-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Úroveň vybraných ukazatelů pohybové zdatnosti u dětí mladšího školního věku v Lybii v závislosti na podmínkách výuky tělesné výchovy
[Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process]
Shurkri Bennanis, Martin Musálek
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- žáci mladšího školního věku, zdratnost, fitnessprogram,
- MeSH
- analýza rozptylu MeSH
- cvičení fyziologie MeSH
- dítě MeSH
- financování organizované MeSH
- lidé MeSH
- pilotní projekty MeSH
- školy MeSH
- statistika jako téma MeSH
- tělesná výchova * metody MeSH
- tělesná výkonnost * fyziologie MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- Geografické názvy
- Libye MeSH
Cílem této studie bylo porovnat úroveň fyzické zdatnosti žáků mladšího školního věku v Libyi v závislosti na podmínkách, které má škola k dispozici při zajištění výuky tělesné výchovy. Aspekty úrovně fyzické zdatnosti byly zjišťovány na třech různých typech základních škol (státní, soukromé a škole pro cizince), a to prostřednictvím dvou testů z testové baterie Fitnessgram zjišťující aerobní a silovou zdatnost. Pro analýzu dat jsme použili jedno-faktorovou analýzu rozptylu (ANOVU), dvou-výběrový T-test a dvou-faktorovou ANOVU. U výkonnosti žáků v aspektu aerobní zdatnosti nebyl na hladině p < 0,05 prokázán signifikantní rozdíl. Z výsledků analýzy dat však byla na hladině p < 0,05 prokázána signifikantně vyšší výkonnost žáků v úrovni silové zdatnosti na státní škole. V další analýze bylo prostřednictvím dvou-výběrového T-testu zjištěno, že tento signifikantní rozdíl byl zapříčiněn významně vyšší výkonností žáků státní školy ve věku 8 let. Pro další výzkum ověřující úroveň fyzické zdatnosti tak nejprve doporučujeme zanalyzovat část výzkumného souboru (děti ve věku 8 let ze státní školy) a zjistit možnou kovariační proměnnou, která mohla způsobit tento signifikantní rozdíl. Ke zjištění komplexního obrazu úrovně fyzické zdatnosti a jejich případných rozdílů mezi jednotlivými typy škol navrhujeme v dalším kroku provést testování výše zmíněných dvou aspektů v těchto vybraných školách v Libyi i u jiných věkových kategorií.
The aim of this study is to compare physical fitness of younger school children in Libya in relation to conditions which a school has available in securing physical education. Aspects of the level of physical fitness were studied in three different types of basic schools (state, private and international) by means of two tests from the Fitnessgram test battery which analyze aerobic and strength fitness. For analyzing the data we made use of One-way analysis of variance (ANOVA), Two-sample T-test and Two-ways ANOVA. In the aspect of aerobic fitness the analysis did not prove on p-level < 0,05 a significant difference in pupils’ performance. Nevertheless, the analysis results on p-level < 0,05 proved a significantly higher level of performance in the aspect of strength fitness for state school pupils. Further analysis showed by means of a Two-sample T-test that such significant difference was caused by substantially higher fitness of state school pupils of the age of 8. Thus, for further research testing the level of physical fitness we recommend to first analyze a part of the research file (eight-year-old children at a state school) and determine a possible co-variant variable which might cause such a significant difference. For determination of a complex picture of the level of physical fitness and the possible differences between different types of schools we propose in the next step testing the two abovementioned aspects in the selected schools in Libya also within other age categories.
Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process
Srovnání úrovně dvou vybraných aspektů fyzické zdatnosti u dětí mladšího školního věku (8-9 let) ve třech různých typech základních škol v závislosti na podmínkách, které tyto školy mají pro zajištění výuky tělesné výchovy
Obsahuje 5 tabulek
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12037234
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20131206101610.0
- 007
- ta
- 008
- 121121s2012 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Bennanis, Shurkri. $7 _AN070067 $u Katedra fyzioterapie, FTVS UK, Praha
- 245 1_
- $a Úroveň vybraných ukazatelů pohybové zdatnosti u dětí mladšího školního věku v Lybii v závislosti na podmínkách výuky tělesné výchovy / $c Shurkri Bennanis, Martin Musálek
- 246 31
- $a Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process
- 246 30
- $a Srovnání úrovně dvou vybraných aspektů fyzické zdatnosti u dětí mladšího školního věku (8-9 let) ve třech různých typech základních škol v závislosti na podmínkách, které tyto školy mají pro zajištění výuky tělesné výchovy
- 500 __
- $a Obsahuje 5 tabulek
- 504 __
- $a Literatura $b 16
- 520 3_
- $a Cílem této studie bylo porovnat úroveň fyzické zdatnosti žáků mladšího školního věku v Libyi v závislosti na podmínkách, které má škola k dispozici při zajištění výuky tělesné výchovy. Aspekty úrovně fyzické zdatnosti byly zjišťovány na třech různých typech základních škol (státní, soukromé a škole pro cizince), a to prostřednictvím dvou testů z testové baterie Fitnessgram zjišťující aerobní a silovou zdatnost. Pro analýzu dat jsme použili jedno-faktorovou analýzu rozptylu (ANOVU), dvou-výběrový T-test a dvou-faktorovou ANOVU. U výkonnosti žáků v aspektu aerobní zdatnosti nebyl na hladině p < 0,05 prokázán signifikantní rozdíl. Z výsledků analýzy dat však byla na hladině p < 0,05 prokázána signifikantně vyšší výkonnost žáků v úrovni silové zdatnosti na státní škole. V další analýze bylo prostřednictvím dvou-výběrového T-testu zjištěno, že tento signifikantní rozdíl byl zapříčiněn významně vyšší výkonností žáků státní školy ve věku 8 let. Pro další výzkum ověřující úroveň fyzické zdatnosti tak nejprve doporučujeme zanalyzovat část výzkumného souboru (děti ve věku 8 let ze státní školy) a zjistit možnou kovariační proměnnou, která mohla způsobit tento signifikantní rozdíl. Ke zjištění komplexního obrazu úrovně fyzické zdatnosti a jejich případných rozdílů mezi jednotlivými typy škol navrhujeme v dalším kroku provést testování výše zmíněných dvou aspektů v těchto vybraných školách v Libyi i u jiných věkových kategorií.
- 520 9_
- $a The aim of this study is to compare physical fitness of younger school children in Libya in relation to conditions which a school has available in securing physical education. Aspects of the level of physical fitness were studied in three different types of basic schools (state, private and international) by means of two tests from the Fitnessgram test battery which analyze aerobic and strength fitness. For analyzing the data we made use of One-way analysis of variance (ANOVA), Two-sample T-test and Two-ways ANOVA. In the aspect of aerobic fitness the analysis did not prove on p-level < 0,05 a significant difference in pupils’ performance. Nevertheless, the analysis results on p-level < 0,05 proved a significantly higher level of performance in the aspect of strength fitness for state school pupils. Further analysis showed by means of a Two-sample T-test that such significant difference was caused by substantially higher fitness of state school pupils of the age of 8. Thus, for further research testing the level of physical fitness we recommend to first analyze a part of the research file (eight-year-old children at a state school) and determine a possible co-variant variable which might cause such a significant difference. For determination of a complex picture of the level of physical fitness and the possible differences between different types of schools we propose in the next step testing the two abovementioned aspects in the selected schools in Libya also within other age categories.
- 650 12
- $a tělesná výchova $x metody $7 D010806
- 650 _2
- $a cvičení $x fyziologie $7 D015444
- 650 12
- $a tělesná výkonnost $x fyziologie $7 D010809
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a pilotní projekty $7 D010865
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 650 _2
- $a analýza rozptylu $7 D000704
- 651 _2
- $a Libye $7 D008002
- 653 00
- $a žáci mladšího školního věku
- 653 00
- $a zdratnost
- 653 00
- $a fitnessprogram
- 700 1_
- $a Musálek, Martin. $7 xx0169934 $u Katdra kinantropologie a humanitních věd, FTVS UK, Praha
- 773 0_
- $t Česká kinantropologie $x 1211-9261 $g Roč. 16, č. 3 (2012), s. 39-46 $w MED00011139
- 856 41
- $u http://www.ceskakinantropologie.cz/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4157 $c 229 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20120817120424 $b ABA008
- 991 __
- $a 20131206101619 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 959148 $s 794782
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 16 $c 3 $d 39-46 $i 1211-9261 $m Česká kinantropologie $n Čes. kinantropologie $x MED00011139
- LZP __
- $c NLK184 $d 20130104 $a NLK 2012-55/dkal