Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Úroveň vybraných ukazatelů pohybové zdatnosti u dětí mladšího školního věku v Lybii v závislosti na podmínkách výuky tělesné výchovy
[Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process]

Shurkri Bennanis, Martin Musálek

. 2012 ; 16 (3) : 39-46.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc12037234

Cílem této studie bylo porovnat úroveň fyzické zdatnosti žáků mladšího školního věku v Libyi v závislosti na podmínkách, které má škola k dispozici při zajištění výuky tělesné výchovy. Aspekty úrovně fyzické zdatnosti byly zjišťovány na třech různých typech základních škol (státní, soukromé a škole pro cizince), a to prostřednictvím dvou testů z testové baterie Fitnessgram zjišťující aerobní a silovou zdatnost. Pro analýzu dat jsme použili jedno-faktorovou analýzu rozptylu (ANOVU), dvou-výběrový T-test a dvou-faktorovou ANOVU. U výkonnosti žáků v aspektu aerobní zdatnosti nebyl na hladině p < 0,05 prokázán signifikantní rozdíl. Z výsledků analýzy dat však byla na hladině p < 0,05 prokázána signifikantně vyšší výkonnost žáků v úrovni silové zdatnosti na státní škole. V další analýze bylo prostřednictvím dvou-výběrového T-testu zjištěno, že tento signifikantní rozdíl byl zapříčiněn významně vyšší výkonností žáků státní školy ve věku 8 let. Pro další výzkum ověřující úroveň fyzické zdatnosti tak nejprve doporučujeme zanalyzovat část výzkumného souboru (děti ve věku 8 let ze státní školy) a zjistit možnou kovariační proměnnou, která mohla způsobit tento signifikantní rozdíl. Ke zjištění komplexního obrazu úrovně fyzické zdatnosti a jejich případných rozdílů mezi jednotlivými typy škol navrhujeme v dalším kroku provést testování výše zmíněných dvou aspektů v těchto vybraných školách v Libyi i u jiných věkových kategorií.

The aim of this study is to compare physical fitness of younger school children in Libya in relation to conditions which a school has available in securing physical education. Aspects of the level of physical fitness were studied in three different types of basic schools (state, private and international) by means of two tests from the Fitnessgram test battery which analyze aerobic and strength fitness. For analyzing the data we made use of One-way analysis of variance (ANOVA), Two-sample T-test and Two-ways ANOVA. In the aspect of aerobic fitness the analysis did not prove on p-level < 0,05 a significant difference in pupils’ performance. Nevertheless, the analysis results on p-level < 0,05 proved a significantly higher level of performance in the aspect of strength fitness for state school pupils. Further analysis showed by means of a Two-sample T-test that such significant difference was caused by substantially higher fitness of state school pupils of the age of 8. Thus, for further research testing the level of physical fitness we recommend to first analyze a part of the research file (eight-year-old children at a state school) and determine a possible co-variant variable which might cause such a significant difference. For determination of a complex picture of the level of physical fitness and the possible differences between different types of schools we propose in the next step testing the two abovementioned aspects in the selected schools in Libya also within other age categories.

Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process

Srovnání úrovně dvou vybraných aspektů fyzické zdatnosti u dětí mladšího školního věku (8-9 let) ve třech různých typech základních škol v závislosti na podmínkách, které tyto školy mají pro zajištění výuky tělesné výchovy

