44). There was the lowest satisfaction of the nurses with the financial appraisal (2,14). Based on the results, it is possible to conclude that the management of the hospital provides its employees with quality occupational conditions, particularly in the field of the lifelong education and operational conditions.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a ošetřovatelská péče $x metody $x normy $x využití $7 D009732
650    _2
$a řízení kvality $7 D011786
650    _2
$a kvalita zdravotní péče $x normy $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D011787
650    _2
$a klinický audit $x metody $x normy $x statistika a číselné údaje $7 D054869
650    _2
$a dezinfekce rukou $x metody $x normy $7 D006235
650    _2
$a nemocniční záznamy $x normy $x statistika a číselné údaje $7 D006753
650    _2
$a stravovací služby nemocnice $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D005521
650    _2
$a hospitalizovaní pacienti $x statistika a číselné údaje $7 D007297
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a vztahy mezi ošetřovatelkou a pacientem $7 D009723
650    _2
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a spokojenost pacientů $7 D017060
650    _2
$a hygiena $x normy $7 D006920
650    _2
$a vzdělávání pacientů jako téma $x metody $x statistika a číselné údaje $7 D010353
650    _2
$a práce $x psychologie $7 D014937
650    _2
$a zdravotní sestry $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D009726
650    _2
$a pracovní uspokojení $7 D007588
650    _2
$a interprofesionální vztahy $7 D007400
650    _2
$a mzdy a přídavky $7 D012456
650    _2
$a kontinuální vzdělávání zdravotních sester $x statistika a číselné údaje $7 D004509
655    _2
$a hodnotící studie $7 D023362
700    1_
$a Otásková, Jiřina $7 mzk2007390717
700    1_
$a Brabcová, Iva. $7 mzk2006343264
773    0_
$w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 11, č. 1 (2009), s. 9-21 $x 1212-4117
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 9
990    __
$a 20091022081913 $b ABA008
991    __
$a 20091022163324 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 690435 $s 552322
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2009 $b 11 $c 1 $d 9-21 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$a 2009-55/vtjb

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...