-
Something wrong with this record ?
Zkušenosti se zaváděním elektronických forem výuky na 1. LF UK z pohledu učitele
[Our experience with introduction of e-learning at Charles University 1st Medical Faculty: a teacher´s point of view]
M. Vejražka
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Information Systems utilization MeSH
- Computer-Assisted Instruction * methods trends MeSH
- Programmed Instructions as Topic * MeSH
- Medical Informatics Applications MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
Tvorba a zpřístupňování elektronických výukových forem je v současné době na 1. lékařské fakultě UK zabezpečeno dvěma nástroji, které jsou snadno dostupné všem učitelům i studentům: Adobe Connect (dříve Macromedia Breeze) a MOODLE. Breeze/Connect byl zpřístupněn celé akademické obci na přelomu let 2005 a 2006. Od jara 2007 je propojen se studijním informačním systémem a přenášejí se do něj informace o studenech zapsaných do jednotlivých předmětů. Prostředí MOODLE je podporováno rektorátem UK. V praxi se zatím na 1. LF UK uplatňují elektronické formy výuky především jako doplněk prezenčních forem. Zvlášť se nám osvědčilo jejich použití v případech, kdy se vyžaduje samostudium posluchačů např. před semináři a praktickými či laboratorními cvičeními. Neměli jsme problémy s přístupem studentů k materiálům dostupným pouze na Internetu. Nenaplnily se ani obavy z anonymizace a odlidštění výuky, naopak dle našich zkušeností vhodné použití e-learningu umožňuje učiteli věnovat se jednotlivým studentům efektivněji a cíleněji.
Our experience with introduction of e-learning at Charles University 1st Medical Faculty: a teacher´s point of view
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc13005082
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20130507110528.0
- 007
- ta
- 008
- 130206s2008 xr fd f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vejražka, Martin, $d 1974- $7 xx0002698 $u Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Ústav lékařské biochemie
- 245 10
- $a Zkušenosti se zaváděním elektronických forem výuky na 1. LF UK z pohledu učitele / $c M. Vejražka
- 246 31
- $a Our experience with introduction of e-learning at Charles University 1st Medical Faculty: a teacher´s point of view
- 504 __
- $a Literatura $b 1
- 520 3_
- $a Tvorba a zpřístupňování elektronických výukových forem je v současné době na 1. lékařské fakultě UK zabezpečeno dvěma nástroji, které jsou snadno dostupné všem učitelům i studentům: Adobe Connect (dříve Macromedia Breeze) a MOODLE. Breeze/Connect byl zpřístupněn celé akademické obci na přelomu let 2005 a 2006. Od jara 2007 je propojen se studijním informačním systémem a přenášejí se do něj informace o studenech zapsaných do jednotlivých předmětů. Prostředí MOODLE je podporováno rektorátem UK. V praxi se zatím na 1. LF UK uplatňují elektronické formy výuky především jako doplněk prezenčních forem. Zvlášť se nám osvědčilo jejich použití v případech, kdy se vyžaduje samostudium posluchačů např. před semináři a praktickými či laboratorními cvičeními. Neměli jsme problémy s přístupem studentů k materiálům dostupným pouze na Internetu. Nenaplnily se ani obavy z anonymizace a odlidštění výuky, naopak dle našich zkušeností vhodné použití e-learningu umožňuje učiteli věnovat se jednotlivým studentům efektivněji a cíleněji.
- 650 12
- $a programovaná výuka jako téma $7 D011380
- 650 12
- $a počítačem řízená výuka $x metody $x trendy $7 D003194
- 650 _2
- $a využití lékařské informatiky $7 D008491
- 650 _2
- $a informační systémy $x využití $7 D007256
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 773 0_
- $t MEFANET report $x 1804-2961 $z 978-80-210-4539-2 $g č. 1 (2008), s. 173-175 $w MED00178115
- 910 __
- $a ABA008 $b K 88406 $y 3 $z 0
- 990 __
- $a 20130204113350 $b ABA008
- 991 __
- $a 20130507110831 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 967942 $s 803296
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c 1 $z 978-80-210-4539-2 $i 1804-2961 $m MEFANET report $n MEFANET Rep. $x MED00178115 $d 173-175
- LZP __
- $b přidání abstraktu $c NLK121 $d 20130325 $a NLK 2013-02/jj