Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Čtení o logopedii – 1. část
[Reading about speech and language therapy – 1st Part]

Trojanová K.

. 2012 ; 67 (3) : 197-202.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Review

Autorka článku provedla výzkumné dotazníkové šetření, které probíhalo od října 2009 do ledna 2010 v Pardubickém kraji. Hlavním cílem byla analýza současného stavu vzdělanosti a erudice pediatrů v oblasti logopedické péče a prevence. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že pediatři mají zájem o logopedickou osvětu, ale také by uvítali materiály, které by zprostředkovávaly rodičům logopedickou problematiku. Proto předkládáme Čtení o logopedii, které souhrnně, stručně a přehledně charakterizuje obor klinické logopedie. Čtení o logopedii vysvětluje pediatrům organizaci logopedické péče v České republice, popisuje ontogenezi řeči a podrobně se věnuje deseti okruhům narušené komunikační schopnosti. Každý okruh je terminologicky vymezen, jsou uvedeny etiologické faktory, klasifikace, symptomatologie, diagnostika a možnosti preventivních opatření. V závěru se odkazuje na dostupnou a citovanou literaturu. Efektivní vzdělávání rodičů v oblasti vývoje řeči a jazyka a jeho narušení je umožněno elektronickou cestou – www.logopediecr.eu. Internetové stránky odpovídají svou náročností, terminologií i obsahovým vymezením charakteru uživatele – pro rodiče je zvolen vhodný a srozumitelný slovník, přitažlivý stručnými a srozumitelnými výrazy, doplněný tabulkami a odkazy na doporučené pomůcky.

The author performed research questionnaire survey, which from October 2009 to January 2010 in the Pardubice Region. The main goal was to analyze present state of erudition pediatricians in the area of logopedic intervention and prevention. The results of the research survey revealed that pediatricians are interested in logopedic health education, but they would also welcome materials, which mediated the logopedic problems to parents. Therefore we present here the Reading about Speech and Language Therapy, which briefly and comprehensively summarized and characterized the branch of clinical speech and language therapy. The Reading about Speech and Language Therapy explains to pediatricians the organization of logopedic care in the Czech Republic, speech ontogenesis and deals in detail with ten areas of disturbed communication ability. Each term is terminologically specified etiologic factors, classification, symptomatology, diagnostics and possibilities of preventive measures are outlined. In the conclusion the author refers to available and cited literature. Effective education of parents in the area of speech and language evolution and its disruption is made possible by electronic communication – www.logopediecr.eu. Internet pages correspond, in its demandingness, terminology and contents of the user’s character – a suitable and understandable vocabulary was selected for parents – attractive by brief and comprehensible expression, supplemented with tables and references to recommended tools.

Reading about speech and language therapy – 1st Part

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12019670
003      
CZ-PrNML
005      
20210702105259.0
007      
ta
008      
120629s2012 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Jehličková, Kateřina $7 xx0260438 $u Ambulance klinické logopedie, Pardubice
245    10
$a Čtení o logopedii – 1. část / $c Trojanová K.
246    31
$a Reading about speech and language therapy – 1st Part
520    3_
$a Autorka článku provedla výzkumné dotazníkové šetření, které probíhalo od října 2009 do ledna 2010 v Pardubickém kraji. Hlavním cílem byla analýza současného stavu vzdělanosti a erudice pediatrů v oblasti logopedické péče a prevence. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že pediatři mají zájem o logopedickou osvětu, ale také by uvítali materiály, které by zprostředkovávaly rodičům logopedickou problematiku. Proto předkládáme Čtení o logopedii, které souhrnně, stručně a přehledně charakterizuje obor klinické logopedie. Čtení o logopedii vysvětluje pediatrům organizaci logopedické péče v České republice, popisuje ontogenezi řeči a podrobně se věnuje deseti okruhům narušené komunikační schopnosti. Každý okruh je terminologicky vymezen, jsou uvedeny etiologické faktory, klasifikace, symptomatologie, diagnostika a možnosti preventivních opatření. V závěru se odkazuje na dostupnou a citovanou literaturu. Efektivní vzdělávání rodičů v oblasti vývoje řeči a jazyka a jeho narušení je umožněno elektronickou cestou – www.logopediecr.eu. Internetové stránky odpovídají svou náročností, terminologií i obsahovým vymezením charakteru uživatele – pro rodiče je zvolen vhodný a srozumitelný slovník, přitažlivý stručnými a srozumitelnými výrazy, doplněný tabulkami a odkazy na doporučené pomůcky.
520    9_
$a The author performed research questionnaire survey, which from October 2009 to January 2010 in the Pardubice Region. The main goal was to analyze present state of erudition pediatricians in the area of logopedic intervention and prevention. The results of the research survey revealed that pediatricians are interested in logopedic health education, but they would also welcome materials, which mediated the logopedic problems to parents. Therefore we present here the Reading about Speech and Language Therapy, which briefly and comprehensively summarized and characterized the branch of clinical speech and language therapy. The Reading about Speech and Language Therapy explains to pediatricians the organization of logopedic care in the Czech Republic, speech ontogenesis and deals in detail with ten areas of disturbed communication ability. Each term is terminologically specified etiologic factors, classification, symptomatology, diagnostics and possibilities of preventive measures are outlined. In the conclusion the author refers to available and cited literature. Effective education of parents in the area of speech and language evolution and its disruption is made possible by electronic communication – www.logopediecr.eu. Internet pages correspond, in its demandingness, terminology and contents of the user’s character – a suitable and understandable vocabulary was selected for parents – attractive by brief and comprehensible expression, supplemented with tables and references to recommended tools.
650    _2
$a klinická logopedie $x organizace a řízení $7 D013066
650    _2
$a vývoj řeči $7 D007804
650    _2
$a poruchy řeči $x diagnóza $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D013064
650    _2
$a diferenciální diagnóza $7 D003937
650    _2
$a mutismus $x diagnóza $x etiologie $x klasifikace $7 D009155
650    _2
$a afázie $x etiologie $x klasifikace $7 D001037
650    _2
$a klinický obraz nemoci $7 D020969
650    _2
$a dysartrie $x diagnóza $x etiologie $x klasifikace $7 D004401
650    _2
$a primární prevence $7 D011322
650    _2
$a pediatrie $7 D010372
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a specifické poruchy učení $7 D000067559
650    _2
$a dysfonie $7 D055154
653    00
$a narušená komunikační schopnos,
653    00
$a ontogeneze řeči
653    00
$a dysfázie
653    00
$a dyslálie
653    00
$a balbuties
653    00
$a tumultus sermonis
653    00
$a palatolalie
653    00
$a rinolalie
653    00
$a symptomatické poruchy řeči
655    _2
$a přehledy $7 D016454
773    0_
$t Československá pediatrie $x 0069-2328 $g Roč. 67, č. 3 (2012), s. 197-202 $w MED00010991
856    41
$u https://www.prolekare.cz/casopisy/cesko-slovenska-pediatrie/2012-3-6/cteni-o-logopedii-1-cast-38102 $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 39 $c 731 $y 2 $z 0
990    __
$a 20120628111354 $b ABA008
991    __
$a 20210702105259 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 913732 $s 776911
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2012 $b 67 $c 3 $d 197-202 $i 0069-2328 $m Československá pediatrie $n Českoslov. pediatr. $x MED00010991
LZP    __
$a 2012-31/dkrk

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...