Obsahuje 5 tabulek

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12037234
003      
CZ-PrNML
005      
20131206101610.0
007      
ta
008      
121121s2012 xr f 000 0cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Bennanis, Shurkri. $7 _AN070067 $u Katedra fyzioterapie, FTVS UK, Praha
245    1_
$a Úroveň vybraných ukazatelů pohybové zdatnosti u dětí mladšího školního věku v Lybii v závislosti na podmínkách výuky tělesné výchovy / $c Shurkri Bennanis, Martin Musálek
246    31
$a Comparison of two definite apsects of physical fitness at Libyan children from three types of schools in relation to conditions of schools for managing physical education process
246    30
$a Srovnání úrovně dvou vybraných aspektů fyzické zdatnosti u dětí mladšího školního věku (8-9 let) ve třech různých typech základních škol v závislosti na podmínkách, které tyto školy mají pro zajištění výuky tělesné výchovy
500    __
$a Obsahuje 5 tabulek
504    __
$a Literatura $b 16
520    3_
$a Cílem této studie bylo porovnat úroveň fyzické zdatnosti žáků mladšího školního věku v Libyi v závislosti na podmínkách, které má škola k dispozici při zajištění výuky tělesné výchovy. Aspekty úrovně fyzické zdatnosti byly zjišťovány na třech různých typech základních škol (státní, soukromé a škole pro cizince), a to prostřednictvím dvou testů z testové baterie Fitnessgram zjišťující aerobní a silovou zdatnost. Pro analýzu dat jsme použili jedno-faktorovou analýzu rozptylu (ANOVU), dvou-výběrový T-test a dvou-faktorovou ANOVU. U výkonnosti žáků v aspektu aerobní zdatnosti nebyl na hladině p < 0,05 prokázán signifikantní rozdíl. Z výsledků analýzy dat však byla na hladině p < 0,05 prokázána signifikantně vyšší výkonnost žáků v úrovni silové zdatnosti na státní škole. V další analýze bylo prostřednictvím dvou-výběrového T-testu zjištěno, že tento signifikantní rozdíl byl zapříčiněn významně vyšší výkonností žáků státní školy ve věku 8 let. Pro další výzkum ověřující úroveň fyzické zdatnosti tak nejprve doporučujeme zanalyzovat část výzkumného souboru (děti ve věku 8 let ze státní školy) a zjistit možnou kovariační proměnnou, která mohla způsobit tento signifikantní rozdíl. Ke zjištění komplexního obrazu úrovně fyzické zdatnosti a jejich případných rozdílů mezi jednotlivými typy škol navrhujeme v dalším kroku provést testování výše zmíněných dvou aspektů v těchto vybraných školách v Libyi i u jiných věkových kategorií.
520    9_
$a The aim of this study is to compare physical fitness of younger school children in Libya in relation to conditions which a school has available in securing physical education. Aspects of the level of physical fitness were studied in three different types of basic schools (state, private and international) by means of two tests from the Fitnessgram test battery which analyze aerobic and strength fitness. For analyzing the data we made use of One-way analysis of variance (ANOVA), Two-sample T-test and Two-ways ANOVA. In the aspect of aerobic fitness the analysis did not prove on p-level < 0,05 a significant difference in pupils’ performance. Nevertheless, the analysis results on p-level < 0,05 proved a significantly higher level of performance in the aspect of strength fitness for state school pupils. Further analysis showed by means of a Two-sample T-test that such significant difference was caused by substantially higher fitness of state school pupils of the age of 8. Thus, for further research testing the level of physical fitness we recommend to first analyze a part of the research file (eight-year-old children at a state school) and determine a possible co-variant variable which might cause such a significant difference. For determination of a complex picture of the level of physical fitness and the possible differences between different types of schools we propose in the next step testing the two abovementioned aspects in the selected schools in Libya also within other age categories.
650    12
$a tělesná výchova $x metody $7 D010806
650    _2
$a cvičení $x fyziologie $7 D015444
650    12
$a tělesná výkonnost $x fyziologie $7 D010809
650    _2
$a školy $7 D012574
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a pilotní projekty $7 D010865
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a financování organizované $7 D005381
650    _2
$a analýza rozptylu $7 D000704
651    _2
$a Libye $7 D008002
653    00
$a žáci mladšího školního věku
653    00
$a zdratnost
653    00
$a fitnessprogram
700    1_
$a Musálek, Martin. $7 xx0169934 $u Katdra kinantropologie a humanitních věd, FTVS UK, Praha
773    0_
$t Česká kinantropologie $x 1211-9261 $g Roč. 16, č. 3 (2012), s. 39-46 $w MED00011139
856    41
$u http://www.ceskakinantropologie.cz/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4157 $c 229 $y 3 $z 0
990    __
$a 20120817120424 $b ABA008
991    __
$a 20131206101619 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 959148 $s 794782
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2012 $b 16 $c 3 $d 39-46 $i 1211-9261 $m Česká kinantropologie $n Čes. kinantropologie $x MED00011139
LZP    __
$c NLK184 $d 20130104 $a NLK 2012-55/dkal

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...