• Something wrong with this record ?

Edukace pacientů v predialýze
[Predialysis patient education]

Marcela Znojová

. 2009 ; 15 (2) : 69-72.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Review

Predialyzační období je chápáno jako čas těžké emocionální krize, která zasahuje všechny stránky pacientova života. Většina pacientů s renální chorobou má jen omezené znalosti o svém stavu. Predialyzační psycho-edukační intervence mohou být značným přínosem pro pacienty s CHSL zvyšují znalosti týkající se onemocnění a léčby, poskytují psychickou podporu, připravují na volbu dialyzační modality, zlepšují kvalitu života a usnadňují adaptaci na dialýzu. Predialyzační edukace může zlepšit pacientovu spolupráci na léčebném režimu, může snížit počet akutních dialýz. prodloužit predialyzační interval a zlepšit přežívání. Výsledek edukace závisí na kvalitě edukačního programu, schopnostech lékařů, sester a ostatních členů edukačního týmu a také na fyzickém a psychickém stavu pacienta. Edukace a poradenství předcházejcí zahájení léčby je považováno za důležité právo pacienta.

The predialysis stage is identified as a time of severe emotional crisis touching all parts of patient's life. The majority of patients with renal disease have only limited knowledge of their condition. Predialysis psycho-educational interventions can produce important benefits for CKD patients: enhance illness and therapy-related knowledge, offer psychical support, prepare for choic e of dialysis modality, promote quality of life and facilitate adaptation to dialysis. Predialysis education can improve patient' s adheren- ce to therapeutic regime, reduces the incidence of emergency dialysis, extends the predialysis interval and improves the surviv al. The result of education depends on the quality of educational program, abilities of doctors, nurses and other members of the ed u- cational team and also on physical and mental state of the patient. Pre-treatment education and counseling are considered as an important patient right.

Predialysis patient education

Bibliography, etc.

Lit.: 12

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc09003210
003      
CZ-PrNML
005      
20181018103630.0
008      
091116s2009 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Znojová, Marcela, $d 1953- $7 nlk20010095515
245    10
$a Edukace pacientů v predialýze / $c Marcela Znojová
246    11
$a Predialysis patient education
314    __
$a Interní oddělení Strahov, VFN, Praha
504    __
$a Lit.: 12
520    3_
$a Predialyzační období je chápáno jako čas těžké emocionální krize, která zasahuje všechny stránky pacientova života. Většina pacientů s renální chorobou má jen omezené znalosti o svém stavu. Predialyzační psycho-edukační intervence mohou být značným přínosem pro pacienty s CHSL zvyšují znalosti týkající se onemocnění a léčby, poskytují psychickou podporu, připravují na volbu dialyzační modality, zlepšují kvalitu života a usnadňují adaptaci na dialýzu. Predialyzační edukace může zlepšit pacientovu spolupráci na léčebném režimu, může snížit počet akutních dialýz. prodloužit predialyzační interval a zlepšit přežívání. Výsledek edukace závisí na kvalitě edukačního programu, schopnostech lékařů, sester a ostatních členů edukačního týmu a také na fyzickém a psychickém stavu pacienta. Edukace a poradenství předcházejcí zahájení léčby je považováno za důležité právo pacienta.
520    9_
$a The predialysis stage is identified as a time of severe emotional crisis touching all parts of patient's life. The majority of patients with renal disease have only limited knowledge of their condition. Predialysis psycho-educational interventions can produce important benefits for CKD patients: enhance illness and therapy-related knowledge, offer psychical support, prepare for choic e of dialysis modality, promote quality of life and facilitate adaptation to dialysis. Predialysis education can improve patient' s adheren- ce to therapeutic regime, reduces the incidence of emergency dialysis, extends the predialysis interval and improves the surviv al. The result of education depends on the quality of educational program, abilities of doctors, nurses and other members of the ed u- cational team and also on physical and mental state of the patient. Pre-treatment education and counseling are considered as an important patient right.
650    _2
$a chronické selhání ledvin $x terapie $7 D007676
650    _2
$a dialýza $x metody $x využití $7 D003956
650    _2
$a peritoneální dialýza $x metody $x využití $7 D010530
650    _2
$a adherence pacienta $x psychologie $7 D010349
650    _2
$a služby domácí péče $x využití $7 D006699
650    _2
$a kvalita života $x psychologie $7 D011788
650    _2
$a zdravotní výchova $x metody $x využití $7 D006266
650    _2
$a medicína založená na důkazech $x trendy $7 D019317
650    _2
$a lidé $7 D006801
655    _2
$a přehledy $7 D016454
773    0_
$w MED00011138 $t Aktuality v nefrologii $g Roč. 15, č. 2 (2009), s. 69-72 $x 1210-955X
856    41
$u http://www.tigis.cz/images/stories/Aktuality_nefro/2009/02/05_znojova_avn%202-09.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 1994 $c 914 a $y 8 $z 0
990    __
$a 20091116115803 $b ABA008
991    __
$a 20181018104130 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 692378 $s 554290
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2009 $b 15 $c 2 $d 69-72 $i 1210-955X $m Aktuality v nefrologii $x MED00011138
LZP    __
$b přidání abstraktu $a 2009-54/ipal

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...